۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۴۳۸۳۴
عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم:

ایستادگی در برابر ظلم از خواسته‌های امام محمدباقر است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که ایستادگی در برابر ظلم از خواسته‌های امام باقر است، گفت: اگر ما به خواهیم امروز در مسیر امام باقر حرکت کنیم و از ایشان الگوبرداری کنیم باید در مقابل حکومت‌های ظالم مانند صهیونیست ظالم و غاصب ایستادگی کنیم.
سيد جلال رضوي مهر مدير کل امور ديني و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) با تسلیت شهادت ایشان ابراز داشت: امام محمد باقر(ع) شکافنده علوم و حرکت کننده در مسیر جد بزرگوار خود بودند.

وی ادامه داد: کرامت، عدالت و عدم پذیرش ظلم از صفات برجسته‌ امام محمد باقر(ع) بوده است به‌گونه‌ای که دشمنان ایشان نیز به این صفات برجسته‌ ایشان اقرار می‌کردند.

امام باقر پایه‌ریز ترویج مذهب تشییع بودند

مشاور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این‌که امام پنجم(ع) پایه ریز ترویج مذهب حقه تشییع بوده است، خاطرنشان کرد: امام باقر(ع) و امام صادق(ع) در دورانی زندگی می‌کردند که حکومت‌های بنی عباس و بنی‌امیه برای رسیدن به قدرت با یک‌دیگر به مبارزه مشغول بودند.

وی اضافه کرد: حکومت بنی عباس و بنی امیه برای به دست آوردن حکومت و جمع آوری مال دنیا نسبت به فعالیت‌های امام باقر(ع) توجه نداشتند و ایشان نیز با مدیریت فعال و خدادادی زیر بنای مذهب تشییع را پایه‌ریزی کرده و با استفاده از فرصت به دست آمده سبب ترویج دین پیامبر(ص) شدند.

امام باقر امداد رسان فقرا بودند

حجت‌الاسلام رضوی مهر در ادامه به سیره عملی زندگی امام باقر(ع) اشاره کرد و تصریح کرد: امام محمد باقر(ع) همواره در امدادرسانی به خانه فقیران، تواضع، تهجد و شب‌زنده‌داری نمونه بارز و مثال‌زدنی دوران خود بودند.

وی بیان داشت: ائمه اطهار(ع) باب ورود ما به بهشت هستند و اگر ما بخواهیم به بهشت برسیم باید ولایت این بزرگوران را پذیرفته و در مسیرشان گام برداریم.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با تأکید بر اتحاد مسلمانان با یک دیگر بیان داشت: امام پنجم(ع) تأکید فراوانی بر مبارزه با خلفای ظلم و جور داشتند و اگر ما به خواهیم امروز نیز در مسیر ایشان حرکت کنیم و از ایشان الگوبرداری کنیم باید در مقابل حکومت‌های ظلم مانند صهیونیست ظالم و غاصب ایستادگی کنیم.

انجام دستورات الهی خواسته‌ای ائمه است

وی اظهار داشت: خواسته ائمه(ع) از ما این است که به دستورات الهی، معارف دین و سنت پیامبر(ص) توجه داشته و با حفظ وحدت و یکپارچگی در جهت پیشرفت  دین خدا قدم برداریم.

مشاور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان بهره‌گیری و استفاده از فرمایشات و سخنان امام باقر را از افتخار تشیع و حوزه دانست و گفت: تأمل در قرآن و انجام امر به معروف و نهی از منکر از خواسته‌هایی امام باقر(ع) از شیعیان است و ما باید سعی کنیم همیشه پیرو راه ایشان باشیم./993/ ت302/ن

ارسال نظرات