۰۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۸۱۴۶۳
امام جمعه قم:

معنویت و فرهنگ جامعه نباید در حاشیه قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان اینکه فلسفه انقلاب اسلامی ایران، ترویج معنویت، فرهنگ و اخلاق در جامعه بود، از دولتمردان خواست که مراقب باشند معنویت و فرهنگ جامعه در حاشیه قرار نگیرد.
نماز جمعه قم به امامت آيت الله حسيني بوشهري نماز جمعه قم به امامت آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیتالله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور در خطبههای نماز جمعه این هفته قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به فرارسیدن هفته دولت گفت: معمولا هر دولتی منشأ آثار و برکاتی بوده است و هر چند نقطه ضعفهای نیز وجود داشته ولی رویکرد تمام آنها خدمت به مردم است.

وی ادامه داد: بنده به دولت یازدهم و آقای روحانی به سبب کسب رأی بالا از مردم و رأی اعتماد برای کابینه خود از مجلس شورای اسلامی تبریک میگویم، همچنین باید از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سبب کار جدی و صدا و سیما به سبب اطلاع رسانی خوب تشکر کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سوگند رییس جمهور در مراسم تحلیف اظهار داشت: تک تک جملات سوگند نامه بار مسؤولیت سنگینی را متوجه رییس جمهور در پاسداری از مذهب، نظام، قانون اساسی، گسترش عدالت و خدمت به مردم میکند و دعا میکنیم خدا به آقای روحانی در عمل به این سوگند نامه توفیق عنایت کند.

وی ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری سفارش کردهاند همه افراد، احزاب، گروههای سیاسی، مسؤولان و سران قوا باید به دولت کمک کنند چرا که شرایط کشور حساس بوده و جای نقدهای جدی نیست هر چند که دولتها باید از نقد خوشحال باشند ولی نقد باید در جهت خیرخواهی و پیشرفت کار باشد.

آیتالله حسینی بوشهری در ادامه سخنان خود موضوع تحریم، گرانی و بیکاری جوانان را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید کمک کنیم تا دولت با تدبیر بر این مشکلات فارغ آید.

دولت، معنویت و فرهنگ جامعه را در حاشیه قرار ندهد

وی تأکید کرد: دولت معنویت و فرهنگ جامعه را در حاشیه قرار ندهد چرا که فلسفه انقلاب اسلامی ما معنویت، فرهنگ و اخلاق در جامعه بود، همچنین در ارتباط بینالمللی حکیمانه و از سر عزت عمل کند، بدانیم که دشمنان با زبان عقل با ما سخن نمیگویند و سعی کنیم که به خدا و مردم متکی باشیم.

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه نباید نسبت به بیگانگان بیش از حد اعتماد داشت، تصریح کرد: بیگانگان حتی به دوستان نزدیک خود که به آنها اعتماد دارند پشت میکنند، دیپلماسی ما باید عزتمندان و در جهت دفاع از حقوق ملت در تمام عرصههای بینالمللی باشد و این وظیفه دولت برخواسته از ملت است.

وی ابراز داشت: خوشبختانه رییس جمهور در نطقهای اخیر خود ولایت فقیه را به عنوان ستون خیمه انقلاب یاد کردند که این نشان پایبندی ایشان به ولایت فقیه است و ما نیز وظیفه حمایت و پشتیبانی داریم، باید بدانیم رمز موفقیت و پیروزی ما اتکا به خدا، رهبری و مردم است.

مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور همچنین خواستار حفظ حریم دین، روحانیت و مرجعیت شد و گفت: باید کار کنیم که اخلاق در جامعه حرف نخست را بزند و به هر حرکتی فرهنگی دشمن باید پاسخ مناسب داده شود.

آزادی حسنی مبارک نقشه اسراییل و آمریکا است

آیتالله حسینی بوشهری در ادامه سخنان خود به حوادث مصر و آزادی حسنی مبارک اشاره کرد و گفت: در مصر شاهد حوادث تلخی هستیم که گویا انقلابی رخ نداده است و باید بدانیم آزادی حسنی مبارک نقشه و طرح آمریکای و اسراییلی بوده که جای نگرانی جدی دارد.

وی ادامه داد: به ارتش مصر خیر خواهانه توصیه میکنیم کار بسیار خطرناکی آغاز شده و افزونبر محکومیت کشتار مرد از ارتش میخواهیم در کنار مردم بمانند و بدانند اسراییلیها از کشتار و جنگی که در مصر رخ داده بسیار شادمان و خوشحال هستند.

امام جمعه قم همچنین به سران کشورهای اسلامی توصیه کرد: باید از حوادث مصر عبرت بگیرید و بدانید تنها تکیه گاه خدا و مردم هستند و نتیجه اعتماد به دشمنان سرنگونی است.

مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور درباره حوادث سوریه و عراق نیز خاطرنشان ساخت: دشمنان در سوریه نقشه خطرناکی را دنبال میکنند و دولت این کشور را به حملات شیمیایی محکوم میکنند.

وی گفت: متأسفانه رسانههای کشورهای عربی نیز تبدیل به مزدوران بیگانه شده و از تروریستها حمایت میکنند و امیدواریم که دولت و ملت سوریه بتواند در برابر تروریستها پیروز شوند.

جرم مردم عراق استقلال طلبی است

آیتالله حسینی بوشهری همچنین حوادث عراق را مورد اشاره قرار داده و تأکید کرد: در عراق روزی نیست که تعداد فراوانی از مردم مورد حمله تروریستها قرار نگیرند و میتوان گفت که تنها جرم مردم این کشور استقلال طلبی و اتکا به مردم است و امیدواریم دولت مقتدر عراق تمام این بحرانها را پشت سر گذاشته و برای مردم خود پیروزی به ارمغان بیاورد.

مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور در خطبه نخست با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) تقوا را ملاک قبولی اعمال خواند و گفت: هر فردی در هر جایگاهی که دارای مسؤولیت است باید تلاش کنند که کارهای او را همراه تقوا باشد چرا که کارهای بدون تقوا در قیامت خریدار ندارد.

آیتالله حسینی بوشهری با اشاره به سالروز شهادت حضرت حمزه(ع) شخصیت ایشان را در دفاع، احترام و حمایت از پیامبر(ص) کلیدی دانست و اظهار داشت: پیامبر(ص) درباره حضرت حمزه میفرمایند «بهترین برادرانم علی و بهترین عموهایم حمزه است».

وی ادامه داد: پیامبر(ص) احترام و نگاه ویژهای به حضرت حمزه داشتند و میفرمایند «عمویم حمزه در قیامت دوستداران خود را از جهنم دور میکند»، ولی امروزه متأسفانه در جامعه ما نسبت به تکریم جایگاه و شخصیت والا ایشان کم پرداخته میشود.

امام جمعه قم با اشاره به شکست مسلمانان در جنگ احد خاطرنشان کرد: این جنگ به ما میآموزد که نباید به منافقان اعتماد کنیم و در تمام صحنههای نبرد استقامت داشته باشیم تا به پیروزی برسیم.

وی تصریح کرد: همچنین جنگ احد به ما نشان میدهد که هیچ گاه گرفتار غرور و غفلت نشویم چرا که شیطان در هنگام چیدن میوه پیروزی افراد را به غفلت گرفتار میکند./993/پ201/ی

ارسال نظرات