۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۳۹۹۷۰
همزمان با هفته دفاع مقدس؛

بخش اخبار روحانیت و دفاع مقدس خبرگزاری رسا راه‌اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ بخش اخبار روحانیت و دفاع مقدس خبرگزاری رسا با حضور جمعی از شخصیت‌های حوزوی و مسؤولان استان قم راه‌اندازی شد.
روحانيت و دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم راه‌اندازی و رونمایی از بخش اخبار روحانیت و دفاع مقدس خبرگزاری رسا، همزمان با هفته دفاع مقدس، عصر امروز سوم مهرماه با حضور جمعی از شخصیت‌های حوزوی و مسؤولان استان قم در سالن اجتماعات این خبرگزاری در قم برگزار شد.
  
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور در سخنانی، نبود مجموعه‌ای مانند خبرگزاری رسا و در بستر کاری این خبرگزاری، مجموعه‌ای با نام دفاع مقدس و روحانیت را از حلقه‌های مفقوده فعالیت فرهنگی در حوزه نام برد و شکل گرفتن این مجموعه را به طلاب تبریک گفت.
  
وی در ادامه اصل پیگیری موضوع روحانیت و دفاع مقدس را در خبرگزاری رسا از واجبات دانست و گفت‌: وقتی یک خبرگزاری آن هم با بال رسالت دینی در حوزه فعالیت می‌کند، تردید نباید کرد که همه روزهای دفاع مقدس و همه حماسه‌ها و عملیات‌های رزمندگان اسلام از ایام الله است.
 
حجت‌الاسلام محمدمهدی محققی، مدیرعامل خبرگزاری رسا نیز در سخنانی کوتاه به ارائه فلسفه تأسیس خبرگزاری رسا پرداخت و همگرایی حوزه و حاکمیت، پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه و آشناکردن اقشار مختلف حوزه با ظرفیت‌های رسانه و خبر را سه هدف کلان این خبرگزاری برشمرد.
 
وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب از حوزه‌های علمیه به عنوان خاستگاه نظام اسلامی نام برده‌اند، اظهار داشت: طلاب علوم دینی نقش مهمی در پیشبرد اهداف نظام دارند و دشمن که به این مسأله پی برده، برنامه خود را از همین حوزه برای دشمنی با نظام شروع کرده است.
  
مدیرعامل خبرگزاری رسا به تلاش گسترده سردمداران جنگ‌های اخیر به ویژه جنگ خلیج فارس و جنگ افغانستان برای توجیه افکار عمومی اشاره و تصریح کرد: استکبار جهانی با استفاده از خبرنگاران، برای توجیه و همراه کردن افکار عمومی با خود تلاش می‌کند که این امر اهمیت کار رسانه را می‌رساند.
 
روح الله عباسپور، سردبیر خبرگزاری رسا در ادامه این مراسم گزارشی از نحوه شکل‌گیری بخش روحانیت و دفاع مقدس خبرگزاری رسا ارائه کرد و گفت: راه‌اندازی بخش روحانیت و دفاع مقدس به صورت ویژه‌نامه‌ای از سال 89 با هدف تبیین نقش روحانیت و مراجع در دوران دفاع مقدس کلید خورد.
  
وی افزود: با انجام مصاحبه‌ها و گردآوری اطلاعاتی از روحانیان رزمی تبلیغی در سال 89 و 90، نقش بی‌بدیل مراجع و روحانیت در دوران دفاع مقدس به خوبی تبیین می‌شد، اما تلاش خبرگزاری رسا بر این بود تا این نقش را به صورت عملی از افرادی که نقش مؤثرتری در آن دوران داشتند، جست‌وجو کند.
  
سردبیر خبرگزاری رسا گفت: برای تأمین و گردآوری اطلاعات مورد نیاز در زمینه نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس با نهادهای مختلف و روحانیان رزمی تبلیغی ارتباط برقرار شده و مجموعه ای را آماده کرده ایم که پس از تنظیم به صورت مدون و جامع بر روی خروجی این خبرگزاری قرار خواهد گرفت.
 
در این مراسم حجت‌الاسلام سیدحسن اکبری، نماینده ولی فقیه و سردار مهدی مهدوی نژاد، فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب‌(ع)، سیدمرتضی اسماعیلی طبا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام محمود ملک‌دار، معاون طلاب و دانش‌آموختگان و حجت‌الاسلام عباس رضوانی‌نسب، مدیرکل امور طلاب حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام حججی، رییس مؤسسه فرهنگی روایت سیره شهدا و شمار دیگری از مسؤولان فرهنگی و جمعی از اصحاب رسانه استان حضور داشتند.
 
رونمایی از بخش اخبار روحانیت و دفاع مقدس خبرگزاری رسا با حضور حجج اسلام ذوالنور، اکبری و سردار مهدی مهدوی نژاد و نیز تقدیر از برخی روحانیان فعال در دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که عصر دوشنبه، سوم مهرماه در سالن اجتماعات خبرگزاری رسا برگزار شد.

شایان ذکر است اخبار روحانیت و دفاع مقدس از اینجا قابل دست‌رسی است./920/پ201/ن

ارسال نظرات