۰۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۱۹۴۴۵
معاون وزیر بهداشت خبر داد؛

انتشار مجله بین المللی قرآن و طب به سه زبان

خبرگزاری رسا ـ معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از قرآن به عنوان کتابی سراسر نور و هدایت یاد کرد و از انتشار مجله بین المللی قرآن و طب به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی خبر داد.
همايش قرآن و طب


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مصطفی قانعی، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نخستین جشنواره و همایش ملی قرآن پژوهی و طب که پیش از ظهر پنج شنبه در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی استان قم برگزار شد، گزارشی از فعالیت های قرآنی این وزارتخانه ارائه کرد.

وی در ادامه عجین شدن علم با قرآن را موجب پیشرفت در حوزه علم و فناوری دانست و با بیان اینکه قرآن کتابی سراسر نور و هدایت است، بر ضرورت انس بیشتر جامعه و جوانان با این کتاب آسمانی و عمل به آموزه های آن تاکید کرد.

قانعی از قرآن به عنوان مظهر شفا یاد و تصریح کرد: قرآن با استدلال های عقلی، نشر حکمت و موعظه در رفع امراض فکری و روانی مؤثر است، قرآن کتاب هدایت و عامل نجات و سعادت انسان است و همه باید سعی کنند به آموزه های آن عمل کنند.

این مسؤول وزارت بهداشت با بیان اینکه سلامت روان و نفس و سعادت از طریق سبک زندگی اسلامی ممکن است، گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل مهم بهره‌مندی انسان از سعادت دنیوی و اخروی اخلاق نیک و زدودن زشتی ها و مزین شدن به آراستگی‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور برگزاری مطلوب همایش و جشنواره قرآن پژوهی و طب، از انتشار مجله بین المللی قرآن و طب خبر داد و تاکید کرد: این مجلسه به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی تحت منتشر شد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره و همایش قرآن پژوهی و طب گفت: بیش از یک هزار مقاله و اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که هیات داوران کار بررسی آن را انجام دادند و در نهایت 14 اثر به عنوان آثار منتخب برگزیده شد که دراین همایش تجلیل خواهد شد.

گفتنی است، مقالات «شش اصل ضروری طب سنتی ایرانی در حفظ سلامتی از منظر قرآن کریم» اثر مرضیه بیگم سیاهپوش از دانشگاه علوم پزشکی قزوین، «رابطه نگری دینی و سلامت روانی» اثر بهمن توان از دانشگاه علوم پزشکی اراک، «نقش دوران شیردهی در پیشگیری از سرطان پستان» اثر فرهاد فرضی پور از دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از جمله آثار منتخب این همایش هستند.

شیردهی و تغذیه کودک با شیر مادر اثر حسن کریمی یزدی از دانشگاه علوم پزشکی قم، روش شناسی قرآن پژوهی در سلامت اثر مسعود فردوسی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تاثیر ذکر الله بر درد و اضطراب اثر خانم آذر آوازه از دانشگاه علوم پزشکی زنجان و رابطه جهت گیری مذهبی با سلامت روانی خانواده اثر اسلام آقاپور از کمیته راهبردی قرآن پژوهی و طب وزارت بهداشت چهار اثر منتخب دیگر این جشنواره به شمار می آیند.

نقش عسل در سلامت انسان و دیدگاه قرآن اثر حمدلله مشتاقی از دانشگاه علوم پزشکی شهر کرد، اثر بخشی آموزه های دینی در بهبود کیفیت زندگی اثر مسعود نیک فرجام از دانشگاه علوم پزشکی اراک، قرآن و بهداشت روانی اثر محمد رسولی از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، بررسی تاثیر آوای قرآن کریم بر میزان اضطراب اثر محمد آقاجانی از کاشان، اثر آموزش معنا یابی مبتنی بر آموزه های قرآنی بر شادمانی دانشجویان اثر حکیمه حیدری از سبزوار، میزان آگاهی و نگرش اعضای هیات علمی نسبت به آموزه های دینی در تغذیه اثر داوود فرج زاده و بررسی رابطه شادکامی و انجام اعمال مذهبی در دانشجویان اثر فاطمه سیدی از دانشگاه علوم پزشکی قزوین، از دیگر آثار منتخب این جشنواره هستند. /924/پ202/ع

ارسال نظرات