۰۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۳۳۸۶۷

نمازگزاران جمعه تبریز نسل‌کشی مسلمانان میانمار را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ در اولین جمعه ماه مبارک رمضان، نمازگزاران جمعه تبریز همگام با سایر شهرهای کشور با برپایی راهپیمایی خودجوش کشتار مسلمانان میانمار را محکوم کردند.
تظاهرات مردمي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مردم مؤمن، متدین و همیشه در صحنه تبریز امروز پس از اقامه نماز وحدت‌بخش جمعه به امت آیت الله مجتهدشبستری، با برپایی راهپیمایی خودجوش کشتار مسلمانان میانمار و جنایات اخیر در این کشور را محکوم کردند.

 

نمازگزاران جمعه تبریز با طی مسیر مصلای امام خمینی(ره) تا میدان ساعت تبریز کشتار مسلمانان میانمار و سکوت مجامع بین المللی را محکوم کرده و خواستار اقدام سریع مدافعان حقوق بشر در مقابل این جنایت ضدبشری شدند.

 

مردم تبریز با شعارهای « مرگ بر آمریکا » « هیهات من الذله » « مرگ بر اسرائیل » « یا ایهاالمسلمون اتحدوا اتحدوا » خواستار موضع‌گیری سازمان کنفرانس اسلامی، اتحادیه عرب و حکام خودفروخته حوزه خلیج فارس در برابر این جنایات شدند.

 

حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر حوزه علمیه طالبیه تبریز در حاشیه این راهپیمایی در گفت و گو با خبرنگار رسا در تبریز با بیان اینکه دشمنان امروز با دین به جنگ با دین آمده‌اند،اظهار داشت: امروز غرب با کمترین هزینه مسلمانان را به دست گروهک‌های ضاله، افراطی و تندرو قتل‌عام می‌کند، که مصداق آن را در میانمار شاهد هستیم.

 

وی با تاکید بر هوشیاری و بصیرت عموم مسلمانان در مقابله با فتنه‎‌های دشمنان علیه جهان اسلام خاطرنشان کرد: امروز مردم میانمار زیر شدیدترین جنایات بشری قرار دارند، اما آل سعود که همواره شعار خادم الحرمین را سر می دهد، سکوت کرده است، این همان اسلام آمریکایی است که غرب سال‌ها دنبال رواج آن بوده است.

 

همچنین طی روزهای گذشته، جمعی از دانشجویان روزه‌دار و متعهد تبریزی با تجمع در مقابل مسجد دانشگاه تبریز نسل‌کشی مردم مسلمان میانمار را محکوم و انزجار خود را از بی تفاوتی مجامع بین‌المللی و سکوت سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه عرب نسبت به قتل‌عام مردم میانمار را اعلام کردند.

 

دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز با صدور بیانیه‌ای، کشتار بی‌رحمانه مسلمانان در میانمار را محکوم کرد و از مجامع بین المللی، نهادهای اجتماعی، مدنی و مذهبی و وزارت امور خارجه خواست تا از تمام ظرفیت های خود برای اعلام حمایت از مردم مسلمان میانمار و توقف خونین ترین روایت نسل کشی مسلمانان استفاده کند./935/پ203/ص

 

ارسال نظرات