۰۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۱۴۴۴۲۹
آیت الله موسوی جزایری:

پویایی حوزه علمیه خوزستان دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشته است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری تأکید کرد: پویایی حوزه علمیه خوزستان دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشته است.
آيت الله موسوي جزايري؛ نماينده ولي فقيه در خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان صبح امروز در آیین تودیع و معارفه مدیر دارالعلم آیت الله بهبهانی، این مرکز حوزوی را مرکز مهم علمی و مذهبی در استان خوزستان دانست و افزود: دعای خیر مرحوم سید علی بهبهانی پشت سر این مرکز است که این خود اسباب توفیق خواهد بود.

رئیس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان، پس از تشکر از حجت الاسلام زکی پور، مدیر قبلی دارالعلم آیت الله بهبهانی، به معرفی حجت الاسلام عظیمی پور مدیر جدید این مرکز پرداخت و افزود: وی افزون بر توان مدیریتی، ان شاء الله با همکاری حاج آقای حاجتی مدیر محترم حوزه علمیه خوزستان، بتواند کارهای دارالعلم را پیش برد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که هر حوزه علمیه دارای دو بعد جسم و روح است ابراز داشت: جسم هر حوزه، ساختمان و تجهیزات آن است، اما روح آن عبارت از علوم اهل بیت عصمت و طهارت است و پیشرفت روز افزون آن علوم وبه کارگیری آنها در زندگی عاقبت به خیری انسان را به همراه دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ارتقاء سطح علمی در مدارس را بسیار مهم قلمداد کرد و افزود: از همه مسؤولان و معاونت های حاضر در جلسه تقاضا دارم تا در ارتقا علمی دارالعلم آیت الله بهبهانی کمک کنند.

وی به زنده بودن یاد و نام میر سید علی بهبهانی در برهه کنونی اشاره کرد افزود: این زنده بودن یاد و خاطره به خاطر تالیف کتاب و صاحب نظری او در مسائل متعدد علمی بوده و همین امر سبب شده است که پس از گذشت سال ها همچنان نام او بر سر زبان ها باشد.

آیت الله موسوی جزایری خاطر نشان کرد: بنده زمان هایی که نزد مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی جهت تحصیل می رفتم وی همواره سراغ میر سید علی بهبهانی را می گرفت و این شناخت ناشی از حضور میرسید علی بهبهانی در منزل امام خمینی(ره) و پشتیبانی از معمار کبیر انقلاب در زمان خفقان شاه بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: تهذیب و علم میر سید علی بهبهانی سبب ایجاد بصیرت و بینش علمی در او شده بود.

طلاب مدافع حریم اهل بیت در برابر تهاجمات دشمن هستند

آیت الله موسوی جزایری ارتقا علمی و عملی مدارس علمیه را بسیار مهم دانست و افزود: طلاب خدمتگذار اهل بیت هستند و با توجه به هجمه دشمن همین طلاب هستند که مدافع حریم اهل بیت در برابر تهاجمات خواهند بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به ویژگی های یک طلبه کامل اشاره کرد و افزد: طلبه نمونه باید تقوا و علم را به عنوان دو مکمل همواره در خود پرورش دهد چرا که نبودن یکی از این دو عنصر سبب ناکارآمدی او خواهد شد.

وی با اشاره به پویایی حوزه علمیه خوزستان و فعالیت بیش از 15 مدرسه علمیه در اهواز ابراز داشت:  به حمدالله مساجد استان شاهد حضور ائمه جماعاتی هستند که تربیت یافتگان همین حوزه ها هستند و اگر چنین حوزه هایی وجود نداشت میدان در اختیار دشمن قرار گرفته بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: پویایی حوزه علمیه خوزستان دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشته است./9464/پ202/ع

ارسال نظرات