۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۱۶۰۱۸۳
معاون هماهنگی سپاه خراسان رضوی خبر داد؛

آغاز اعزام اردوی راهیان نور دانش آموزی در خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ معاون هماهنگی سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی با بیان این که در هر کاروان دانش آموزی یک روحانی حضور دارد، تصریح کرد: 20 هزار دانش آموزان اعزامی به مناطق عملیاتی ازمناطق شلمچه، طلائیه، دهلاویه و چندین منطقه عملیاتی دیگر بازدید می کنند.
راهيان نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مهدی خویشاوندی، معاون هماهنگی سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی امروز در نشست خبری برنامه های اردوی راهیان نور دانش اموزان خراسان رضوی گفت: همزمان با ایام نوروز هزار20 نفر از  دانش آموزان خراسان رضوی به اردوهای راهیان نور اعزام می شوند.

 

رییس ستاد راهیان نور خراسان رضوی با بیان این که اعزام اولین کاروان اردوی راهیان نور دانش آموزان استان از26 اسفند آغاز می شود، گفت:  این اعزام تا 13 فروردین سال 92 ادامه دارد.  

 

وی با بیان این که پیش بینی می شود تا پایان 13فرودین سال 92، 63 هزار نفر به اردوهای راهیان نور اعزام شوند، گفت: تا کنون 17 هزار و 682 دانش آموز دختر، 16 هزار و 543 دانش آموز پسر، سه هزار و 507 دانشجو به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام شده اند که اعزام سایر اقشار به اردوهای راهیان نور در سال جاری نسبت به سال گذشته 23 درصد کاهش داشته است.

 

خویشاوندی سهمیه خراسان رضوی برای اعزام کاروان راهیان نور دریایی را صد نفر اعلام کرد و گفت:حضور دانش آموزان در اردوهای راهیان نور اختیاری است وسپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رابطه با اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور به صورت پشتیبانی عمل می کند.

 

معاون هماهنگی سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی  با بیان این که تنها 10 درصد از اعزام های اردوهای راهیان نور دانش آموزی از طریق ناوگان ریلی صورت می گیرد، اظهار داشت: در هر کاروان دانش آموزی یک روحانی حضور دارد ودانش آموزان اعزامی به مناطق عملیاتی ازمناطق شلمچه، طلائیه، دهلاویه و چندین منطقه عملیاتی دیگر بازدید می کنند.

 

وی با بیان این که در حال حاضر 70 راوی از خراسان رضوی در خوزستان وظیفه روایت گری برای کاروان های راهیان نور را به عهده دارند،ازاهتزار پرچم بارگاه ملکووتی ثامن الحجج(ع) در محل اردوگاه ثامن الائمه(ع) در خوزستان همزمان با نخستین روز از فرودین خبر داد.

 

خویشاوندی با بیان این که سال گذشته 81 هزار و 436 نفرازاستان خراسان رضوی به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام شده اند، گفت: همچنین در سال گذشته مبلغ 500میلیون تومان از محل استانداری خراسان رضوی برای اعزام افراد به اردوهای راهیان نور مساعدت شد.

 

رییس ستاد راهیان نور خراسان رضوی ادامه داد: اجرای عملیات های نظامی همراه با تئاتر و برگزاری مراسم معنوی با عنوان "معبر عشق"،توزیع 150 هزار جلد کتاب، برپایی نمایشگاه هایی در قالب حجاب و عفاف، مباحث قرآنی، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، جنگ نرم از برنامه های فرهنگی در نظر گرفته شده برای دانش آموزان شرکت کننده در اردوهای راهیان نور است./934/پ202/س

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات