۲۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۲۶۴۴۶
امام جمعه قم:

مسؤولان با عمل به رهنمودهای رهبری از مناقشات پرهیز و توطئه دشمن را خنثی کنند/ همچنان خواهان قطع رابطه با آمریکا هستیم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، مسؤولان را به عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و همچنین پرهیز از هرگونه اختلاف و مناقشه توصیه کرد و از آنان خواست برای رفع مشکل گرانی که موجب نگرانی مردم و مراجع تقلید شده است، چاره اندیشی کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي امام جمعه حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به علل خصومت غرب، استکبار و دشمنان با نظام مقدس اسلامی، خاطرنشان کرد: خصومت دشمنان و استکبار جهانی با ملت ایران از همان روزی که مردم به رهبری امام راحل اراده کردند ظلم و استبداد را کنار بزنند شروع شد و هر روز نیز بر این دشمنی افزوده می شود.

امام جمعه قم توطئه ها، تحریم ها و تهدیدات دشمنان را در عزم و اراده استوار ملت ایران بی تاثیر توصیف کرد و اظهار داشت: هرچه ملت ایران در مسیر انقلاب پیش می‌رفتند، دشمنی‌ها گسترده تر شد و دشمنان در همان ابتدای پیروزی انقلاب جنگ را بر ما تحمیل کردند.

تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(ع) با بیان اینکه میان خصومت دشمنان و پیشرفت ایران اسلامی، رابطه‌ مستقیمی برقرار است ابراز کرد: دشمنان ما به دنبال خاموش کردن چراغ اسلام و انقلاب هستند اما ملت ما به وعده های الهی اطمینان دارند و از این جهت دلگرم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تاکید بر اینکه مردم ما وابسته به قرآن و اهل بیت هستند، استفامت و ایمان ملت را از جمله رموز موفقیت و پیشرفت نظام دانست و بیان داشت: به برکت همین روحیه امروز جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف به پیشرفت های بسیار خوبی دست یافته و به الگوی ملت های مظلوم جهان تبدیل شده است.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) از انقلاب به عنوان سرچشمه موج بیداری اسلامی یاد کرد و گفت: زمین گیر شدن آمریکا و دیگر مزدوران استکبار در کشور سوریه که دوست و برادر ما به حساب می آید نیز ناشی از صدور و انتشار پیام انقلاب اسلامی است.

وی استکبار ستیزی و مقابله با ظلم را پیام مهم انقلاب اسلامی ایران دانست و با اشاره به روحیه سلطه‌گری در دولتمردان آمریکا افزود: آنها خود را متولی جهان می‌دانند اما همگان پیامدهای حضور آنها در کشورهایی مثل عراق و افغانستان را دیدند که نتیجه ای جز گسترش جنگ، جنایت و کشتار مردم نداشت.

امام جمعه قم یادآورشد: سخن ملت انقلابی و قهرمان ما این است که تا زمانی که آنها چنین مواضعی دارند ما همچنان خواهان قطع رابطه با آمریکا هستیم، ما از عاشورا درس گرفته و اعلام می کنیم رابطه با آمریکا و هر کشوری که به دین و مردم ایران توهین کند، ذلت و خواری محسوب می‌شود و ما هیچ گاه تن به ذلت نداده و نخواهیم داد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با انتقاد از تورم و گرانی و با بیان اینکه پدیده گرانی به طور افسار گسیخته خودش را نشان می‌دهد و این مساله سبب نگرانی مراجع تقلید و مردم شده است، اظهار داشت: بخشی از گرانی‌ های اخیر مربوط به تورم جهانی است که البته برای مردم ما قابل درک است، اما باید توجه داشت که بخشی دیگر نیز به دلیل سوء مدیریت است.

وی خواستار چاره اندیشی و برنامه ریزی مسؤولان برای رفع مشکل گرانی شد و گفت: گرانی برای اقشار آسیب پذیر سخت و آزاردهنده است و مسؤولان باید با مشورت کارشناسانه برای رفع این مشکل تدبیری بیندیشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی اضافه کرد: مردم انتظار دارند مسؤولان با عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری و با همدلی و همکاری، توطئه تحریم را خنثی از هر گونه مناقشه پرهیز کنند.

خطیب جمعه قم همچنین 29 فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشت و گفت: ارتش با پیوستن به ملت در انقلاب اسلامی نشان داد که یار و یاور ملت است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه سخنان خود با انتقاد از برخی از اظهار نظرهای غیر کارشناسی و ناپخته به ویژه در عرصه دین، این مساله را یک آفت و مشکل عنوان و خاطرنشان کرد: برخی به نقد دین روی آورده‌اند که توصیه حوزه‌ و ما به این افراد این است که با توجه به باز بودن فضای نقد، ابتدا باید توان لازم برای ورود به این گونه مباحث را داشته باشند و پس از کسب توانایی علمی لازم برای بحث ‌های دینی و دریافت پاسخ از مراجع تقلید به خصوص حضرت آیت‌الله جوادی آملی ادب برخورد را داشته باشند و درباره این بزرگان کلماتی نگویند که دور از ادب باشد. به کسانی که اطلاعات لازم را ندارند توصیه می‌کنم که با سخنان نسنجیده با دشمنان همسو نباشند.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه پشتوانه علمی و معنوی نظام اسلامی به شمار می آیند، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه افزون بر اعلام آمادگی برای پاسخگویی به شبهات، به کسانی که تخصصی در این زمینه ندارند توصیه می‌کند با دشمنان قرآن و عترت همراه نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اضافه کرد: یکی از افراد جاهل خارج‌ نشین، اظهارنظر کرده و گفته است نماز واجب نبوده و به جای آن می‌توان چند دقیقه ورزش کرد. باید توجه داشت دوری از معارف دین، غرور، جهل و نشستن در دامن دشمنان موجب می‌شود که افراد این گونه اظهار نظرها را داشته باشند و به مقدسات توهین کنند. /924/پ201/ج
ارسال نظرات