۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۱۶۲۷۸۱
حجت الاسلام پور محمدی در جمع روحانیان ساری:

شور انتخاباتی در کشور دیده نمی شود/ برخی کاتولیک تر از پاپ شده اند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پور محمدی با بیان این که برخی ها در کشور کاتولیک تر از پاپ شده اند، گفت: برخی چون نگران کاندیدای خودشان هستند که احتمالاً تأیید نشود، می گویند حالا که برای ما نمی خواهد باشد برای هیچ فرد دیگری نیز نباشد و به هم می ریزند.
حجت الاسلام مصطفي پور محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام پورمحمدی، رییس سازمان بازرسی کشور یک شنبه شب در جمع تعدادی از روحانیان ساری که در بیت آیت الله صالحی (ره) برگزار شد، با تشریح وضعیت سیاسی در داخل و خارج کشور گفت: در داخل کشور بعد از فضایی که پس از سال 88 در کشور اتفاق افتاد رخنه ها، فاصله ها و بدبینی هایی را در کشور به وجود آورد و هنوز هم پس لرزه های آن اتفاق را همچنان داریم و کشور را در تحت تأثیرخود قرار داد.

مشکلات کشور در فضای اختلاف، تردید و کدورت حل نمی شود

حجت الاسلام پورمحمدی با تأکید براین که کشور باید از این گونه مسائل تفرق پیدا کرده و عبور کند، گفت: اگر در همین فضاهای اختلاف، تردید و کدورت باقی بمانیم مشکلاتمان را نمی توانیم حل کنیم چون کشور نیازمند وحدت، اتفاق، ائتلاف و همکاری است.

 

وی ادامه داد: ما ممکن است اختلاف سلیقه و اختلاف فکر هم داشته باشیم، اما برای منافع، مصالح و مبانی اصلی نظام باید تلاش کرده و با حفظ همه سلیقه و دیدگاه های متفاوت همکاری مشترک داشته باشیم.

 

رییس سازمان بازرسی کشور ادامه داد: خیر ما در این است که با هم بنشینیم و مسائل خودمان را حلاجی و نکات محوری و اساسی را همه کمک کنیم تا حل شود و این مسأله نیازمند رفع خیلی از کدورت ها و نگرانی ها است.

 

حجت الاسلام پورمحمدی به مسائل خارجی کشور اشاره کرد و با بیان این که در این عرصه نیز با فشار، تحریم و تهدید هایی مواجه هستیم، گفت: بخشی از گرانی و تورم های ماه های گذشته آثار ناشی از همین تحریم ها بوده است.

 

وی با بیان این که با تداوم این فشارها و تحریم ها قطعاً، مشکلات افزون خواهد شد، ادامه داد:  هنوز متکی به ذخایر و منابع گذشته هستیم که با گذشت زمان این منابع نیز کم خواهد شد و فشارهای ما افزوده می شود.

اختلافات داخلی به مشکلات دامن زده است

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سخنان خود با بیان این که هر اتفاقی که در کشور بخواهد بیافتد باید این مشکلات را کم کرد، گفت: اگر همین فضای خارجی بین المللی و فضای داخلی موجود و باقی باشد حتماً کار ما سامان پیدا نخواهد کرد که متأسفانه برخی اختلاف های داخلی نیز به این مشکلات دامن زده است.

حماسه آفرینی تنها راه برون رفت کشور از وضعیت کنونی

وی یکی از راه های محوری و اساسی برای سامان دادن این وضعیت را حماسه آفرینی در یک موضوع اساسی ملی مانند انتخابات دانست و خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم انتخابات را به شکل خوبی سامان دهیم که مردم حضور قوی، جدی و هماهنگ و در یک فضای دلنشین که تعارض، اصطکاک، درگیری و پس لرزه نباشد این یک نقطه عطف و نقطه پایایی بر مشکلاتی که از مقطع قبل تاکنون بر برای ما باقیمانده است خواهد بود.

 

حجت الاسلام پورمحمدی در ادامه سخنان خود به سخنان رهبرمعظم انقلاب اسلامی در خصوص حماسه آفرینی اشاره کرد و بیان این که حماسه یک حرکت عظیم است، افزود: حضور حماسی ملت ایران در انتخابات به حتم هم در داخل و هم در خارج اثر گذار خواهد بود و غربی ها نیز اگر ببینند حضور ملت در انتخابات حداکثری بوده حس خواهند کرد که ملت همچنان به آرمان های انقلاب وفادارند.

 

رییس سازمان بازرسی کشور با تأکید براین که باید با بهره گیری از ابزار مختلف با ایجاد انگیزه در مردم زمینه حضور حداکثری آنها در انتخابات آتی را فراهم کنیم، ادامه داد: باید امید را در نسل جوان دوباره زنده کنیم تا برخی ناامیدی های احتمالی که در آنها وجود دارد رفع شود.

شور انتخاباتی در کشور دیده نمی شود

وی با بیان این که متأسفانه در کشورمان یک نگاه دقیق هوشمندانه نداریم، گفت: برخی ها از بنده ایراد می گیرند که چرا سفر می کنید و این تبلیغات انتخاباتی است این در حالی است که 55 روز به انتخابات مانده و هنوز حس و حال انتخاباتی در کشور وجود ندارد و با این وضعیت حماسه ای شکل نخواهد گرفت.

 

حجت الاسلام پورمحمدی با تأکید براین که نشست ها و جلسات باید در کشور رونق داشته باشد تا شور انتخاباتی درکشور ایجاد شود، افزود: باید با بهره گیری از ابزارها زمینه شور انتخاباتی در کشور را فراهم کرد.

برخی ها در کشور کاتولیک تر از پاپ شده اند

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این که برخی ها در کشور کاتولیک تر از پاپ شده اند، گفت: برخی چون نگران کاندیدای خودشان هستند که احتمالاً تأیید نشود، می گویند حالا که برای ما نمی خواهد باشد برای هیچ فرد دیگری نیز نباشد و به هم می ریزند.

عده ای در پی عدم تحقق حماسه هستند

وی ادامه داد: حس می کنیم برخی ها تلاش می کنند که حماسه ای حضرت آقا می خواهند صورت نگیرد و برخی از برخوردها نیز نشان می دهد که آنچه که رهبری به دنبال آن هستند تلاش می کنند تا آن اتفاق نیافتد.

 

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان این که در حال حاضر تنها جلسات، نشست ها و گفت وگوها در سفرهای بنده دنبال می شود، ادامه داد: همین بحث ها زمینه  آماده سازی جامعه برای حضور حماسی را فراهم می کند.

 

وی مشارکت سیاسی را بستر حماسه سیاسی دانست و خاطرنشان کرد: علما و روحانیت در این خصوص تکلیف جدی دارند و برای سامان دادن به فضای سیاسی کشور و مدیریت آن باید تلاش کنیم تا مردم یک مشارکت جدی در انتخابات آتی داشته باشند.

 

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این که امید به جامعه نشاط و شادابی می دهد، ادامه داد: باید از هر فرصتی برای خارج کردن جامعه از خمودگی، رخوت، سستی و انفعال بهره گیریم.

 

حجت الاسلام پورمحمدی افزود: نباید برای رییس جمهور شدن از رهبری نظام خرج شود ودر این عرصه کاندیدا باید برنامه های خود را به مردم ارائه دهند.

دو ملاقات چهار ساعته با صدام

رییس سازمان بازرسی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به سوابق خود اشاره کرد و بیان این که ده سال در حوزه دیپلماسی پنهان(خارجی) وزارت اطلاعات مشغول به فعالیت بودم، گفت: برخی مذاکرات حساس که نمی شد علنی انجام داد در این بخش انجام می دادیم و در سال 64 و66 دو سفر به عراق داشتم و چون مذاکرات ایران با عراق دچار مشکلاتی شده بود دو ملاقات با صدام داشتم که طولانی ترین مذاکره با صدام در کشور به مدت چهار ساعت انجام دادم.

فرهنگ مهم ترین عامل عزت و افتخار ایران اسلامی

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان این که بنده به عنوان یک طلبه تعلق، علاقه و اعتقادم فرهنگی است، گفت: عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز به خاطر فرهنگ آن است.

 

وی با بیان این که همه ارزش، قدرت و عظمت انقلاب به برکت فرهنگ این انقلاب است، خاطرنشان کرد: اگر امروز در دنیا ایران اسلامی جایگاه ممتازی دارد به دلیل فرهنگ آن است.

 

رییس سازمان بازرسی کشور با تأکید براین که فرهنگ پایه و ریشه آن حوزه و روحانیت است و تعارفی نیز دراین خصوص نداریم، افزود: قدرت، امکانات برای توسعه و امنیت کشور داریم به برکت حوزه است.

 

حجت الاسلام پورمحمدی با تأکید براین که دغدغه های فرهنگی را باید جدی گرفته و رسیدگی کنیم، خاطرنشان کرد: امروز اگر بخواهیم به فرهنگ، جوانان و اعتلای حوزه وچهره انقلاب را برجسته کنیم باید به اقتصاد کشور توجه کنیم.

 

رییس سازمان بازرسی کشور محوری ترین مشکل امروز کشور را عرصه اقتصادی دانست و تصریح کرد: اگر از اقتصاد غفلت کنیم فرهنگ ما نیز قابل احیا به راحتی نخواهد بود و آسیب جدی خواهیم دید.

 

وی تأکید ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال های گذشته بر مسأله اقتصادی را نشان از دغدغه ایشان در این حوزه دانست و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به طور اساسی موضوع اقتصادی را دنبال می کنند و رییس جمهور آینده نیز باید محور برنامه های خود را ساماندهی اوضاع اقتصادی قرار دهد./950/پ201/ج

ارسال نظرات