۲۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۱۸۳۹۲۹

چند خبر کوتاه از اداره کل تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ بزرگداشت دهه کرامت در روستای لنگرود، جلسه هماهنگی امام جمعه و رییس اداره تبلیغات اسلامی دستجرد و برگزاری جشنواره وبلاگ نویسی دینی در قم برخی از اخبار اداره کل تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات گفت: به همت اداره تبلیغات اسلامی قنوات و همکاری روحانی مستقر روستای لنگرود، حجت‌الاسلام حسنی مراسم جشن میلاد دو نور بعد از نماز مغرب و عشا با حضور چند تن از مسؤولان و اقشار مختلف مردم در مسجد طفلان مسلم این روستا برگزار شد.
وی افزود: در ابتدای این مراسم پرفیض و معنوی حجت‌الاسلام حسنی پیرامون شخصیت معنوی کریمه اهل بیت(ع) به ایراد سخن پرداخت و درباره اهمیت والای زیارت آن بانوی با کرامت مردم را ترغیب و تشویق کرد.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات بیان داشت: در پایان این مراسم مداحان به مدیحه سرایی و شعرخوانی در مدح آن بانوی بزرگ پرداختند.
توزیع 3000 بلیط مناسبتی استخر نور در مساجد منطقه نیروگاه قم
3 هزار بلیط مناسبتی استخر مجتمع فرهنگی نور در مساجد منطقه نیروگاه قم توزیع شد.
حجت‌الاسلام عبدالعلی غلامی، مدیر مجتمع فرهنگی تبلیغی نور گفت: در راستای رفاه شهروندان و ترویج ورزش شنا 3 هزار بلیط مناسبتی با شرایط ویژه در مساجد منطقه نیروگاه توزیع شد.
وی ادامه داد: این بلیط‌ها در بین ائمه جماعات، رابطان فرهنگی، خادمان و فعالان مساجد توزیع شده است.
مدیر مجتمع فرهنگی تبلیغی نور ابراز امیدواری کرد که با توزیع این بلیط‌ها و شرایط ویژه‌ای که برای فعالان مساجد از سوی مجتمع فرهنگی نور قم فراهم شده، ورزش شنا در بین این افراد ترویج پیدا کند.
انتخابات شورای هیئات مذهبی در قم برگزار می‌شود
حجت‌الاسلام شیخ مراد حیدری، مسؤول تشکل‌های مذهبی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: چهارمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی با شرکت پرشور و با شکوه هیئات مذهبی در استان قم برگزار می‌شود و به همین منظور از داوطلبان ثبت نام به عما آمده است.
وی افزود: صلاحیت داوطلبان در اداره کل تبلیغات اسلامی استان مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از این‌که صلاحیت داوطلبان واجد شرایط به تائید رسید، در چهار منطقه قم انتخابات برگزار می‌شود و افراد منتخب در راستای اهداف مندرج در اساسنامه شورای هیئات مذهبی، که مبارزه با آسیب‌ها و انحرافات و استفاده بهینه از ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی است، فعالیت می‌کنند.
مسؤول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم اظهار داشت: این انتخابات در شهرهای تابعه قم نیز برگزار می‌شود.
سخنرانی رییس اداره تبلیغات اسلامی دستجرد در جمع فرهنگیان
به مناسبت میلاد با سعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و دهه کرامت مراسم جشنی با همکاری اداره آموزش و پرورش و حضور  فرهنگیان بخش خلجستان قم در سالن اجتماعات آموزش و پرورش برگزار شد و طی آن حجت‌الاسلام حسینی المدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی دستجرد به سخنرانی پرداخت.
در این مراسم که پرسنل اداره آموزش و پرورش و دبیران بخش حضور داشتند، حجت‌الاسلام حسینی المدنی پیرامون سیره حضرت معصومه(س)، فضائل و کرامت آن بانوی بزرگوار مطالبی بیان کرد.
رییس اداره تبلیغات اسلامی دستجرد گفت: اگر انسانی تحت ولایت اهل بیت قرار گیرد به رشد و بالندگی معنوی دست پیدا می کند.
وی ادامه داد: علما و مراجع بزرگ قم نیز با تمسک و توسل به حضرت معصومه(س) به مراتب عالی علمی و تقوا رسیده‌اند.
جلسه هماهنگی امام جمعه و رییس اداره تبلیغات اسلامی دستجرد
جلسه هماهنگی با حضور حجت‌الاسلام ابراهیمی، امام جمعه دستجرد و حجت‌الاسلام حسینی المدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی دستجرد برگزار شد.
حجت‌الاسلام ابراهیمی، امام جمعه دستجرد روز گذشته ضمن بازدید از اداره تبلیغات اسلامی این شهر با رییس اداره تبلیغات اسلامی دستجرد دیدار کرد.
در این جلسه پیرامون مسائل مختلف فرهنگی و احداث حوزه علمیه و مصلای شهر در دستجرد هماهنگی و تبادل نظر صورت گرفت.
پس از اتمام این جلسه، حجت‌الاسلام ابراهیمی و حجت‌الاسلام حسینی المدنی از محل احداث حوزه علمیه بازدید کردند و مقرر شد از طریق استانداری موضوع ساخت حوزه علمیه پیگیری شود.
فعالیت گسترده بیش از 103 مسجد د منطقه نیروگاه
حجت‌الاسلام عبدالعلی غلامی، مدیر مجتمع فرهنگی تبلیغی نور با تشریح فعالیت‌های مجتمع فرهنگی تبلیغی نور اظهار کرد: این مجتمع در سال 1376 تأسیس شد و با وجود فعالیت‌‌های سازمانی خود، امکانات رفاهی و ورزشی مناسبی را در اختیار جوانان قرار داده است.
وی با اشاره به برگزاری های دوره های مختلف فرهنگی و تبلیغی در این منطقه افزود: بیش از 103مسجد هم اکنون به شکل گسترده در این منطقه فعال هستند که این مجتمع ازلحاظ تامین ائمه جماعات با مساجد همکاری داشته و تاکنون توانسته با ارتباط مناسب خود جوانان زیادی را در قالب برنامه های فرهنگی به مساجد و به این مجتمع جذب کند.
مدیر مجتمع فرهنگی تبلیغی نور، با بیان این‌که این مجتمع وابسته به اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم است، گفت: پرداختن به بحث گفتمان‌های دینی و پاسخ به شبهات و سؤالاتی که درحوزه مسائل اعتقادی به ویژه در بین نسل جوان مطرح است، ‏یکی از این وظایف این مجتمع است.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا‏ با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و رویکردهای جدید، مجتمع نور در شروع سال تحصیلی جدید برنامه‌های گسترده و ویژه‌ای را به صورت منظم در دبیرستان‌های منطقه نیروگاه و امامزاده ابراهیم(ع) خواهد داشت.
حجت‌الاسلام غلامی با اشاره به حضور فعال اساتید حوزوی در این برنامه‌ها گفت: علاوه بر این برنامه‌ها در طول سال برنامه‌های آموزشی برای همسران طلاب نیز به صورت مرتب در این مجتمع برگزار می‌شود که دور جدید این کلاس‌ها از مهرماه آغاز خواهد شد.
برگزاری جشنواره وبلاگ نویسی دینی در قم
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم استقبال بلاگرها از جشنواره وبلاگ نویسی دینی را مطلوب دانست و گفت: هزار و 50 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
حجت‌الاسلام عباس اسکندری در جمع خبرنگاران با اشاره به اتمام مهلت ثبت نام در جشنواره وبلاگ‌نویسی دینی اظهار کرد: پس از اتمام مهلت اعلام شده، تعداد قابل توجهی از وبلاگ نویس‌ها برای ثبت‌نام به سایت مراجعه کرده‌اند ولی به جهت رعایت قوانین جشنواره امکان ثبت‌نام فراهم نبود.
وی استقبال مطلوب از این جشنواره را نشان‌دهنده ظرفیت مناسب وبلاگ‌نویسی دینی در کشور دانست و تأکید کرد: باید برای توسعه و تقویت وبلاگ‌نویسی دینی برنامه‌ریزی مناسب صورت گرفته و از هم‌فکری خود وبلاگ نویسان در این زمینه سود جست.
به گفته حجت‌الاسلام اسکندری، این جشنواره با توجه به اهمیت شبکه‌های اطلاع‌رسانی فضای مجازی در عصر حاضر و نقش خطیر رسانه‌های دیجیتال در انتقال مفاهیم دینی و فرهنگی و نیز توجه به این‌که وبلاگ نویسی از مهم‌ترین ابزار توسعه و ترویج امور دینی در دنیای مجازی است، برنامه ریزی شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به پایان مرحله داوری این جشنواره، اظهار کرد: مراسم اختتامیه جشنواره وبلاگ نویسی دینی در ایام ولادت باسعادت امام رضا(ع) در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: در این مراسم ده‌ها جایزه شامل کمک هزینه حج عمره، کمک هزینه سفر عتبات عالیات، کمک هزینه مشهد مقدس،‌ تبلت و لپ تاپ،‌ سکه طلای بهار آزادی و دوربین دیجیتال به برگزیدگان اهدا می‌شود./907/پ202/ع
ارسال نظرات