۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۴۸۶۰۸
سخنگوی قوه قضاییه:

نسبت دادن سخنان خلاف واقع به رهبری قابل پیگرد است

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که اگر یکی از مسؤولان سخنی یا برداشتی را به مقام معظم رهبری نسبت دهد آیا قابل پیگیری خواهد بود یا خیر؟ گفت: اگر کسی امر خلافی را به دیگری نسبت دهد قابل شکایت است و اگر نسبت داده شده از مقامات باشد مدعی العموم نیز می‌تواند شکایت کند.
حجت الاسلام محسني اژه اي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهلمین نشست حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه عصر امروز دوشنبه سیزدهم آذرماه با حضور خبرنگاران داخلی برگزار شد.

 

در این نشست حجت الاسلام محسنی اژه‌ای ضمن گرامیداشت روز شهادت شهید مدرس و روز دانشجو در رابطه با پرونده مهدی هاشمی گفت: 2 نفر از نزدیکان مهدی هاشمی که هم اکنون در بازداشت هستند، تعداد دیگری از نزدیکان وی نیز برای تحقیقات فراخوانده شده‌اند اما هنوز برای آنها قرار بازداشت صادر نشده است.

 

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری رسا مبنی بر این‌که اگر یکی از مسئولین سخنی یا برداشتی را به مقام معظم رهبری نسبت دهد آیا قابل پیگیری خواهد بود یا خیر؟ گفت: اگر کسی امر خلافی را به دیگری نسبت دهد قابل شکایت است و اگر نسبت داده شده از مقامات باشد مدعی العموم نیز می‌تواند شکایت کند اما اگر شخص برداشت شخصی‌اش را با صراحت گفته باشد قابل پیگیری نیست.

 

سخنان اخیر رییس جمهور جواب دارد

دادستان کل کشور همچنین در رابطه با اظهارات روز گذشته رییس جمهور اظهار داشت: مطالبی که دیروز رییس جمهوری گفتند از نظر فنی، حقوقی و سیاسی جواب دارد و برخی از آن‌ها درست نبود اما ما به دلیل ملاحظه توصیه‌های اخیر مقام معظم رهبری پاسخ نمی‌دهیم.

 

وی درباره برکناری رییس پلیس فتا نیز گفت: تا کنون جرمی متوجه رییس پلیس فتای تهران نیست و مسئول ذیربط به خاطر مسئولیتی که در نظارت بر عملکرد نیروهای تحت امر دارد اقدام به عزل نموده است.

 

حجت الاسلام محسنی اژ‌ه‌ای در پاسخ به سئوال خبرنگاری در رابطه با راهپیمایی اعتراض آمیز انصار حزب الله در پی اکران فیلم من مادر هستم گفت: هر تجمعی اگر به صورت اجتماع و تظاهرات باشد بدون مجوز صحیح نیست اما اگر فرد یا گروه خاصی بخواهند صدایشان را به گوش مسئولین برسانند و تجمع آنها مزاحمتی نداشته باشد قابل بحث است.

 

بازدید از زندان ها با هماهنگی قوه قضاییه امکان پذیر است

 

سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با بازدید مسئولین از زندان‌ها تصریح کرد: هر مقامی هر وقت بخواهد از زندان بازدید کند اگر با هماهنگی قوه قضاییه باشد و زندانی ممنوع الملاقاتی آنجا نباشد بازدید از زندان و زندانیان امکان پذیر است.

 

وی همچنین افزود: قوه قضاییه تا کنون درخواستی برای بازدید رییس جمهور از زندان اوین نداشته است.

 

دادستان کل کشور در پاسخ سوال خبرنگاری در رابطه با دلیل بازداشت چند بهایی در یکی از شهرها گفت: هیچ کس صرفا به خاطر اعتقاداتش بازداشت نمی‌شود اما اگر جرمی مرتکب شده باشد مانند سایرین است.

 

حجت الاسلام محسنی‌اژه‌ای درباره فیلم‌های بحث برانگیز روزهای گذشته نیز اظهار داشت: با دادستان صحبت کرده‌ام گفته است فعلا در مقام بررسی محتوای فیلم‌ها هستیم و نه قراری برای کسی صادر شده است و نه کسی بازداشت شده است.

 

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره آزادی یکی از متهمان مسائل ارزی گفت: کسانی که در مورد مسائل ارزی و اخلال در نظام اقتصادی بازداشت شده  بودند یازده نفر پرونده‌شان در حال ارسال به دادگاه است و اکثرا همچنان بازداشت هستند و تعداد محدودی با قرار وثیقه آزاد شده‌اند.

 

سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با دادگاه پرونده فساد اقتصادی نیز اظهار داشت: تاکنون هیچ دادگاهی در رابطه با این پرونده غیرعلنی برگزار نشده است و برای بیش از 26 نفر متهمان کیفرخواست صادر شده و پنج نفر نیز محاکمه شده‌اند و الباقی نیز در حال محاکمه هستند./959/پ202/ص

ارسال نظرات