۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۱۵۸۳۶۴
امام جمعه شهریار:

امکان ندارد بدون ارتباط با قرآن عاقبت بخیر شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهریار در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) این شهرستان عاقبت به خیری بدون انس با قرآن را حتی برای علما و بزرگان غیرممکن دانست و گفت: امام(ره) در زمانی که بستری بودند هم قرآن را ترک نکردند و هر ده روز یک بار قرآن را ختم می کردند.
حجت الاسلام موسي سالمي، امام جمعه شهريار

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام موسی سالمی، امام جمعه شهریار روز چهارشنبه نهم اسفندماه در درس اخلاق مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهریار پس از بیان حکم نماز خواندن زن جلوتر از مرد، به شبهه‌ای اعتقادی در زمینه فکر نکردن درباره ذات خداوند اشاره کرد.


وی در ادامه افزود: دلیل این‌که در روایت آمده است که در رابطه با ذات خدا فکرنکرده ولی درباره مخلوق خدا فکر کنیم، این است که چون عقل انسان محدود است و ذات خدا نامحدود، لذا عقل انسان درباره ذات خدا راه به جایی نمی برد، پس بهترین راه شناخت خداوند برای اکثر مردم آن است که از روی آثار و خلق خدا پی به وجود او ببرند چون ما موجود جسمانی هستیم و معرفت از راه حواس 5گانه و عقل ما را به اصل خالق می‌رساند.


امام جمعه شهریار در ادامه به حدیثی از امام باقر(ع) مبنی بر این‌که «درباره خلق خدا تکلم و فکر کنید اما درباره خود خدا فکر نکنید چون بحث کردن درباره ذات خدا به انسان جز تحیر وسرگردانی چیز دیگری نمی افزاید» اشاره کرد گفت:مثال این‌که در رابطه با ذات خدا نمی‌شود فکر کرد بلکه در رابطه با مخلوق می‌شود فکر کرد مثل نگاه کردن به خود خورشید است، ما اگر خورشید را نگاه کنیم چشم را از دست می دهیم لذا فرموده‌اند به دائما خورشید نگاه نکن بلکه به وسیله خورشید اشیاء را نگاه کن.


حجت الاسلام سالمی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر این‌که «بندگى در پنج چیز اســت: اندرون از طعام تهى داشتن، قرآن خواندن، شب را به عبادت گذراندن و هنگام صبح زارى کردن (به درگاه خداوند) و گریستن از ترس خدا» به یکی از موارد عبودیت که قرائت قرآن است پرداخت و گفت: چند چیز باعث هدایت است و یکی از آنها قرآن است که خداوند آن را «هدی للمتقین» معرفی می‌کند.

 

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امکان ندارد بزرگان و علماء عاقبت بخیر شوند اما با قرآن ارتباط نداشته باشند لذا امام(ره) در زمانی که بستری بودند هم قرآن را ترک نکردند و هر ده روز یک بار قرآن را ختم می کردند.

 

وی در پایان با اشاره به این‌که امام سجاد(ع) نیز هر سه روز یکبار قرآن را ختم می کردند، طلاب جوان را به انس با قرآن توصیه کرد.


گفتنی است وی در جلسات بعد به 4 مورد دیگر عبودیت خواهد پرداخت./9593/پ202/ص

ارسال نظرات