۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۱۱۴۹۷۹
عالم برجسته شیعه لبنان در دیدار با هیات مسیحی:

سیاستمداران استعمارگر همواره در پی اختلاف افکنی میان ادیان مختلف هستند

خبرگزاری رسا ـ سید علی فضل الله، گفت و گو را شایسته ترین راه برای نزدیکی ادیان مختلف دانست و نسبت به تلاش همیشگی سیاستمداران استعمارگر برای اختلاف افکنی میان پیروان ادیان مختلف هشدار داد.
سيد علي فضل الله و هيات مسيحي آلماني
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت، امروز با هیاتی 25 نفره از شخصیت های مذهبی و دانشگاهی مسیحی آلمان به ریاست اسقف هانز مارتین گلویل که به هدف تقویت گفت و گوی اسلامی ـ مسیحی و پویا سازی زمینه های نزدیکی مسیحیان و مسلمانان به شرق سفر کرده اند، دیدار کرد.

سید علی فضل الله خاورمیانه را مهد تمدن های کهن و خاستگاه ادیان آسمانی دانست و با تاکید بر اینکه ادیان مختلف در این منطقه، همزیستی مسالمت آمیز و نزدیکی پیروان خود و دیگر ادیان را پی ریزی کرده اند، افزود: گفت و گو و نیز پافشاری بر نقاط اشتراک که بسیار بیشتر از نقاط اختلاف است، شایسته ترین و درست ترین راه برای نزدیکی میان انسان هاست.

وی مشکلات پیش آمده میان مسلمان و مسیحیان را برخاسته از انگیزه های سیاسی دانست و با ابراز اینکه سیاستمداران استعمارگر همواره به دنبال بر هم زدن روابط پیروان ادیان مختلف برای دستیابی به خواسته های خود هستند، گفت: درد منطقه عربی طایفه گری است نه دین محوری و منشا ترس پیروان مذاهب مختلف، دخالت جویی های بیگانگان در اوضاع منطقه است.

خطیب جمعه بیروت خواستار بازگشت به ارزش های والای دینی شد و با تاکید بر ضرورت همبستگی بر مبنای ارزش های مشترک اسلامی و مسیحی برای ایستادگی در برابر استکبار جهانی و حمایت از مسلمانان و مسیحیان در برابر دشمنانشان، تاکید کرد: اصل در روابط انسانی نه خشونت، که دوستی و مهربانی است و خشونت صرفا ابزاری است که در وضعیت دفاع و رویارویی با ظلم به کار می آید.

وی همچنین خواستار مبارزه با جنبش های تکفیری افراطی و برقرار ساختن پل های ارتباطی میان جامعه های اسلامی و مسیحی شد و افزود: باید وحدت را میان پیروان ادیان مختلف آسمانی ژرفا بخشید تا به سوی آینده ای روشن تر برای انسان پیش برویم؛ چراکه مشکل جامعه امروز، مشکل ارزش هاست و ما نیاز داریم که چنین دیدارهایی میان ادیان مختلف را افزایش دهیم تا جامعه را از فروپاشی نجات دهیم./981/ب902/گ
ارسال نظرات