۲۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۱۳۸۵۲۰
شوق کعبه (4)؛

حجاج با پاک کردن روح و جسم خود را برای میهمانی خدا مهیا کنند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه‌ مدیریت حوزه‌های علمیه، پاکی روح و جسم را از مقدمات سفر حج دانست و گفت: افرادی که به میهمانی خدا دعوت شده اند باید لوازم خاص آن را مهیا کنند.
حجت الاسلام احمد فرخ فال مدير حوزه علميه قم

حجت‌الاسلام احمد فرخ‌فال مسؤول حوزه‌ مدیریت حوزه‌های علمیه در گفت‌و‌گو با خبرنگارخبرگزاری رسا، با توجه به فرا رسیدن ایام حج تمتع، اظهارداشت: حج در حقیقت هجرت به سوی خداست، باید لوازم خاص این میهمانی را فراهم آورد؛ برای یک حاجی پاک کردن روح و جسم برای تشرف به آن سرزمین مقدس مهم ترین مسأله است.


وی احرام را نمادی از دل بریدن از همه تعلقات دانست و گفت: این یک نماد ظاهری است و باید باطن را نیز بدون هیچ آراستگی دنیایی در محضر خداوند آماده کرد تا از نورانیت این سفر بهره مند شد.


مدیرحوزه علمیه استان قم، با استناد به آیات قرآن فلسفه حج را قیام مردم و ثبات قدم در مسیر حق، عنوان کرد و ابرازداشت: خداوند می خواهد با حضور همه اقشار در یک نقطه با هر رنگ، زبان و نژادی که هستند، حلقه وصل و پیوندی میان آن ها ایجاد کنند و عظمت اسلام، فرهنگ، معارف عالیه و تربیت اسلامی را در معرض نمایش جهانیان قرار دهد.


حجت‌الاسلام فرخ‌فال، حضور اقشار و ملل مختلف در یک زمان و مکان مشخص را در سایر مکاتب بی‌سابقه دانست و خاطرنشان کرد: هرساله مسلمانان در ایام حج گرد هم می‌آیند و اعمال مشترکی را انجام می‌دهند و همه با یک زبان به خداوند متعال لبیک می گویند؛ اصل اسلام نگه داری این ارزش های معنوی است.


وی با بیان این که سراسر حج دارای معارف متعددی است، گفت: حج ابعاد فردی، اجتماعی، بین المللی، سیاسی و فرهنگی دارد؛ نقطه نقطه آن آثار اخلاقی و تربیتی وجود دارد؛ حج مجموعه ای از همه خوبی ها و فضایل بالای انسانی است.


دبیرشورای سیاست‌گذاری تبلیغ، مناسک حج را به آب پاکی تشبیه کرد که تمامی گناهان انسان را می زداید و بهترین دستاورد آن را در مسایل اخلاقی دانست و اظهارکرد: حجاج سعی می‌کنند در این فضای معنوی و عرفانی به حدود بیست روز تا یک ماه نهایت بهره را داشته باشند و آثار این سفر در زندگی شخص بسیار تأثیر گذار خواهد بود./928/ت302/ن

ارسال نظرات