۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۱۶۲۷۸۰
آیت الله کعبی مطرح کرد؛

ترفند برخی گروه ها برای عبور از فیلتر شورای نگهبان/ عده ای انقلاب را میدان قدرت می دانند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که برخی گروه‌ها به دنبال ایجاد اجماعی با وجهه ملی هستند که شورای نگهبان نتواند آنان را رد صلاحیت کند، گفت: آنان حلقه انحراف را بزرگ کردند به گونه‌ای که وانمود کنند گفتمان انقلاب اسلامی از ریشه اشتباه بود.
آيت الله کعبي آيت الله کعبي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، یکشنبه شب،‌ در یادواره شهدای مدرسه علمیه حقانی با عنوان «لحظه‌شناسی، ایثارگری در راه اهداف انقلاب اسلامی» گفت: شهدای روحانی خوب تشخیص دادند و خوب عمل کردند، لحظه‌شناسی و ایثارگری دو صفت مهمی است که باید از شهدا و دفاع مقدس برای سال حماسه سیاسی و اقتصادی درس بگیریم.
وی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی قطعه‌ای از تاریخ اسلام است، افزود: دفاع مقدس قطعه‌ای نورانی از جنس دوران جهاد و ایثارگری از صدر اسلام و عاشورا است، اکنون نیز نسل سوم و نسل چهارم انقلاب در راه خط اسلام محمدی و مکتب عاشورا و راه عزت‌آفرین روحانیت گام برمی‌دارند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ما در دوران رسول‌الله(ص) و ائمه(ع) نبودیم، اما رزمندگان ما با الهام از مدرسه عاشورا، صحنه دفاع مقدس را آفریدند و در واقع شعائر حسینی و ایمانی را زنده نگاه داشتند.
وی ادامه داد: قرآن کریم در داستان جنگ احد بیان می‌کند که گاه مسلمانان در اثر لحظه‌شناسی پیروز می‌شوند اما گاه در اثر لحظه‌نشناسی و به دست یافتن غنایم شکست می‌خورند، اما در ادامه یادآور می‌شود که مسلمانان هنگامی که به خود آمدند، دوباره پیروزی را به دست آوردند.
آیت‌الله کعبی با بیان این‌که مطالعه غزوات و جنگ‌های پیامبر(ص) به ویژه جنگ احد امری لازم است، گفت: در جنگ احد مسلمانان لحظه‌شناس نبودند و عجله کردند و دشمن یورش آورد و رسول اکرم(ص) و مولا امیرالمؤمنین تنها ماندند.
وی با اشاره به این‌که در سوره آل عمران خداوند می‌فرماید حتی اگر پیامبر(ص) شهید می‌شد یا به مرگ طبیعی از دنیا می‌رفت نباید پشت می‌کردید، گفت: اسلام قائم به شخص و فرد نیست، مجموعه باورها و احکام است که تحقق تعالی انسان در سایه عمل به اسلام است.
اصول‌گرایان گمان نکنند فقط رقابت بین آنها است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: در انتخابات پیش رو زمان لحظه‌شناسی و ایثارگری است، ممکن است جریان‌ها اصول‌گرا به این تحلیل و گمان برسند که رقابت در درون اصول‌گرایان است اما ممکن است این تفکر اشتباه باشد، گروه‌های اصلاح‌طلب امکان رأی اوردن و پیروز شدن را دارند، اصول‌گرایان باید توجه بیشتری نشان دهند.
وی ادامه داد:‌ دشمن بعد از فتنه 88 با تجهیزات و امکانات بیشتری وارد صحنه می‌شود، فتنه 88 مولود 25 سال کار بود، اما دشمن به همین راحتی کوتاه نمی‌آید و اگر کسی به کوتاه آمدن دشمن اعتقاد داشته باشد، مرتکب ساده‌لوحی شده است.
آیت‌الله کعبی خاطرنشان کرد: 8 ماه فتنه 88 با هشت سال دفاع مقدس برابری می‌کند و این امر را کارشناسان نیز تأیید کرده‌اند، گروه‌های مختلف مخالف با انقلاب قطعا از تجربه‌هایشان برای به هم زدن اوضاع و حتی نفوذ در حاکمیت استفاده می‌کنند.
وی گفت: اصلاح‌طلبان گفته بودند که در انتخابات تقلب شده است و اگر به این امر اعتقاد دارند چطور اکنون پا پیش می‌گذارند، گروه‌های مخالف اتاق فکر دارند و این اتاق فکر وصل به خارج است، سران و لیدرهای فتنه در داخل و خارج برای انتخابات طراحی‌هایی صورت داده‌اند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که برخی گروه‌ها به دنبال ایجاد اجماعی با وجهه ملی هستند که شورای نگهبان نتواند آنان را رد صلاحیت کند، ابراز کرد: آنان جریان انحراف و حلقه انحراف را بزرگ کردند به گونه‌ای که اثبات کنند که گفتمان انقلاب اسلامی از ریشه اشتباه بود.
اشکال از گفتمان انقلاب نبود بلکه برخی منحرف شدند
وی گفت: گفتمان انقلاب اسلامی از ابتدا درست بود، اما کسانی که خواستند این جریان را نمایندگی کنند، منحرف شدند، گروه‌های اصلاح‌طلب به دنبال این هستند بگویند که شما از ابتدا اشتباه کردید، آنان به دنبال تخطئه اصل انقلاب و نظام و رهبری هستند.
آیت‌الله کعبی ادامه داد: مخالفان به دنبال این هستند که ذائقه عمومی مردم را عوض کنند و مذهبی‌ها را نسبت به این امر بی‌خیال کنند و اصول‌گرایان را به این اشتباه بیندازند که رقابت میان آنان است، تا با کاندیداهای متعدد در انتخابات حضور داشته باشند.
وی با اشاره به این‌که حماسه سیاسی و اقتصادی با روحیه جهادی ساخته می‌شود، افزود: منافقان روحیه جهادی و انقلابی ندارند و حاضر نیستند که خطر را بپذیرند و برای آرمان‌ها هزینه بپردازند، خود را طلبکار و نه بدهکار انقلاب اسلامی می‌دانند ، گویی میدان قدرت است.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که نظام اسلامی میدان قدرت نیست، خاطرنشان کرد: هنوز در سال 92 انقلاب زنده است و میدان میدان حماسه و جهاد است، حماسه کاری تاریخی و تأثیرگذار با رویکردی جهادی است و باید توجه داشت همچنان انقلابی‌گری جواب می‌دهد.
وی گفت: آدم‌هایی که می‌پندارند دوران مبارزه تمام شد، محافظه‌کار می‌شوند و به گونه‌ای حرکت نمی‌کنند که سود به دست بیاید، آنان انقلاب را میدان قدرت می‌دانند، اما باید توجه داشت که انقلاب با فرهنگ جهاد و شهادت زنده می‌ماند و این علم باید برافراشته باشد که برگزاری این یادواره‌ها از کارهایی است که این علم را برپا نگاه می‌دارد.
امتحانات بهانه‌ای برای غافل شدن از انتخابات نشود
آیت‌الله کعبی بیان داشت: با روحیه شهدا یک انقلابی برای خلق حماسه در انتخابات 92 از لحظه لحظه‌‌ها استفاده می‌کند و این دو ماه مانده به انتخابات را از نسیم‌های رحمت الهی محسوب می‌کند.
وی اظهار داشت: در این دو ماه و اندی نباید به خاطر امتحانات حوزه و به خاطر درس از وظیفه خود در خلق حماسه سیاسی و حضور گسترده مردمی و تلاش برای انتخاب اصلح غافل بود که این امر نیز بسیار مهم است.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: یک طلبه در صحنه انتخابات باید به دنبال این باشد که رهبر انقلاب چه می‌فرماید، و نباید به دنبال پیروزی گروه و دسته خاصی باشد و باید توجه داشت که اصلح باید رأی بیاورد.
وی ابراز داشت: اصلح کسی است که بهترین ویژگی‌ها را دارد، طلبه نباید به دنبال صالح مقبول باشد، یا به ائتلاف‌ها نظر کند، بلکه باید اصلح را بشناسد، رهبر انقلاب فرمودند رییس‌جمهور باید مثبتات دوره‌های گذشته غیر از ضعف‌های او را داشته باشد.
آیت‌الله کعبی با بیان این‌که طلبه با بحت و بررسی باید اصلح را بشناسد، افزود: پس از شناخت اصلح باید برای او تبلیغ کند، البته در این مسیر نباید وسواسی عمل کند و به گونه‌ای نشود که مدت‌ها بعد از انتخابات، همچنان گزینه اصلح را نشناخته باشد./914/پ201/ج

 

ارسال نظرات