۱۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۱۳۷۵۱۶
حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی:

بیانات رهبر انقلاب در اجلاس عدم تعهد برگرفته از آموزه های اهل بیت بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری بیانات مقام معظم رهبری در اجلاس جنبش عدم تعهد را برگرفته از متن دین مقدس اسلام و آموزه‌های اهل بیت(ع) دانست و گفت: ایشان حرف دل همه مردم آزاده دنیا اعم از مسلمان و غیر مسلمان در پنج قاره جهان را زدند و نشان دادند به حق صلاحیت رهبری بی چون و چرای دنیا را دارند.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد  واعظ موسوي
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی نماینده مردم آدربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، سخنان مقام معظم رهبری در اجلاس جنبش عدم تعهد را حرف دل همه مردم آزاده دنیا و غیر متعهدهای واقعی خواند و گفت: جهان در حال گذر از نظم جهانی غرب است و برای تشکیل هندسه‌ای جدید خود را آماده می‌کند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شرایط حساس بین المللی، خواستار اتحاد و همدلی اعضای جنبش عدم تعهد برای ترسیم آینده جهان شد و ابراز کرد: امروز با توجه به این‌که نقشه‌های شوم استکبار و صهیونیسم برای ملت‌ها رو شده، لازم است اعضای جنبش عدم تعهد در صدد ساماندهی به وضع جدید دنیا باشند تا بتوانند در سرنوشت خود و ملت‌ها مفید و مؤثر واقع شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با بیان این‌که هدف اولیه تشکیل این جنبش پرهیز از وابستگی به بلوک شرق و غرب در شش دهه قبل بود، اظهار کرد: به لطف الهی بلوک شرق در پیمان ورشو از هم پاشید و امروز نیز با وجود ظلم آشکار کشورهای غربی شاهد حضور مردم این کشورها برای احقاق حق خود هستیم تا با حاکمیت بر سرنوشت خود بتوانند بر سیاست‌های باطل سلطه حاکم خط بطلان بکشند و هندسه جدیدی را برای اداره دنیا ترسیم کنند.
وی ادامه داد: متأسفانه امروز سیاستمداران غربی امنیت دنیا را امنیت خود می‌دانند و بر اساس خود محوری با سلطه رسانه‌ای آنچه را که به نفع خودشان است عین عدالت جلوه می‌دهند و این اقدامات سبب شده کاسه صبر ملت‌های مظلومی که مورد ستم غرب قرار گرفته لبریز شود و جنبش 99 درصدی را علیه حکومت خود تشکیل دهند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری بیانات مقام معظم رهبری در اجلاس جنبش عدم تعهد را برگرفته از متن دین مقدس اسلام و آموزه‌های اهل بیت(ع) دانست و گفت: ایشان حرف دل همه مردم آزاده دنیا اعم از مسلمان و غیر مسلمان در پنج قاره جهان را زدند و نشان دادند به حق صلاحیت رهبری بی چون و چرای دنیا را دارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی ادامه داد: اگر توصیه‌های مقام معظم رهبری در اجلاس جنبش عدم تعهد که بعضاً حالت اخلاقی پیدا می‌کرد مورد توجه کشورها قرار گیرد، جهان به سوی صلح، عدالت، مهر ورزی و آرامش پیش خواهد رفت.
وی در ادامه با اشاره به این‌که تولید و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی بر مبنای فقه اسلامی حرام اعلام شده است، گفت: صرف امکانات ملت‌ها برای تولید سلاح‌های هسته‌ای از حکم حرمت برخوردار است و صرف کردن داشته‌های مردم در امور بی مصرف علاوه بر احکام خاص دیگر، تحت عنوان کلّی «اکل مال به باطل» خواهدبود.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که داشتن سلاح هسته‌ای موجب اقتدار دولت‌ها نمی‌شود، ابراز داشت: همان گونه که رهبری فرمودند اگر بنا بود با داشتن سلاح هسته‌ای برای کسی امنیت و دوام حفظ شود، باید شوروی سابق با داشتن زرادخانه‌های هسته‌ای می‌توانست به زندگی و حیات خود ادامه دهد.
حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که همه پرسی راهکار اصلی حل مسأله فلسطین است، اشاره کرد و اظهار داشت: نظام مقدس اسلامی و رهبری آن هم برای کشور مقدس اسلامی و هم برای همه مناطق دنیا راهکار مردم سالاری را ارائه می‌کنند.
وی ادامه داد: همه ملت‌ها با هر آیینی که هستند باید برای تعیین حاکمیت و انتخاب سرنوشت خود حق رأی داشته باشند و هر طیفی که از آرای بیشتری برخوردار شد اولویت پیدا خواهد کرد و بر اساس نتیجه همه پرسی نوع حکومت و افراد حاکم مشخص می‌شود./927/ت302/ج
ارسال نظرات