۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۳۸۳۳۲
روحانیت و دفاع مقدس؛

روحانیون با ساده‌زیستی فرهنگ دفاع مقدس را تبلیغ کنند

خبرگزاری رسا ـ روحانی رزمی تبلیغی گفت: روحانیت اگر ساده زیست باشد و خود را از فضای مادی‌گری که در جامعه رواج دارد دور نگاه دارد، می‌تواند فرهنگ دوران دفاع مقدس را به دیگران منتقل کند.
روحانيت و دفاع مقدس

حجت‌الاسلام غلامحسین خادمی، از روحانیان رزمی تبلیغی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به حضور روحانیت در عرصه جنگ گفت: آمارهای گرفته شده در زمان جنگ نشان می‌دهد که روحانیون بیش از سایر قشرها در جنگ حضور داشته‌‌اند.

وی بیان داشت: روحانیت نسبت به اقشار مختلف مردم و شرکت‌کنندگان افزون‌بر جهاد فی‌سبیل‌الله آزمون خود را در جنگ با موفقیت گذراندند.

این روحانی رزمنده به کارکردهای روحانیان در جنگ اشاره و تأکید کرد: روحانیانی که در جنگ حضور داشتند، به یک دعوت تبلیغی و بیان چند حدیث اکتفا نمی‌کردند، بلکه همگام با سایر رزمندگان در جنگ حضور داشتند و همراه با آنان می‌جنگیدند.

وی ادامه داد: کسانی مانند نماینده امام در سپاه، شهید حجت‌الاسلام محلاتی، شهید آیت‌الله سعیدی و شهید غفاری در جزو دسته روحانیت پیشگام محسوب می‌شدند.

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه خاطرنشان کرد: روحانیت شرکت‌کننده در دفاع مقدس مصداق حدیث«کونو دعاة الناس بغیر السنتهم» بودند، آن‌ها با عملکرد، ادب و احترام خودشان به رزمندگان درس می‌دادند و البته باید دانست که نمی‌توان تمام فضای آن دوران جنگ و دفاع مقدس را با نوشته، فیلم و رسانه‌ها منتقل کرد.

وی به دلایل رفتن خود به جبهه اشاره و تصریح کرد: من بیش از طلبگی و مدتی بعد از آن نیز در جبهه حضور داشتم. یکی از مسائلی که باعث شد به جبهه بروم، طلاب شهیدی بودند که در میان ما در مدرسه ابوصالح(عج) شیراز حضور داشتند و به جبهه می‌رفتند و بعد از مدتی خبر شهادت آن‌ها به ما می‌رسید.

این روحانی رزمی تبلیغی ادامه داد: دم مسیحایی امام(ره) بر روی مردم و طلبه‌ها تأثیر گذاشت و آن‌ها را روانه جبهه‌ها کرد تا به استقبال شهادت بروند.

وی به نام برخی از دوستان طلبه خود که به شهادت رسیدند اشاره کرد و بیان داشت: آسیدحسین انجوی، مجتبی اجرایی، حمید ناصری، مجید محزون، هادی فروزش، مهدی نذیری و مهدی دیانی از دوستانی بودند که ما در مدرسه آن‌ها را می‌دیدیم و با برخی از آن‌ها هم‌ بحث بودیم و در جنگ به شهادت رسیدند.

حجت‌‌الاسلام خادمی گفت: وقتی خبر شهادت رفقای طلبه به ما می‌رسید بسیار ناراحت و غمگین می‌شدیم و تنها مایه آرمش ما، امیدواری برای پیوستن به دوستان شهیدمان بود.

وی ادامه داد: در منطقه بودم که خبر شهادت مجتبی اجرایی و مصطفی مرادی از دوستان طلبه به من رسید، در عملیات کربلای 5 در اطراف جزیره بوارین بودیم. من بسیار ناراحت شدم و به یکی از هم‌رزمانمان که ناراحتی می‌کرد گفتم الان وقت زاری و اشک نیست بلکه باید راه شهیدان را ادامه بدهیم.

این روحانی رزمنده اظهار داشت: روحانیت اگر ساده زیست باشد و خود را از فضای مادی‌گری که در جامعه رواج دارد دور نگاه دارد، می‌تواند فرهنگ دوران دفاع مقدس را به سایرین منتقل کند.

وی به منشور روحانیت امام‌(ره) اشاره کرد و گفت: روحانیت نباید به دنبال دنیا باشد و باید درد درد فقر و محرومیت را چشیده باشد، همانگونه که امام‌(ره) بر این مطلب در منشور روحانیت تأکید کرده است./914/ت302/ن

ارسال نظرات