۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۱۳۴۶۱۲
نماینده مردم مشهد در مجلس:

کشورهای عربی مخالف سوریه نوکران حلقه به گوش استکبار هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی سوریه را خط مقدم ایران خواند و گفت: کشورهای عربی مخالف سوریه نوکران حلقه به گوش استکبار جهانی و آمریکا هستند.
حجت الاسلام نصرالله پژمان فر، معاون آموزش و پژوهش حوزه علميه خراسان

 

حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی درگفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که درگیری با سوریه یعنی درافتادن با ایران، اظهارداشت: حامیان سقوط دولت سوریه، خط مقدم ما را هدف قرارداده اند چراکه این کشور نگرانی‌های جدی در مسأله لبنان و فلسطین برایشان ایجاد کرده است و آن‌ها درصدد رفع این نگرانی اند.

وی با اشاره به این‌که ادعای حمایت از شورشیان به بهانه برقراری دموکراسی در سوریه دورغی است که آمریکا و حامیانش برای رسیدن به اهداف خود مطرح می کنند، گفت: بشار اسد اصلاحاتی را در قانون ایجاد کرده تا بیش از پیش دموکراسی در این کشور حاکم باشد؛ در کشور سوریه بیش از سایر کشورهای عربی دموکراسی وجود دارد، در برخی از این کشورها دیکتاتوری محض است، اما با این‌حال مورد حمایت آمریکا هستند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: در مقایسه این کشور با مصر نیز مشخص است که تعداد آرای مشارکت مردم در انتخابات سوریه بیشتر است، هدف آمریکا و حامیانش این است که دولت سوریه را سرنگون کنند.

حجت الاسلام پژمان‌فر، با تأکید بر این‌که آمریکا و رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه در مسیر قانون حرکت نکرده اند، گفت: موارد زیادی شاهد بودیم که به دلیل فشارهای مردمی لوایحی در سازمان ملل به تصویب رسیده است، اما  آمریکایی ها با وقاحت آن را وتو کردند، همچنین می بینیم که در بحث خلع سلاح اتمی، رژیم جعلی و غاصب اسراییل بدون هیچ مجوزی این سلاح ها را در اختیار دارد و به مجامع بین المللی تحویل نمی دهد.

وی افزود: منطق آن ها زورگویی است و می گویند هرکه با ما نیست علیه ما است؛ آن ها به دنبال پیاده سازی منافع خود هستند و در این راه تابع هیچ قانونی نیستند پس نباید امیدوار بود که در مسأله سوریه قانونی عمل کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی کشورهای عربی مخالف دولت سوریه را نوکران حلقه به گوش آمریکا خواند و گفت: وجود سوریه با چنین افکاری در بین مردم چالش های فراوانی برای آن ها ایجاد کرده است؛ اگر دولت سوریه باقی بماند آن‌ها در مواجهه با مردم کشور خود به شدت دچار مشکل خواهند شد./928/ت302/ج

ارسال نظرات