۲۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۱۷۰۷۶

طرح بزرگ نهضت قرآنی در اهواز اجرا می‌شود

خبرگزاری رساـ رییس شورای فرهنگی دانشگاه های خوزستان از اجرای طرح بزرگ نهضت قرآنی در دانشگاه شهید چمران اهواز خبر داد.
قرائت قرآن
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، رییس شورای فرهنگی دانشگاه های استان خوزستان در مراسم قرآنی دانشگاه شهید چمران اهواز از اجرای طرح بزرگ نهضت قرآنی در این دانشگاه خبر داد.

در این مراسم دکتر علیرضا مخبر دزفولی با اشاره به فرمایش حضرت علی‌بن ابی‌طالب (ع) فراگیری قرآن و انس با قرآن را «بهار دل مؤمنین» دانست و گفت: تلاوت قرآن و تامل در آن، دل و ذهن و روح انسان را تازه، پویا و شکوفا می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه افزود: همانگونه که تن انسان به شستشو و پاکی و زدودن آلودگی ها احتیاج دارد روح انسان نیز با 5 نوبت نماز روزانه و قرائت مستمر قرآن شستشو و پاک می‌شود، تلاوت قرآن به صورت روزانه و به‌قدر وسع هرکس، موجب نورانیت دل شخص می‌شود.

رییس شورای فرهنگی دانشگاه های استان خوزستان با اشاره به روایات آمده مبنی بر اینکه خانه ای که در ‌آن تلاوت قرآن می شود، در ملکوت فرشتگان آن را به هم نشان می دهند و نوری از آن ساطع است، اظهار داشت: محافل انس با قرآنی که با حضور حافظین و قاریان قرآن در فضای دانشگاه و به صورت جمعی برگزار می شود، نور و برکت بیشتری دارد و حقیقتا در معنویت فضای دانشگاه نقش بی‌مانندی دارد.

وی با اشاره به توصیه همیشگی مقام معظم رهبری در دیدار با قاریان قرآن مبنی بر تامل در قرآن و عمل به آن افزود: شایسته جامعه اسلامی نیست که جوانان آن با قرآن مانوس نباشند و در نظامی که بر پایه احکام نورانی قرآن اداره می‌شود سخن و عمل مردم قرآنی نباشد.

دکتر مخبر دزفولی در با تشکر از برگزارکنندگان این محفل و قاریان و حافظان قرآن حاضر در مراسم اظهار امیدواری کرد که با اجرای طرح بزرگ «نهضت قرآنی» که توسط معاونت فرهنگی در دست تهیه است ، گامی بلند در ترویج آموزه های قرآنی برداریم./9457/پ203/ص
ارسال نظرات