۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۰۰۴۱۰
امام جمعه بابل:

سال نو فرصتی برای تدبر در عالم هستی و خداشناسی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل، سال نو را فرصتی برای تدبر در عالم هستی و خداشناسی بیان کرد و گفت: نوروز بهانه ای است تا انسان با دقت به اطراف خود بنگرد و با اندیشیدن در قدرت خداوند ایمان خود را به معاد راسخ تر کند.
امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، سال نو را فرصتی برای تدبر در عالم هستی و خداشناسی بیان کرد و گفت: نوروز بهانه ای است تا انسان با دقت به اطراف خود بنگرد و با اندیشیدن در قدرت خداوند ایمان خود را به معاد راسخ‌تر کند.

 

وی ادامه داد: به طبیعت بنگرید که چگونه درختی خشکیده ناگهان شکوفه می‌زند و حیات خود را به رخ دیگران می‌کشد و این می‌تواند درس‌های بزرگی برای ما برای غفلت‌زدایی از خودمان داشته باشیم.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیای بابل به یکی از درس‌هایی که انسان از بهار می‌تواند بگیرد اشاره کرد و افزود: درخت خشکیده در بهار با شکوفا کردن زیبایی های خود به ما  می آموزد که در درون خود استعدادهایی را داریم که باید این زیبایی های خداوندی را شکوفا کنیم.

 

امام جمعه بابل به تشریح زیبایی های وجودی انسان پرداخت و گفت: در آستانه بهار تلخ کامی و رفتارهای بد را از خودتان دور کنید و جز خیر و خوبی برای دیگران نخواهید.

 

وی ادامه داد: اگر رفتار خود را در جامعه تغییر بدهیم می توانیم جامعه ای مملو از زیبایی‌ها با انسجام بیشتر بسازیم و هماهنگی نظام هستی در بهار می تواند درس بزرگی برای ما داشته باشد.

 

حجت الاسلام روحانی یکی از زیبایی های نوروز را سنت ارزشمند صله رحم بیان و تصریح کرد: با برنامه ریزی مناسب به بهانه نوروز صله رحم  انجام شود و برای این کار بهانه نیاورید.

 

وی به ابتکاری ارزشمند در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: یکی از برادران را در عید سال قبل دیدم که کاغذی در دستش بود و از قبل از سال جدید لیستی از اسامی بستگان را که برای صله رحم قرار بود برود را در آن نوشت که کار بسیارشایسته ای بود زیرا صله رحم واجب و قطع رحم حرام است.

 

امام جمعه بابل ادامه داد: برخی همواره بهانه برای نرفتن به منزل آشنایان می آورند و می گویند که فلانی به منزل ما نمی آید و سلام من را جواب نمی دهد ما تماس می گیریم او گوشی برنمی دارد چه لزومی دارد به منزل او بروم.

 

خطیب جمعه بابل در ادامه به روایتی از امام صادق(ع) در این زمینه اشاره کرد و گفت: امام صادق(ع) خطاب به یکی از یارانش فرمود که من به تو بسیار علاقه مندم زیرا وقتی که پسر عمویت با تو قهر بود اما تو به قهر و بی اعتنایی او نگاه نکردی و به او یاری رساندی وقتی خبر این کار تو به من رسید، بسیار خوشحال شدم.

 

وی افزود: با صله رحم و پیوند قلوب بین شیعیان موجبات خوشحالی امام زمان(عج) خود را فراهم کنیم زیرا ما به وحدت و یکپارچگی نیاز داریم.

 

امام جمعه بابل افزود: اگر می خواهیم در ابتدای سال رضایت قلبی امام عصر را داشته باشیم به قطع ارتباط های فامیلی باید پایان داد با ارحام خود رابطه برقرار کنیم و اگر خدای ناکرده نقصی در رفتارها وجود دارد آن را باید برطرف کرد./950/ت302/س

ارسال نظرات