۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۱۱۴۲۹۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

حفظ حجاب و عفاف راه تقویت ‌بنیان‌ فکری جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، حجاب و عفاف را مسأله‌ای ضروری برای استحکام بنیان‌های فکری انسان‌ها دانست و گفت: حجاب مایه سربلندی و افتخار جامعه است‌.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران
حجت‌الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه پوشش نور و نجابت استان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجاب و عفاف را مسأله‌ای ضروری برای استحکام بنیان‌های فکری انسان‌ها دانست و گفت: حجاب مایه سربلندی و افتخار جامعه است‌.

وی، سست کردن مقوله عفاف و حجاب را یکی از توطئه های دشمنان نظام اسلامی در جهت استبداد و تسلط بر کشورهای اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان در تلاش هستند با ترویج بی بندوباری در سطح جامعه، بنیان خانواده ها را متزلزل کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که رعایت‌نکردن حجاب و عفاف افزون بر سست شدن بنیان خانواده، رواج بی بند و باری، پایین آمدن بهره‌وری نیروی انسانی، از بین رفتن قدرت تفکر و تأمل را در پی خواهد داشت، افزود: رعایت فرهنگ عفاف و حجاب می‌تواند از بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری کند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به اهمیت حجاب در ایران اسلامی بیان داشت: برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه باید از همه ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی کشور استفاده شود.

وی با تأکید براین که همه دستگاه‌های اجرایی کشور موضوع حجاب و عفاف را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و روش‌های اجرایی و ضوابط خاص در مورد پوشش و نوع لباس را ابلاغ کنند، تصریح کرد: رعایت موضوع عفاف و حجاب ابتدا باید از نهادهای دولتی ما آغاز شود.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود به وظیفه صدا و سیما در معرفی الگوهای اسلامی لباس در کشور اشاره کرد و بیان داشت: جامعه امروز نیازمند ارائه الگوی مناسب لباس های اسلامی است.

وی با تاکید بر توجه بیشتر فعالان فرهنگی و مسؤولان برای تقویت اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه، افزود: حجاب و عفاف امری ضروری برای استحکام بنیان‌های فکری بشریت است و دیوار امنیت فکری و ذهنی بشر را نیز مقاومت‌تر می‌کند.

وی بیان داشت: اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در همین راستا طرح گفتمان دینی با موضوع حجاب و عفاف را در سطح مدارس دارد و تبلیغات موضوعی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در قالب برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف در سطح استان، ترویج مباحث حجاب و عفاف در کلاس‌های طرح هسته‌های فرهنگی و نخبگان جوان را در دستور کار دارد.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به چالش های فراروی مسأله حجاب به عنوان پدیده ای اجتماعی و فرهنگی گفت: حجاب به طور قطع از مسائل ضروری دین مبین است و کسی نمی تواند به آن خدشه ای وارد کند.

وی، حجاب و عفت را زمینه حفظ آرامش روحی و روانی مسلمانان دانست و افزود: حجاب موضوعی ریشه‌ای است که بی توجهی به آن از سوی جوانان قابل قبول نیست و برای جلوگیری از این امر باید الگوهای مناسبی را برای جوانان معرفی کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، عدم رعایت حجاب و عفاف را خیانت به خون شهدای اسلام دانست و یادآور شد: شهادت جوانان به دلیل حفظ عزت و شرف ایران اسلامی بود و روا نیست کسی به این موضوع بی‌توجهی کند.

وی با بیان این که جوانان باید با جایگاه و اهمیت عفاف و حجاب و آثار و برکات آن آشنا شوند و بدانند بر اثر نبود عفاف چه مفاسدی جامعه را تهدید می‌کند، اذعان داشت: مسؤولان امر و نهادهای فرهنگی باید به گونه‌ای عمل کنند که جوانان با آگاهی کامل به رعایت حجاب و عفاف تشویق شوند و خود به خود به سمت آن حرکت کنند.

حجت الاسلام شکریان در پایان سخنان خود با تقدیر از برگزار کنندگان نمایشگاه پوشش نور و نجابت در استان، خواستار تداوم برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها شد./950/ت302/س

ارسال نظرات