۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۱۷۶۴۴۳

کاندیدای ائتلاف ملی افغانستان برای انتخابات ریاست جمهوری

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی ائتلاف ملی افغانستان از تعیین کاندیدای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پس از نشست شورای رهبری ائتلاف ملی خبر داد.
سيد فاضل سانچارکي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، سید فاضل سانچارکی سخنگوی ائتلاف ملی افغانستان در گفتگو با رسانه های افغانستان گفت: این ائتلاف کاندیدای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در سال 2014 مشخص کرده است. تعیین کاندیدا پس از نشست شورای رهبری ائتلاف ملی صورت گرفته است.
وی که از ذکر نام کاندیدای ائتلاف ملی خودداری کرد و در خصوص زمان نام کاندیدا گفت: پس از تصویب شورای کلان هفتاد وچند نفری ائتلاف ملی ودر یک موقعیت مناسب، نام این کاندید به مردم افغانستان اعلام می شود.
لازم به ذکر است در ائتلاف ملی افغانستان حدود 10 حزب سیاسی عضویت دارند. از شخصیت‏های سرشناس این ائتلاف می‏توان به عبدالله عبدالله، یونس قانونی، احمد ولی مسعود، سید حسین فاضل سانچارکی، احمد بهزاد، سیدعلی کاظمی، فرهاد عظیمی، سید اسحاق گیلانی، قربانعلی عرفانی، عبدالمطلب‎ بیک و همایون‌ شاه آصفی نام برد.
او در انتها گفت: هم اکنون شمار زیادی از احزاب و شخصیت های سیاسی از ائتلاف ملی اعلام همراهی و حمایت کرده اند. عناصر رقیب سعی می کنند با راه اندازی یک جنگ روانی چهره های شخصیت های برجسته ائتلاف ملی را خدشه دار سازند.
جریان سیاسی ائتلاف ملی افغانستان در سال 1390 هجری شمسی در کابل اعلام موجودیت کرد. ائتلاف ملی افغانستان خواهان تغییر در ساختار نظام است و بر این باور است که وحدت ملی بدون تامین عدالت بدست نمی آید./1415/9161/خ

ارسال نظرات