۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۱۲۷۹۹۸
امام جمعه موقت تهران:

اهل فرهنگ بوستان کتاب را الگوی ناشران اسلامی می دانند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران پس از بازدید از غرفه بوستان کتاب در نمایشگاه کتاب گفت: اهل فرهنگ موسسه بوستان کتاب را الگو و تابلوی ناشران اسلامی می دانند.
‌آيت‌الله سيد احمد خاتمي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی، امام جمعه موقت تهران پس از بازدید از غرفه بوستان کتاب در نمایشگاه کتاب گفت: اهل فرهنگ موسسه بوستان کتاب را الگو و تابلوی ناشران اسلامی می دانند.

آیت الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری در حاشیه بازدید از غرفه موسسه بوستان کتاب در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: این موسسه از ناشران موفق در عرصه نشر معارف اسلامی است و انبوه کتاب های منتشر شده مفید گواهی بر این امر می باشد.

وی افزود: مسولان این موسسه باید با حساسیت ویژه نشر را دنبال کنند و اجازه ندهند هر اثری منتشر شود زیرا اهل فرهنگ موسسه بوستان کتاب را الگو و تابلوی ناشران اسلامی می دانند.

وی در ادامه، برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را گامی ستودنی در ارتقاء کمی و کیفی نشر فرهنگ کتابخوانی ارزیابی کرد و افزود: استقبال بازدیدکنندگان از این رویداد فرهنگی گویای موفقیت مسئولان نمایشگاه کتاب است و با توجه به فعالیت مسئولان، اطمینان دارم که این نمایشگاه می‌تواند کمک زیادی به اجرایی شدن اهداف فرهنگی کشور کند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه یکی از مسایل مهم نمایشگاه کتاب از ابتدا تاکنون ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و مبارزه با بدحجابی بوده، تصریح کرد: شکر خدا مسئولان نمایشگاه به ویژه در این دوره گام‌های ستودنی در بحث حجاب و عفاف برداشته‌اند که از آن جمله می‌توان به نصب بنرهای حجاب و عفاف در سطح نمایشگاه و همین طور حفظ نام و یاد شهدا در فضای نمایشگاه کتاب اشاره کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مسئولان نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به لطف خدا سال به سال تلاش بیشتری به ویژه در حوزه حجاب و عفاف دارند، اما من معتقدم باید با ارایه فراخوانی به کل کشور از کسانی که به نمایشگاه می آیند خواست راه‌هایی را برای بهتر شدن اوضاع حجاب پیشنهاد دهند تا از این میان به راه های جدید قابل اجرا رسید.

امام جمعه موقت تهران در پایان ابراز کرد: ما معتقدیم در عرصه حجاب و عفاف باید به صورت فرهنگی عمل کنیم چرا که این راهکار تاثیرگذارتر است، هرچند اجرای قانون همیشه مورد توجه و هدف ما بوده و هست.

آیت الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری در چهارمین روز برپایی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از غرفه های موسسه بوستان کتاب، نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی بازدید کرد. /929/د102/ق
ارسال نظرات