۰۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۱۳۳۷۷۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

ماه رمضان فرصت مناسبی برای زدودن شبهه زدایی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین ماه رمضان را فرصت مناسبی برای تعمیق باورهای دینی مردم و زدودن شبهات دینی از افکار عمومی به ویژه نسل جوان دانست و گفت: مبلغان دینی باید از این فرصت بهره لازم را جهت تقویت اعتقادات دینی مردم انجام دهند.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی نعمت الهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین، امروز در جلسه هماهنگی کنگره شعر عاشورایی که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، افزود: شعر عاشورا باید شعر سوز و شعور، احساس و حماسه باشد و به دفاع از مبانی فرهنگ عاشورا به بیان عاطفی و نیز حماسی واقعه کربلا بپردازد.


وی اظهار داشت: امروزه با توجه به تحولات چشمگیری که در دنیا رخ داده به شدت نیازمند نوآوری، خلاقیت، جذابیت و واژگان جدید منطبق با آموزه های اسلام در حوزه شعر آئینی به ویژه شعر عاشورایی هستیم تا بتوانیم نسل جوان را جذب کنیم.


مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین اضافه کرد: یک شاعر شعر آئینی، یک نویسنده فرهیخته و حتی افرادی که فقط دل نوشته می نگارند باید با مکتب اهل بیت (ع) آشنا باشد تا بتواند در راستای ترویج فرهنگ عاشورا قدم بردارد.


حجت الاسلام نعمت الهی سید الشهدا را تلاقی عشق و عقل معرفی کرد و گفت: انسان وقتی به اوج عشق می‌رسد که عاقل شده باشد، بنابراین یک شاعر باید ضمن هزینه احساسات خویش در خلق یک اثر ادبی باید در بخش معرفتی عقلانی نهضت عاشورا نیز اهتمام ویژه‌ای داشته باشد تا بتواند عاشورا را به معنای واقعی به مردم معرفی کند.


وی خاطرنشان کرد: تشویق نسل جوان اهل قلم برای ورود به حوزه شعر آئینی، خلق آثاری به دور از تحریفات لفظی و معنایی، شناسایی، سازماندهی، جذب استعدادهای نهفته در عرصه فرهنگ عاشورا، تغذیه فکری مناسب مداحان اهل بیت (ع) از جمله اهداف برگزاری کنگره شعر عاشورایی در استان قزوین است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین در بخش دیگری ازسخنان خود به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: همزمان با این ماه پر برکت 900 مبلغ دینی به مناطق مختلف استان اعزام شدند.


وی افزود:530  نفر از این مبلغان دینی غیر بومی و 181 نفر از آنان نیز خواهران مبلغ دهستند که در راستای ارتقای سطح بینش دینی عامه مردم به نقاط مختلف استان اعزام شدند.


مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین اظهار داشت: برگزاری کلاس های قرائت و تفسیر قرآن، توضیح احکام٬ برگزاری محافل انس با قرآن، تبیین سیره عملی امیرالمومنین علی(ع)، تشریح اهمیت جایگاه ولایت فقیه، نهادینه کردن فرهنگ حمایت از تولید ملی، گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر از جمله اهداف مهم سازمان تبلیغات اسلامی جهت اعزام روحانیان در ماه رمضان امسال است.


وی ماه رمضان را فرصت مناسبی برای تعمیق باورهای دینی مردم و زدودن شبهات دینی از افکار عمومی به ویژه نسل جوان دانست و خاطرنشان کرد: مبلغان دینی باید از این فرصت مطلوب نهایت بهره برداری را جهت تقویت اعتقادات دینی مردم انجام دهند.


این مسؤول خاطرنشان کرد: ماه رمضان بهترین فرصت برای تبلیغ دین و احکام الهی است، چرا که مردم در این ماه تشنه کسب فیض هستند.


حجت الاسلام نعمت الهی افزود: به واسطه فیض الهی که خداوند در ماه رمضان برای انسان قرار داده است می توان نفس وجودی خویش را از آلودگی های گناه پاک و زمینه رشد و کمال انسانی بیش از گذشته در این ماه مبارک فراهم کرد./950/پ202/ب

ارسال نظرات