۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۱۷۶۸۴۷

بیماران انگلیسی قربانی سهل انگاری بیمارستان ها

خبرگزاری رسا ـ براثر سوء مدیریت بیمارستانها، شمار زیادی از بیماران در این کشور جان باختند.
بيماران انگليسي قرباني سهل انگاري بيمارستان ها

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، کشته شدن بسیاری از مردم در 14 بیمارستان در انگلستان، رسوایی بزرگی را برای این کشور و بیمارستانهای آن برجای گذاشت.
در پی رسوایی مرگ بیش از 1200 تن در بیمارستان استافوردشایر، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس دستور داد تا تحقیق و تفحص از بیمارستاهای این کشور صورت پذیرد و گزارشی در این خصوص تهیه شود.
انتشار گزارش رسمی از بیمارستاهای انگلیسی نشان می دهد که 14 بیمارستان در انگلستان با داشتن بیشترین شمار مرگ و میر، از نظر سطح مراقبت های ضروری در شرایط وخیمی است. در این گزارش همچنین تاکید شده است که هزاران بیمار صرفا به دلیل کمبود مراقبت کادر بیمارستان جان خود را از دست داده اند.
شارون والش، نوه مردی که پس از بستری شدن در بیمارستان جان داد می گوید: ترسناک، کلمه ای است که من برای توصیف این اتفاق استفاده می کنم. من با اعتماد به کسانی که مسوول بودند به آنجا رفتم تا از پدربزرگم مراقبت های اولیه صورت گیرد و به قدر کفایت که شایسته بود به او توجه شود اما هرگز چنین خدماتی دریافت نکرد. پدربزرگم را مثل یک چمدان کنار گذاشتند. او 9 مرتبه در طی 12 روز جا به جا شد.
مرگ و میر تعداد زیادی از مردم، خصوصا مرگ افراد مسن، اعتراض مردم و انتقاد های زیادی را متوجه سازمان بهداشت و درمان انگلیس کرده است.
بازرسان انگلیسی همچنین در گزارش خود به سوء مدیریت و سطح پائین کارآمدی کارمندان بیمارستاها اشاره کرده اند و خواستار تدابیر ویژه ای در این خصوص شده اند. نخست وزیر انگلیس در واکنش به نتیجه این تحقیق پس از رسوایی، مسوولیت را متوجه دولت قبلی دانسته و آن را متهم به سرپوش گذاشتن بر نقاط ضعف سازمان خدمات درمانی ملی کرده است./1415/9161/خ

ارسال نظرات