۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۱۹۰۷۳۰
حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان:

مراسم پیاده روی اربعین حسینی احیای سنت‌های اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ تولیت مسجد مقدس جمکران رحیمیان برگزاری مراسم در روز اربعین حسینی را تعظیم شعائر الهی خواند و افزود: این مراسم‌ها به احیای سنت‌های اسلامی کمک می‌کند.
حجت‌الاسلام محمد حسن رحيميان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران عصر امروز در جلسه هماهنگی پیاده‌روی مردم قم در اربعین حسینی از حرم حضرت معصومه(س) به سمت مسجد جمکران که در مرکز مدیریت حوزه علمیه برگزار شد، با اشاره به عظمت مراسم اربعین حسینی، گفت: این روز جزء با شکوه‌ترین و با عظمت ترین مراسم‌ها در عراق و دیگر کشورهای اسلامی است.
وی گفت: در گذشته به یاد دارم که مراسم عزاداری در روز اربعین حسینی در کربلا با جمعیت فراوان برگزار می‌شد و امروز نیز با شکوه بیشتری از گذشته برگزار می‌شود.
تولیت مسجد مقدس جمکران در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری مراسم پیاده روی مردم قم در روز اربعین، اظهار کرد: مراسم پیاده روی از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران برای کسانی است که نمی‌توانند این روزها در کربلا باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان تأکید کرد: برگزاری مراسم پیاده روی از حرم حضرت معصومه(س) به سمت مسجد مقدس جمکران با هدف عرض تسلیت به ساحت مقدس امام زمان(عج) است.
وی همچنین افزود: امیدواریم این مراسم با شکوه هرچه بیشتر و در شأن امام حسین(ع) از سوی مردم ولایی قم و زائران کریمه اهل بیت انجام شود.
تولیت مسجد مقدس جمکران بر ضرورت اطلاع رسانی رسانه‌های استان از این مراسم تأکید کرد و گفت:‌ رسانه‌ها با اطلاع رسانی کامل از این مراسم می‌توانند مردم دیگر شهرهای کشور را نیز به این مراسم دعوت کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان برگزاری مراسم در روز اربعین حسینی را تعظیم شعائر الهی خواند و افزود: این مراسم‌ها به احیای سنت‌های اسلامی کمک می‌کند./927/پ202/ج
ارسال نظرات