۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۲:۴۸
کد خبر: ۱۷۵۳۶۵
آیت الله ایمانی تاکید کرد؛

ضرورت بهره گیری دولت جدید از صاحبان اندیشه و نخبگان برای مقابله با هجمه دشمن به ارزش‌ها

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شیراز با بیان این که فعالیت های اقتصادی بدون پشتوانه صحیح فرهنگی به نتیجه مطلوب نخواهد رسید، گفت: انتظار از رییس جمهور منتخب این است که فرهنگ اسلام ناب را سرلوحه همه کارها قرار دهد.
آيت الله اسد الله ايماني، امام جمعه شيراز آيت الله اسد الله ايماني، امام جمعه شيراز

آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که رییس جمهور منتخب شخصیتی حوزوی و دانشگاهی است، اظهار داشت: انتظار این است که ایشان فرهنگ ناب اسلامی را در دستور کار خود قرار دهد و جامعه را با اصول و ارزش های الهی بار بیاورد و این ارزش ها را در اجتماع حاکم کند.

وی افزود: تمام فعالیت های عمرانی، اقتصادی و سایر کارها که برای رفع نیاز مادی انجام می شود اگر از یک پیوست و پشتوانه فرهنگی برخوردار نباشد اثر وارونه خواهد داشت و به نتیجه مطلوب نخواهد رسید؛ اگر این مهم نادیده گرفته شود در مقابل هزینه های زیادی که خرج می شود نباید انتظار داشت نتیجه مورد نظر حاصل شود.

امام جمعه شیراز ادامه داد: از دولت آینده انتظار داریم مسائل فرهنگ دینی و اسلامی که فرهنگ عمومی جامعه است را مورد عنایت و توجه خاص خود قرار دهد و برای آن برنامه ریزی کند تا شاهد رشد هنجارها باشیم و از رشد ناهنجاری ها جلوگیری شود.

آیت الله ایمانی با توجه به این که هویت انقلاب اسلامی، فرهنگی بوده و این نظام بر همین اساس بوجود آمده است، گفت: آنچه مرتبط با فرهنگ است همواره اولین دغدغه دلسوزان انقلاب و نظام بوده است؛ این نکته اصولی انتظار ما از همه مسؤولان فعلی و آینده است.

وی با اشاره به این که رییس جمهور منتخب یک روحانی است، ابراز داشت: ایشان همانند همه روحانیان دارای دغدغه های فرهنگی است؛ این دولت در شرایطی این مسؤولیت سنگین را به عهده گرفته که هجمه عظیمی به فرهنگ ما صورت می گیرد؛ دشمنان برای این که فرهنگ اسلامی را از جامعه حذف کنند و آن را به عنوان یک خرده فرهنگ به انزوا بکشانند، برنامه های مختلفی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: دشمنان با اباحی گری، لاابالی گری، توجه به ناهنجاری های اخلاقی و مطرح کردن آنها در میان جوامع اسلامی، برای به انحراف کشاندن جوانان و نسل های مختلف جامعه تلاش می کند.

امام جمعه شیراز با تأکید بر این که دولت آینده باید نسبت به هنجارها و ارزش های الهی توجه ویژه داشته باشد، گفت: در این برهه که دشمنان می خواهند آثار مثبت فرهنگ اسلامی را کمرنگ جلوه دهند باید از صاحبان اندیشه و نخبگان برای مبارزه با این هجمه دعوت به همکاری کرد.

آیت الله ایمانی با اشاره به مطرح شدن مسائل فرهنگی، مشکلات معیشتی و اقتصادی، مسائل سیاسی در مناظره های تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری، ابراز داشت: وعده های مختلفی در آن برنامه ها داده شد؛ برخی داوطلبان به مسأله فرهنگ دین توجه داشتند اما باید جایگاه ویژه ای برای فرهنگ اسلامی غنی تشیع دیده شود./928/ت302/ج

ارسال نظرات