۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۱۳۸۲۰۷
مدیر کل تبلیغات مازندران:

مبارزه با قرائت‌های سلیقه‌ای از دین مهم‌ترین اقدام امام صادق بود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اقدامات امام صادق(ع) برای مقابله با خرافات آن روز تأکید کرد: مبارزه با برداشت‌های جاهلانه و قرائت‌های سلیقه‌ای از دین و عرفان های نوظهور از جمله مهم ترین تلاش های آن حضرت در دفاع از اسلام ناب شیعی بود.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جلسه برنامه ریزی مراسم سالروز شهادت امام صادق (ع) با اشاره به موقعیت سیاسی بوجود آمده پس از شهادت امام علی(ع) و دوران امامت امام صادق(ع) گفت: وجود انحراف در اسلام بعد از شهادت امیرالمومنین(ع) به شهادت امام حسین(ع) منجر شد.

 

وی با اشاره به اقدامات امام جعفر صادق (ع) برای مقابله با خرافات آن روز تأکید کرد: مبارزه با برداشت‌های جاهلانه و قرائت‌های سلیقه‌ای از دین و عرفان های نوظهور از مهم ترین تلاش های آن حضرت در دفاع از اسلام ناب شیعی بود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، راه اندازی حوزه گسترده علمی و تربیت جمع زیادی از دانشمندان، محدثان، فقیهان و صاحب نظران در رشته های مختلف علمی، از بزرگترین خدمات فرهنگی و تربیتی امام ششم شیعیان (ع) در آن شرایط به شمار می رود.

 

وی یکی از معضلات جامعه امروزی را دین گریزی جوانان ذکر کرد و توجه امام صادق (ع) به نسل جوان را یکی از سرفصل های مهم زندگی ایشان دانست و افزود: تاسی از امام صادق(ع) در علم‌ اندوزی و اشاعه فرهنگ ناب اسلام در جامعه در رسیدن به سعادت و تعالی حقیقی بسیار تأثیرگذار است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: فرقه‌های نو ظهور و نحله های انحرافی در دوران امام باقر(ع) و امام صادق(ع) سبب ایجاد بزرگ‌ترین تحول فکری و اعتقادی در جهان تشیع شد.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به تدبیر دقیق امام صادق(ع) در دوران انحرافات دینی بیان داشت: امام صادق(ع) با تشکیل مکتب جعفری و تربیت شاگردان، خدمات علمی و معنوی بسیاری به فرزندان شیعی هدیه کردند.

 

وی با بیان این که هویت انسان به فکر، اندیشه و فرهنگ انسانی وی بستگی دارد، تاکید کرد: ائمه معصومین(ع) به عنوان هدایتگر افکار مردم جامعه هستند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امام صادق(ع) را مشعل هدایتگر جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: تشکیل دانشگاه و مراکز علمی و تربیت بیش از چهار هزار شاگرد نشان از عمق دید امام صادق(ع) در عرصه سیاسی و اجتماعی است.

 

حجت الاسلام  شکریان با بیان این که مردم باید از سرمایه های معنوی خود آگاه شوند، افزود: احیای فرهنگ نبوی برای شناخت معنوی مردم از مهم‌ترین کارهای امام صادق(ع) است.

 

وی به اشاره به برنامه های امام صادق(ع) در طول امامت ایشان، گفت: شناخت ائمه(ع) پیش از ایشان، احیای معارف و علوم ائمه(ع) و تشویق مردم به زیارت قبور امامان معصوم(ع) از دیگر برنامه های این امام ششم بوده است./950/پ202/س

ارسال نظرات