۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۱۷۰۲۲۵
حجت الاسلام و المسلمین عالمی:

تلاش‌های امام موسی کاظم انحرافات دینی و اعتقادی را متوقف کرد

خبرگزاری رسا _ نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: تلاش‌های امام موسی کاظم(ع) سبب شد انحرافات اعتقادی و دینی متوقف شود به طوری که در زمان فرزندش علی بن موسی الرضا(ع) انحرافی به وجود نیامد.
عالمي، نماينده ولي فقيه در وزارت جهاد كشاورزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شاهرود، حجت الاسلام و المسلمین حسن عالمی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، شب گذشته در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) و قیام 15 خرداد که با حضور قشرهای مختلف مردم در مسجد موسی بن جعفر (ع) شاهرود برگزار شد، امام موسی کاظم (ع) را اسوه تقوا، زهد، ایثار، استقامت و تبلور ارزش‌های انسانی و الهی معرفی کرد و گفت: این امام همام نا ملایمات را برای احیای اسلام ناب محمدی تحمل کرد.

وی با اشاره به این که در دوران امامت امام موسی کاظم (ع) که مقارن با حکومت هارون الرشید حاکم ظالم بین عباس بود بیشترین انحرافات اعتقادی در جامعه به وجود آمده بود، تصریح کرد: امام (ع) از تمام فرصت هایی که داشت برای تبیین باطل بودن حکومت بنی عباس و حقانیت مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) استفاد می کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عالمی افزود: زحمات و تلاش های امام موسی کاظم(ع) سبب شد انحرافات اعتقادی و دینی متوقف شود به طوری که در زمان فرزندش علی بن موسی الرضا (ع) انحرافی به وجود نیامد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به سالروز ارتحال امام خمینی(ره) گفت: علت تبعید امام به عراق به دستور شاه و دولت برای این بود که امام در این کشور با وجود بزرگانی همچون آیات عظام سید محمد شاهرودی، حکیم و خویی دیگر نتواند عرض اندام علمی کند و از مرجعیت خلع شود؛ اما این خیال خام و نادرستی بود چون اینها روحانیت را نشناخته بودند.

حجت الاسلام و المسلمین عالمی ادامه داد: وقتی امام (ره) از ترکیه به بغداد رفت جمع زیادی از مراجع و علما به استقبال ایشان رفتند و پس از استقرار در نجف تدریس را شروع کردند و جای خود را در بین مراجع باز کردند.

وی خاطرنشان کرد: امام (ره) آن روزی که به ایران برگشتند رسانه های گروهی ایرانی و خارجی گفتند استقبال از ایشان در تاریخ بی نظیر بوده است و اعلام کردند 6 میلیون نفر به استقبال او رفتند و در 14 خرداد 24 سال پیش با جمعیتی بیش از این امام را در تشییع جنازه اش بدرقه کردند.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی گفت: از نفس روحانی امام امت بود که در حالی که هنوز بدنش در مصلا بود مجلس خبرگان رهبری جانشینی برای او تعیین کردند که در این 24 سال راه امام را با همه جوانبش با همان شجاعت و روشن بینی ادامه داده است.

گفتنی است، مداحی و مرثیه سرایی دو تن از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت از دیگر برنامه های این مراسم بود./938/پ202/س 

 

 

ارسال نظرات