۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۸۴۴۷۱

چند خبر کوتاه از اداره کل تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ تقدیر از عملکرد تبلیغات اسلامی قم در گسترش فرهنگ نماز، صدور مجوز ایجاد 85 خانه قرآن شهری و روستایی در قم و برگزاری جلسه شورای زکات در دستجرد برخی از اخبار اداره کل تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، با توجه به ارزیابی انجام شده توسط ستاد اقامه نماز در مورد برنامه‌ها و عملکرد ادارات استان در امر خطیر نماز و بر اساس نظر هیأت داوران ستاد مذکور، اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم شایسته تقدیر شد.
در این زمینه سعید عین اللهی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و رییس شورای اقامه نماز با ارسال لوح سپاس از فعالیت‌های حجت‌الاسلام اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی و حجت‌الاسلام سبحانی‌فر، دبیر شورای اقامه نماز این اداره کل تقدیر کرد.
در بخشی از این لوح سپاس آمده است: ضمن تبریک این موفقیت به جناب‌عالی از سعی و تلاش شما در امر توسعه و ترویج فرهنگ نماز در آن دستگاه تقدیر و تشکر کرده، امید است تلاش‌های انجام شده مورد عنایت خداوند متعال قرار گیرد و در راه گسترش فرهنگ نورانی نماز همواره موفق و مؤید باشید.
شورای اقامه نماز اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در سال گذشته و امسال برنامه‌های متنوعی برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز در این اداره کل و در بین خانواده‌های کارکنان اجرا کرده است.
ثبت نام 15 نفر از مسؤولان هیئات مذهبی دستجرد در انتخابات
حجت‌الاسلام سید موسی حسینی المدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی دستجرد گفت: تاکنون 15 نفر از مسؤولان هیئات مذهبی برای شرکت در انتخابات شورای هیئات بخش خلجستان ثبت نام کردند که 90 درصد آن‌ها دارای تحصیلات فوق دیپلم و بالاتر هستند.
وی افزود: پس از تائید صلاحیت افراد ثبت نام شده، چهارمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی همزمان با سراسر کشور در آبان ماه برگزار می‌شود.
رییس اداره تبلیغات اسلامی دستجرد اظهار کرد: در این دوره از انتخابات 5 نفر به عنوان اعضای اصلی و 2 نفر عضو علی‌البدل انتخاب خواهند شد.
صدور مجوز ایجاد 85 خانه قرآن شهری و روستایی در قم
به همت دارالقرآن الکریم و اتحادیه مؤسسات قرآنی استان قم و تأیید سازمان دارالقرآن الکریم 85 مجوز خانه قرآن شهری و روستایی در قم صادر شد.
حجت‌الاسلام سید جواد عظیمی، مسؤول دارالقرآن الکریم قم گفت: بر اساس بند 16 و 17 اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی و طی تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان دارالقرآن الکریم و وزارت کشور منعقد شده برای سامان‌دهی جلسات قرآن شهری و روستای طرح صدور مجوز فعالیت برای این‌گونه جلسات با عنوان خانه‌های قرآن شهری و روستایی اجرا شد.
وی ادامه داد: تاکنون در استان قم تعداد مجوز 51 خانه قرآن شهری و 34 خانه قرآن روستایی برای افراد حقیقی و حقوقی واجد شرایط صادر شده است.
حجت‌الاسلام عظیمی مهم‌ترین فعالیت‌های این مراکز قرآنی را آموزش قرآن کریم برای سطوح سنی مختلف از سه سال به بالا و در رشته‌های مختلف قرائت، حفظ، مفاهیم و تفسیر داستان‌های قرآنی ذکر کرد.
سخنرانی مدیرکل تبلیغات اسلامی قم در یادواره شهدای مجن
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در بیست و چهارمین یادواره 59 شهید و 5 شهید گمنام شهر مجن سخنرانی کرد.
حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم  در این مراسم که با حضور قشرهای مختلف مردم و مسؤولان در مسجد امام حسین(ع) شهر مجن برگزار شد با تقدیر از مسؤولان برگزاری یادواره شهدا اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدا تجدید یادها و یادگارهای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی است و باید بدانیم که بزرگداشت شهدا تلنگری به ماست که راه را گم نکنیم.
وی تصریح کرد: خداوند در قرآن مقام شهدا را بزرگ وصف کرده و از آنها به عنوان روزی خوران الهی، حاضران، شاهدان و گواهان بزرگ نام برده است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی قم افزود: انقلاب اسلامی مرهون مجاهدت‌ها و فداکاری‌های مردان و زنانی است که در جای جای این سرزمین علامتی از آنها برپا است.
حجت‌الاسلام اسکندری تصریح کرد: ما اکنون در شرایط مهمی قرار داریم و باید تلاش کنیم با تدبیر و حکمت از این برهه زمانی حساس به سلامت عبور کنیم و بدانیم دست‌یابی به این مهم نیاز به آرامش و امید در جامعه دارد.
وی با اشاره به تحولات بین‌المللی گفت: آمریکا باز می‌خواهد در خاورمیانه جنگی را آغاز و تلاش دارد محور مقاومت که سوریه است را از بین ببرد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی قم تأکید کرد: ملت آزاده ایران و تمام آزادی‌خواهان جهان از استکبار دیگر هراسی ندارند و این اهریمن پوشالی و توخالی برای همه نخ‌نما شده و باید بدانند که دوران حکومتش روبه زوال و نابودی است.
حجت‌الاسلام اسکندری ادامه داد: تمام این سر و صداها نیز به خاطر پایان عمرش است و او خود می‌داند، جنگی دیگر در منطقه سبب نابودی آمریکا، اسرائیل و سایر ایادی استکباری خواهد شد.
وی تصریح کرد: باید همه دست در دست هم برای دفاع از اسلام در هرکجای جهان به پا خیزیم و بدانیم انقلاب اسلامی ایران مقدمه انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) خواهد بود و باید با توجه به این موضوع حرکت کنیم.
برگزاری جلسه شورای زکات در دستجرد
جلسه هماهنگی شورای زکات بخش خلجستان قم با حضور امام جمعه، بخشدار و رییس اداره تبلیغات اسلامی دستجرد در این شهر برگزار شد.
در این جلسه حجت‌الاسلام حسینی المدنی در اهمیت جمع آوری زکات گفت: خداوند سه وظیفه و تکلیف مهم به دوش حاکمان و صالحان حکومت اسلامی قرار داد که عبارت از اقامه نماز، پرداخت و جمع آوری زکات، امر به معروف و نهی از منکر است.
رییس اداره تبلیغات اسلامی دستجرد تأکید کرد: همه باید تلاش و کوشش کنیم که این سه امر الهی به نحو شایسته احیا و اجرا شود.
وی در ادامه پیشنهاد داد که کمیته امداد امام خمینی(ره) تا جلسه بعدی نسبت به شناسایی محصولات و روستاهایی که زکات واجب به آن‌ها تعلق می‌گیرد اقدام کند تا تبلیغات و اطلاع رسانی لازم در آن مناطق صورت گیرد.
استقبال از مسابقه حفظ زیارتنامه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در قنوات
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات از حضور پرشور خواهران و برادران در مسابقه حفظ زیارتنامه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در این بخش خبر داد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: همزمان با دهه مبارک کرامت اداره تبلیغات اسلامی قنوات برنامه‌های مختلف فرهنگی را به مناسبت این ایام برگزار کرده است.
وی افزود: یکی از این برنامه‌ها برگزاری مسابقه حفظ زیارتنامه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) بوده است که مورد استقبال جوانان و نوجوانان در این بخش قرار گرفت.
 رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: در این مسابقه که در شهر قنوات و روستاهای تابعه برگزار شد بیش از 300 نفر از علاقه‌مندان شرکت کردند.
حجت‌الاسلام سجادی‌تبار تصریح کرد: اداره تبلیغات اسلامی به 30 نفر از برگزیدگان این مسابقه هدایایی به رسم یادبود اهدا خواهد کرد.
وی هدف از برگزاری این مسابقه را ترغیب و آشنایی هر چه بیشتر مردم با زیارت مخصوص امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) ذکر کرد.
تقدیر معاون وزیر ورزش و جوانان از مدیرکل تبلیغات اسلامی قم
معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان از تلاش‌های حجت‌الاسلام اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در راستای ساماندهی امور جوانان تقدیر کرد.
در لوح سپاس محمدصادق اکبری خطاب به حجت‌الاسلام اسکندری آمده است: بی‌تردید جوانان به عنوان گران‌بهاترین سرمایه جامعه و از ذخیره‌های استراتژیک نظام اسلامی، شایسته بهترین خدمات بوده و خدمت به این قشر افتخاری بزرگ نزد خداوند محسوب می‌شود.
با ارج نهادن به تلاش ثمربخش خادمین جوانان، از مساعی و تلاش‌های درخور تحسین آن دستگاه در راستای ساماندهی امور جوانان در سال 1391 و کسب مقام دوم استان قم در ارزیابی ستاد ساماندهی امور جوانان از سوی وزارت ورزش و جوانان صمیمانه تشکر و قدرانی کرده، توفیقات روزافزون جناب‌عالی را در راه خدمت به نظام و انقلاب اسلامی و تقویت بیشتر بنیه‌های فرهنگی و اعتقادی جوانان خطه مقدس قم از درگاه ایزد منان مسألت دارم.
مدیحه سرایی شاعران قمی در عصر شعر کرامت
مراسم «عصر شعر کرامت» با حضور شاعران و مداحان استان قم همزمان به دهه کرامت و در میان استقبال علاقه‌مندان برگزار شد.
در این مراسم که به مناسبت دهه کرامت برگزار شد، شاعران و مدیحه سرایان استان قم اشعار خود را که به دو زبان ترکی و فارسی و در مدح و ثنای حضرت فاطمه معصومه(س) و علی بن موسی‌الرضا(ع) سروده شده بود، برای حاضران قرائت کردند.
احمد علوی، سید علی اصغر موسوی، رضا محمدی، امیر علی عباسی، نقی عبدی و حجت‌الاسلام سید بشیر حسینی از جمله شاعرانی بودند که به قرائت اشعارشان پرداختند.
در پایان این مراسم حاج داود علیزاده اردبیلی مداحی کرد که با استقبال حضار مواجه شد.
گفتنی است، شب شعر کرامت با همکاری آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، حوزه هنری استان قم، دفتر تبلیغات اسلامی و انجمن ادبی نیر در صحن شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد./907/پ203/ی
ارسال نظرات