۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۵۶۵۲۴

650 روحانی احیاگر زکات در اردبیل فعالیت می کنند

خبرگزاری رسا ـ 650 روحانی در مساجد به عنوان احیاگران زکات در سالجاری همکاری داشتند که در امر جمع آوری زکات پرداختی مردم نیز فعال بودند.
حجت الاسلام ستوده، مديرکل تبليغات اسلامي استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل امروز در جمع روحانیان و ائمه جماعات مساجد اردبیل با بیان این‌که روحانیت در جریان‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی نقش بسزایی ایفا می کند، اظهار داشت: ائمه جماعات نقش مدیریتی در مساجد ایفا می کنند و بایستی تمامی فعالیت های فرهنگی، دینی و غیره تحت اشراف روحانی امام جماعت باشد.

 

وی با بیان این‌که نقش ارزنده روحانیت در ترویج فرهنگ ولایی و تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست، خاظرنشان کرد: رهبر انقلاب پیش از این در سفر به استان خراسان شمالی بر توجه همگان به سبک زندگی اسلامی تأکید داشتند که روحانیان می توانند ابعاد و مبانی این ضرورت مهم را به عموم مردم تشریح کنند.

 

حجت الاسلام ستوده با اشاره به این‌که ترویج سبک زندگی اسلامی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه است، تصریح کرد: صرفه جویی و پرهیز از تجمل‌گرایی از جمله مهمترین توصیه های اقتصاد مقاومتی است، اگر الگوی سبک زندگی اسلامی در راستای تبیین تمدن ایرانی اسلامی مورد توجه قرار گیرد، بسیاری از معضلات اجتماعی برطرف خواهد شد.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل با تأکید بر این‌که الگوی زندگی اسلامی باید نشأت گرفته از آیات قرآنی، روایات و احادیث معتبر وارده باشد، گفت: بیست سوال طرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص سبک زندگی در دست بررسی است که به زودی با مشخص شدن ابعاد آن در اختیار روحانیت قرار می گیرد.

 

وی توجه و ترویج سبک زندگی اسلامی را چراغ روشنی برای آموزش‌های تربیتی و اخلاقی روحانیان دانست و گفت: روحانیان نقش برجسته و تأثیرگذاری در تبیین اقتصادی مقاومتی دارند، در حقیقت تبیین اقتصاد مقاومتی نیازمند تشریح در محافل و مجالس است که ائمه جماعات باید در این زمینه ورود پیدا کنند.

 

حجت الاسلام ستوده مسجد را پایگاه اجتماعی و فرهنگی روحانیت دانست و گفت: هم اکنون 650 روحانی در خصوص مسأله زکات فعالیت دارند، این تعداد روحانی مساجد به عنوان احیاگران زکات در سالجاری همکاری داشتند که در امر جمع آوری زکات پرداختی مردم نیز فعال بودند.

 

وی از وجود دو هزار مسجد در استان اردبیل خبر داد و گفت: تلاش می شود تمامی مساجد به عنوان محور زکات قرار گرفته و روحانیت در این خصوص نقش بیشتری ایفا کنند، به عبارت دیگر بایستی از ظرفیت عظیم تبلیغی روحانیت در ترویج شعائر و فرایض دینی بهره مند شویم./9352/پ202/ب

ارسال نظرات