۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۱۵۰۴۸۶

را‌‎ه‌اندازی صندوق حمایت از پژوهشگران حوزوی آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی از راه اندازی صندوق حمایت از پژوهشگران و محققان حوزوی استان خبر داد.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی امروز در گردهمایی طلاب، روحانیان و اساتید مدارس علمیه تبریز با اشاره به آغاز فعالیت صندوق حمایت از پژوهشگران و محققان حوزوی استان اظهار داشت: نحوه پرداخت وام به پژوهشگران حوزوی با ارزیابی دقیق علمی و داوری اساتید برجسته حوزوی صورت می گیرد.

 

وی با بیان این‌که اعتبارات این صندوق در بدو تأسیس 800 میلیون ریال است، تصریح کرد: وام های ارائه شده به صورت قرض الحسنه بوده و پس از استراحت یک ساله بازپرداخت آنها از سوی محققان شروع می شود که می تواند کمک شایان توجهی به امر پژوهش و تحقیق در حوزه های علمیه کند.

 

حجت الاسلام انتظاری با بیان این‌که طرح‌ها و پژوهش‌های کاربردی در اولویت حمایت این صندوق قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: تاکنون بیش از  90 عنوان طرح پژوهشی از سوی صاحب‌نظران، اساتید و طلاب سطوح عالی استان برای بهره مندی از مزایای صندوق ارسال شده که بررسی‌های لازم به زودی آغاز می شود.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه دایمی وحدت حوزه و دانشگاه در محل دانشگاه تبریز اظهار داشت: انتظار می رود اندیشمندان، صاحب‌نظران حوزه و به ویژه اساتید و طلاب علوم دینی با حضور در جلسات و نشست‌های تخصصی این دبیرخانه بیش از پیش در همگرایی حوزویان و دانشگاهیان گام بردازند.

 

وی با بیان این‌که معنای حقیقی وحدت حوزه و دانشگاه در اهداف، افکار و آرمان های این دو نهاد آموزشی تجلی می یابد، تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه لازمه تعالی نظام اسلامی ایران است، در حقیقت حوزه و دانشگاه لازم و ملزوم یکدیگرند و مکمل اهداف مشترک برای تعالی، عزت و اقتدار جهان اسلام محسوب می شوند.

 

امام جمعه جلفا خواستار بازخوانی نقش حوزه و دانشگاه در جامعه اسلامی شد و گفت: مقام معظم رهبری مطالبات مهمی از طلاب و دانشجویان در طول سال های گذشته داشته‌اند که متأسفانه بخشی از این توصیه‌ها مورد غفلت قرار گرفته است، تحول در علوم انسانی، جنبش نرم افزاری و تولید علم مورد تأکید رهبری قرار دارد.

 

حجت الاسلام انتظاری با تأکید بر این‌که نگرش مقطعی به مطالبات رهبری چاره‌ساز نخواهد بود، تصریح کرد: امروز حوزه و دانشگاه رسالت خطیری در تبیین مبانی اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی بر عهده دارند، شاخصه مهم طلاب و دانشجویان بایستی بصیرت و عمل در لحظه باشد./935/پ202/ب

ارسال نظرات