۰۶ آذر ۱۳۹۰ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۱۱۷۶۹۶
رییس جمهور سوریه:

برادران عرب به زودی برای عذرخواهی به دمشق خواهند آمد

خبرگزاری رسا ـ بشار اسد تاکید کرد اعرابی که در حمله علیه سوریه دست داشتند به زودی پس از حل بحران کنونی، برای عذرخواهی به دمشق خواهند آمد.
بشار اسد، رييس جمهور سوريه
به گزارش خبرگزاری رسا، بنابر گزارش پایگاه خبری عربی پرس، بشار اسد، رییس جمهور سوریه در دیدار با جمعی از جوانان سوریه در کاخ ریاست جمهوری (الشعب) در دمشق، تصریح کرد: آن دسته از برادران عرب که علیه سوریه حمله می کنند به زودی و پس از پشت سر گذاشتن بحران برای عذرخواهی بابت موضع گیری های خود به دمشق خواهند آمد.

بشار اسد در پاسخ به پرسشی پیرامون اقدامات ضد سوری اخیر برخی از کشورهای عربی، ابراز داشت که این مسایل برای ما تازگی ندارد و در ادامه پیرامون علت پذیرش طرح اتحادیه عرب از سوی دمشق، گفت: با وجود اینکه می دانستیم این طرح نتیجه ای در بر ندارد اما با پذیرش آن به دوستانمان که به علت موضع گیری در حمایت از سوریه تحت فشار بودند، کمک کردیم که نشستی را برگزار کنند.

رییس جمهور سوریه با اشابه به مواضع شدید آنکارا علیه سوریه، افزود: همچنان آرزوی امپراتوری عثمانی در اذهان برخی افراد زنده است، البته آنها می دانند که نمی توانند به این آرزو دست یابند و هم اکنون در صدد هستند تا با سوء استفاده از برخی احزاب که شعارهای دینی سر می دهند، نفوذ خود را در جهان عرب افزایش دهند. به هر حال، امیدوارم پرچم ترکیه در آتش نسوزد؛ چون مردم ترکیه بسیار به آن افتخار می کنند.

وی پیرامون دیدگاه خود نسبت به آینده بحران سوریه، گفت: ما می دانیم که سوریه هرگز از دسیسه ها در امان نخواهد ماند و پس از آنکه ما از این معرکه پیروز خارج شویم، انتظار نداشته باشید که تا وقتی به آمریکا «نه» می گوییم، روی آسایش را ببینیم.

بشار اسد در پاسخ به پرسشی پیرامون گروهک های مسلح در سوریه، ابراز داشت: گروهک های مسلح که به ایجاد رعب و وحشت در بین ملت اقدام می کنند به سه گروه تقسیم می شوند، بخشی از آنان وابسته به اخوان المسلمین، بخش دوم وهابی های تکفیری و بخش سوم شامل مجرمان محکوم به اشد مجازات همچون اعدام و حبس ابد هستند. هیچ گونه کوتاهی در رابطه با این افراد صورت نخواهد گرفت و هر جا باشند مورد پیگرد خواهند بود.

رییس جمهور سوریه با اشاره به انتشار اخباری پیرامون ایجاد چنددستگی در ارتش سوریه با لبخندی بر لب، اظهار داشت: اگر فرار برخی سربازان ایجاد شکاف در ارتش تلقی می شود، پس کل ارتش های جهان دچار تجزیه شده اند.

گفتنی است که چندی پیش اتحادیه عرب در نشست اخیر خود در قاهره در همسویی با اعمال فشارهای آمریکا علیه سوریه، مشارکت سوریه در نشست های این اتحادیه را از تاریخ شانزدهم نوامبر به حالت تعلیق درآورد و کشورهای عربی را به فراخواندن سفیران خود از این کشور و بیرون راندن سفیران سوریه از کشورهای خود فراخواند./981/ب902/گ
ارسال نظرات