۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۶۹۵۸۱
امام جمعه مشهد:

حماسه سیاسی یک تکلیف است نه توصیه

خبرگزاری رساـ آیت الله علم الهدی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در نوروز امسال اظهار داشت: در واقع حماسه سیاسی از سوی رهبری به عنوان یک تکلیف ابلاغ شده است و تنها یک توصیه و سفارش نیست چرا که تبیین یک تکلیف است.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد٬ آیت الله علم الهدی٬ نماینده مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز یازدهم خرداد در همایش  حماسه سیاسی در جمع مدیران کانون‌های مساجد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در نوروز امسال اظهار داشت: در واقع حماسه سیاسی از سوی رهبری به عنوان یک تکلیف ابلاغ شده است و تنها یک توصیه و سفارش نیست چرا که تبیین یک تکلیف است.

وی با بیان این که تنها موضوعی که در مصاف با استکبار جهانی تأثیرگذار است وجود یک حماسه است٬ افزود: در عرصه اقتصاد و سیاست دشمن هشت سال در رویایی در برابر رزمندگان و جانفشانی های آنان از تقابل نظامی نا امید شدو به همین دلیل در سال‌های اخیر تاحد امکان از روبه‌رو شدن در صحنه نظامی با ملت ایران پرهیز می کند و در حال حاضر میدان تقابل و رویایی دشمن میدان سیاست و اقتصاد است.

امام جمعه مشهد با بیان این که رهبر معظم انقلاب به ما دستور حماسه سیاسی و اقتصادی داده است٬ تصریح کرد:در واقع این امر یک تکلیف است که هر انسانی بر حسب امکانات خودش در گستره فردی و اجتماعی برای تحقق دستور رهبر معظم انقلاب قدم بردارد چرا که تکالیف اجتماعی یکسان است و منوط به موقعیت‌های گوناگون افراد است و از سویی تکالیف شرعی نیز مبتنی بر گستره و سعه امکانات و توانمندی‌های انسان است.

حماسه‌سازی تکلیف نخبگان عرصه دین/ مشارکت حداکثری و جهت رای مردم ملاک ارزیابی دشمن

وی افزود: حماسه سیاسی تابع گستره امکانات و موقعیت اشخاص است و در عرصه انتخابات انسان ضعیف و ناتوان جسمی حماسه سیاسی‌اش این است که یک رای در صندوق بیندازد؛ اما برای یک فرد بصیر انقلابی تکلیف فقط حماسه سیاسی نیست بلکه حماسه سازی است بدین معنا که اقشار مختلف جامعه را به صحنه بیاورند و بینش و بصیرت و آگاهی لازم را در اختیار آنان قرار دهد چرا که شرکت در انتخابات فقط برای شما کفایت نمی‌کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه تعریف حماسه‌سازی از سوی نخبگان عرصه دین اظهار داشت: در این شرایط دشمن بر روی ارزیابی میزان وابستگی مردم به نظام با توجه به مشارکت آنان در انتخابات سرمایه‌گذاری می‌کند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: اگر مشارکت مردم در انتخابات پیش رو بالای 80 و 90 درصد باشد در واقع برای دشمن این گونه معنا می‌شود که مردم به نظام وابسته هستند و این نظام دارای جایگاه مردمی در کشور است.

توصیه‌های انتخاباتی آیت الله علم الهدی به مدیران کانون‌های مساجد

وی ملاک دوم میزان ارزیابی دشمن درباره انتخابات پیش رو را جهت رای مردم عنوان کرد و افزود: دشمن این موضوع را بررسی  می کند که آیا جهت رای مردم به سمت معیشت و شکم و گذران زندگی است یا به سمت اصول اولیه انقلاب است؟ و با ارزیابی این جهت گیری‌ها اگر به سوی ارزش های انقلابی نباشد برای دشمن روزنه ای ایجاد می شود که شاید مردم از اصول انقلاب اسلامی فاصله گرفته اند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خطاب به مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد تصریح کرد: تا آنجا که می توانید برای حضور مردم حماسه سازی کنید و فقط به اجرای حماسه اکتفا نکنید چرا که شما نخبگان دینی در مساجد هستید و جهت رای مردم را به طرفی سوق دهید که دشمن متوجه این امر شود که مردم وابسته به اصول انقلاب هستند نه به شکم و اقتصاد.

وی ادامه داد: شما با توسعه این دو جهت توانسته اید این تکلیف خودتان را درجهت حماسه سازی انجام دهید و از سویی باید متوجه بود که اثبات و نفی اشخاص درست نیست و در جهت بخشی به انتخابات باید گفتمانی بیندیشید نه شخصی.

آیت الله علم الهدی در ادامه با اشاره به آیات قرآن به تبیین و معیار انتخاب اصلح پرداخت و اظهار داشت: در کلام الهی برای استکبار ستیزی تنها یک مرز تعیین شده است که همه دین بر روی کره زمین متعلق به خداوند است و سفارش بر این است که استکبار ستیزی را ادامه دهید تا فتنه نباشد و اگر روزی استکبار ستیزی کمرنگ شود آنجا جایگاه ظهور فتنه است واگر استکبار ستیزی به صورت قوی ادامه یابد مجال فتنه فراهم نخواهد شد و شعار جمهوری ایرانی سر داده نمی شود.

آشتی با آمریکا و اتحادیه اروپا شروع فتنه

وی در ادامه با انتقاد به شعار بعضی از کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری مبنی بر آشتی ایران با دنیا گفت: اگر منظور از دنیا٬ آمریکا و اتحادیه اروپا است در واقع آشتی با آنان شروع فتنه است چرا که آنان به چیزی کمتر از نابودی دین ما رضایت نمی دهند و این شعارها خطرناک است که کاندیدا برای جذب رای افراد لائیک و ضد انقلاب سر می دهند.

 نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان مؤلفه های انتخاب اصلح گفت: ساده زیستی و به یاد خدا بودن و درکنار مردم ساده زیست زندگی کردن به دور از اشرافیت و کاخ نشینی و ولایت پذیری از معیارهای انتخاب اصلح در قرآن است.

وی با اشاره به آیه 56 سوره مائده ادامه داد: کسی اصلح است که در ولایت پذیری امتحانش را داده باشد و فقط شعار اطاعت از ولایت ندهد و این چنین فردی درهیچ شرایطی تردیدی به خودش راه نخواهد داد و در مقام اطاعت از ولایت برمی آید.

سعید سرابی٬ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در ابتدای نشست به بیان فعالیت های فرهنگی٬ قرآنی٬ هنری وآموزشی کانون های مساجد درسال گذشته وبرنامه های امسال در راستای ارتقای کمی و کیفی فعالیت ها دراین کانون ها پرداخت.

گفتنی است٬ همایش حماسه سیاسی با حضور مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد به همت دبیرخانه کانون های مساجد خراسان رضوی در محل دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد./934/پ202/س

ارسال نظرات