۰۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۴۴۸۸۸
امام جمعه قم؛

سنت‌های اصیل عزاداری حفظ شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم بر لزوم تقویت سنت‌های اصیل عزاداری سیدالشهدا(ع) و برطرف شدن آسیب‌های عزاداری تاکید کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امام جمعه قم در دیدار حجت‌الاسلام عباس اسکندری، رییس سازمان تبلیغات اسلامی و اعضای شورای هیأت‌های مذهبی و کانون شاعران و مداحان استان قم از تلاش سازمان تبلیغات اسلامی در ساماندهی هیأت‌های مذهبی قدردانی کرد.

تولیت آستان مقدس قم افزود:‌ این اقدامات بسیار ارزشمند است، چرا که هر زمانی خدمت‌گزاران جامعه در کسوت مقدس روحانیت با هیأت‌های مذهبی، مداحان و شاعران آیینی هماهنگی خوبی داشتند، نتایج ارزنده‌ای برای نظام اسلامی داشته و هر زمانی به این مهم توجهی نشده بود نابسامانی‌هایی وجود داشته است.

وی بر لزوم حفظ سنت‌های اصیل عزاداری و برطرف کردن آسیب‌ها و خرافات مذهبی از ساحت مقدس عزاداری سیدالشهدا(ع) تأکید کرد و اظهار داشت: باید ابتدا سنت‌های عزاداری، نوحه‌خوانی و مداحی را به خوبی شناخت و در مرحله بعد آن‌ها را پالایش کرد تا سنت‌هایی که موجب تقویت شریعت اسلامی و اسلام و تفکر شیعه می‌شود، مورد حمایت قرار گیرد و آسیب‌های احتمالی برطرف شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این‌که باید با سنت‌های عزاداری تا جایی که انجام آن مجاز است، برخورد نشود، تصریح کرد: چتر حمایت معنوی و عاطفی باید در محافل مذهبی برای همه قشرهای جامعه به ویژه نسل جوان وجود داشته باشد.

امام جمعه قم اراده جمعی در ساماندهی هیأت‌های مذهبی را امری مهم دانست و خاطرنشان کرد: از زمانی که هیأت‌های مذهبی در پیکره جامعه شکل گرفتند، بسیاری از آیین‌های مذهبی دیگر احیا شد، بنابراین باید جمعی از کارشناسان خبره تمام سنت‌های عزاداری را مورد بررسی و پالایش قرار دهند تا روزبه‌روز شاهد گسترش فرهنگ حسینی در جامعه باشیم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) آمادگی کامل این آستان مقدس را برای حمایت از برنامه‌های هیأت‌های مذهبی در ماه محرم اعلام کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به پیشنهاد رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم مبنی بر اجتماع عظیم هیأت‌های مذهبی در یکی از روزهای دهه نخست ماه محرم اظهار کرد: روز هشتم که منتسب به حضرت علی‌اکبر(ع) است، فرصت خوبی برای اجتماع جوانان عاشورایی است و می‌توان از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای انعکاس بین‌المللی و ملی این اجتماع استفاده کرد./997/د102/ن

ارسال نظرات