۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۱۳۵۷۸۹
آیت‌الله کعبی:

فتنه‌گران در سوریه زمین‌گیر خواهند شد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از برخی کشورهای اسلامی که با کمک های مالی و تسلیحاتی به فتنه و آشوب های سوریه دامن می زنند، گفت: فتنه گران در سوریه زمین گیر شده و شکست خواهند خورد.
آيت الله کعبي
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امروز در دیدار با جمعی از اعضا مجلس وحدت مسلمانان پاکستان، با اشاره به روایاتی، دور اندیشی، بصیرت و برنامه‌ریزی را از نیازهای مهم بشری در راه رسیدن به سعادت برشمرد و گفت: انسان خردمند با قلبش افق‌های دور را می‌بیند و ابزار مورد نیاز برای رسیدن به آنها را تهیه می‌کند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت پیروی از رهبر جامعه اسلامی تأکید کرد و ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص) وظیفه ابلاغ و دعوت مردم به دین را بر عهده داشت و در قبال آن مردم نیز وظیفه پاسخگویی به ندای ایشان و تبعیت از رهبری را داشتند.
این استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که تاریخ همیشه ار انسان‌های بی بصیرت و بی اعتقاد به رهبری اسلام رنج برده است، خاطرنشان کرد: این گونه انسان‌ها همیشه در دریای فتنه‌ها غوطه ور هستند و به جای پیروی از سنت پیامبر اکرم(ص) به بدعت‌ها روی می آورند.
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به کلام معصومان(ع) آنها را محور دین، اصحاب واقعی پیامبر اکرم(ص) و باب مدینه ایشان خواند و اظهار کرد: هر انسانی که می‌خواهد به معارف بلند الهی دست یابد باید از درب آن وارد شود.
وی با بیان این‌که جهان در حال گذر است و یک هندسه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جدیدی در حال شکل گیری است بر ضرورت حضور جدی حوزه و دانشگاه برای جهت دهی به این تحولات تأکید کرد و ابراز داشت: یکی از محورهای مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد ترویج ایده‌ و تفکر اسلامی برای ایجاد آمیختگی بیشتر میان دین و زندگی است.
آیت‌الله کعبی خواستار نهادینه شدن این مطلب که دین می‌تواند بهترین زندگی را برای بشر به وجود آورد شد و تصریح کرد: دین آن چیزی نیست که غرب برای انسان ترسیم می‌کند و بدون در نظر گرفتن تعالیمی برای اراده انسان او را به حاشیه برده و جهان را بر اساس سکولاریسم و اومانیسم تعریف می‌کند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از برنامه‌های انقلاب اسلامی این است که دین را به عنوان یک برنامه جامع وارد متن زندگی سیاسی و اجتماعی بشر کرده و آن را به عنوان یک فکر و ایده مطرح کند.
شاخصه ها و مؤلفه های دین تمدن ساز
این استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که غربی‌ها دچار یک خطای جهان بینی شده که اثرش نابودی تمدن آنها است، ابرازکرد: اندیشمندان مسلمان باید دین تمدن ساز را در جهان مطرح کرده و بدانیم که با اقبال جهانی رو برو خواهیم شد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه خرد ورزی و عقلانیت، ایمان و معنویت، انصاف و عدالت، خانواده محوری، کار و تلاش و تولید،نشاط و امید به زندگی، توجه به اصالت‌های خانوادگی، سلامت و امنیت، مدیریت انسان شایسته، پرهیز از ظلم و جنایت و انسان دوستی و آزادی را از مؤلفه‌های دین تمدن ساز برشمرد.
وی در ادامه با طرح این سؤال که چرا مسلمانان با وجود تعالیم بلند اسلامی و پیروی از کتاب و سنت باز هم دچار فتنه و آشوب می‌شوند، به برنامه ریزی استکبار جهانی و نفع بردن آنها از اختلافات مسلمانان اشاره کرد و گفت: قطعاً نزاع‌ها و فتنه‌های منطقه خواست استکبار جهانی است و مسلمانان باید در راستای خنثی کردن توطئه دشمنان به وحدت اسلامی توجه بیشتری داشته باشند.
دشمنان با حربه ایران هراسی به دنبال جلوگیری از صدور پیام انقلاب هستند
آیت‌الله کعبی تشکیل مجلس وحدت مسلمانان پاکستان را اقدام مناسبی برای خنثی سازی توطئه دشمنان و ایجاد وحدت در میان مسلمانان ذکر کرد و افزود: آمریکا در سایه ایجاد اختلاف و جنگ میان شیعه و سنّی به دنبال تسلط بر منابع طبیعی و ثروت‌های مسلمانان است.
نماینده مجلس خبرگان رهبری اسلام هراسی و شیعه هراسی از ابزارهای مهم استکبار جهانی برای رسیدن به اهداف شوم خود دانست و افزود: دشمنان با ایجاد ایران هراسی می‌خواهند جلوی صدور پیام انقلاب اسلامی به جهان را بگیرند.
وی با بیان این‌که برنامه‌های استکبار جهانی شکست خورده و آخرین حربه آنها فتنه در سوریه است، اظهار کرد: همان گونه که در جنگ‌های 33 و 22 روزه از مقاومت شکست خوردند در سوریه نیز زمین گیر شده و با شکست روبرو خواهند شد.
باید به صورت عملی جلوی فتنه سوریه را گرفت
آیت‌الله کعبی به کنفرانس کشورهای اسلامی در مکه اشاره کرد و گفت: حرف‌های خوبی در این کنفرانس برای جلوگیری از فتنه و این‌که فتنه بدتر از قتل است زده شد، اما جلوی فتنه سوریه را به صورت عملی باید گرفت.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از عملکرد برخی از کشورهای عربی در قبال سوریه انتقاد کرد و اظهار داشت: برخی با کمک‌های مالی، نظامی و انسانی به فتنه سوریه دامن می زنند و در حالی که در ظاهر خود را دور از ترویست‌ها می‌دانند در عمل از القاعده حمایت کرده و آنها را مسلح می‌کنند.
وی در پایان قدس را محور وحدت مسلمانان دانست و با قدردانی از حضور یکپارچه ملت‌های مسلمان در راهپیمایی روز قدس، ابراز داشت: قدس آرمان مشترک مسلمانان و عمق استراتژیک اسلام و انقلاب اسلامی است./927/پ202/ج
ارسال نظرات