۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۰۲۰۴۷

ابلاغ دین از وظایف تغییر ناپذیر جامعة ‌المصطفی است

خبرگزاری رسا ـ رییس جامعه المصطفی گفت: باید آشنا سازی طلاب با آرمان­های انقلاب و توجه به شرایط کنونی ایران در دنیا را نیز در کنار تربیت علمی و پژوهشی طلاب مدنظر داشت تا در عرصه­ اسلام سیاسی نیز پرورش مناسبی یابند.
حجت‌الاسلام والمسلمين عليرضا اعرافي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی، حجت‌الاسلام  والمسلمین  اعرافی در این دیدار با مسئولان و کارکنان مدرسه فقه و معارف که در مجتمع امین برگزار شد، با تبیین شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س)، تصریح کرد: در شخصیت این بزرگ بانوی عالم نکات درخشنده و تکان­ دهنده‌ای در منابع تاریخی عنوان شده است که در هر یک از آن‌ها نکات و الهاماتی نهفته است.

رییس جامعه المصطفی در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین لقب "محدثه" عنوان داشت : پس از ارتحال پیامبر اکرم(ص)، جبرئیل بارها برای تسلیت و تسلیم حدیث، خدمت این بانو ­نازل می‌شده که لقب "محدثه" حضرت زهرا(س) نیز مشعر به این موضوع است.

وی در تبیین چرایی دیدار ملائک با حضرت زهرا(س) گفت: ولایت کبری که در وجود این بانو بود، ایشان را لایق دیدار با ملائک در عالی­ترین مقام قدسی کرده است که نشان از تعالی روح این بزرگ بانوی عالم دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ادامه داد: احترامی که رسول الله(ص) و ائمه اطهار(ع) نسبت به آن بانو داشتند، برای همه ما درس عبرت است و باید قدر این نعمت را بیشتر دانست.

وی با اشاره به مقام ولایی حضرت فاطمه(س) بیان داشت: امیرالمؤمنین(ع)، پس از شهادت حضرت فاطمه(س) فرمودند که "صبرم تمام شد و غم به سراغم آمد" و این نشان از محبت و مهر معمول زن و شوهری نبود، بلکه نشان از مقام ولایی حضرت زهرا(س) دارد.

حجت‌الاسلام  والمسلمین اعرافی ادامه داد: بنا به روایات، نور حضرت زهرا(س)، عالم نورانی بالا را نیز روشن می­کند که این نیز نشانی دیگر از مقام ویژه ایشان به شمار می­آید.

وی در مورد احیاء دین رسول الله (ص) توسط حضرت زهرا(س) خاطرنشان کردند: تبحر ورود حضرت در عرصه سیاست را می‌توان در حفظ دستاوردهای دینی پدر بزرگوارشان به عیان مشاهده کرد که در مدینه­ آن روز که منافقان و مغرضان دور آن را احاطه کرده بودند، توانستند با تعابیر غنی خطبه فدکیه، دین پدرشان را احیا کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مدیریت بحران توسط حضرت فاطمه (س) بیان داشت: تعابیر زیبای حضرت همراه با فصاحت و بلاغت در معرفی منافقان دین و ولایت حضرت علی(ع) در این خطبه، نشان از تبحر ایشان در مدیریت بحران پس از فوت نبی مکرم اسلام(ص) دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های علما در طول تاریخ گفت:  اگر در عصر خود شخصیت­هایی مانند امام راحل(ره) را ندیده بودیم، درک شخصیت معنوی و سیاسی فاطمه(س) برای ما مشکل بود، هر موج­ دهی که علمای ما در تاریخ بر ملت خود داشته­اند را می­توان در الگوپذیری آن‌ها در شخصیت فاطمه(س) دانست.

رییس جامعة المصطفی، با بیان شعار سال توسط رهبر انقلاب تصریح نمود: شعار سال مقام معظم رهبری "اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی"، را نباید به عنوان ایده شخصی پنداشت، بلکه با توجه به اشراف مقام معظم رهبری به مسایل کلان و خرد کشور، باید آن را چراغ راهی دانست که نیاز کنونی کشور را برطرف می­سازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی، ابلاغ دین را وظیفه جامعه المصطفی دانست و بیان داشت:  هرچند که ممکن است در برخی از زمان­ها رسالت حوزه دارای تغییراتی گردد، اما رسالت ابلاغ دین از وظایف تغییرناپذیر حوزه و جامعة‌المصطفی است که باید به آن معتقد بود.

وی ادامه داد: معتقدیم ارزش­های دینی ما دارای استدلال­های قاطع است و حیات بشر نیز در گرو این ارزش­هاست که تنها باید ضرورت آن را برای دیگر ملت­ها تبیین کرد و این مهم رسالت جامعة­المصطفی به شمار می­رود.­

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نظام سازمانی آرمانی اسلام گفت: نظام سازمانی آرمانی اسلام آن است که از معامله زمان و مسایل مالی جدا شده و هدف برای کار قرار نگیرد.

وی افزود: سازمان­ها در گذر زمان، دچار فرسایش می­شوند که حفظ پویایی آن، تنها بسته به آسیب­شناسی مناسب از آن است تا در آینده از آن دوری گردد.

رییس جامعه المصطفی با تاکید بر شناخت دقیق دست‌اندرکاران حامعه المصطفی از تحولات سیاسی کشورها اذعان داشت: دست­اندرکاران جامعة­المصطفی باید شناخت دقیق از تحولات دینی و سیاسی کشورهای مختلف داشته باشند تا بر اساس آن بتوانند اهداف تبلیغی خود را با استفاده از طرح جامع و نقشه راه در آن‌ها پیگیری نمایند.

وی در مورد اهمیت فقه بیان کرد: تبیین ابعاد اثرگذاری فقه، به عنوان دانش غنی مؤثر در همه جوانب زندگی جوامع باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد تا نقشه راه جامعی در تحقق این هدف پدید آید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تدوین دو هزار پایان نامه در مجتمع آموزش عالی فقه گفت: دو هزار پایان­نامه مجتمع آموزش عالی فقه، سرمایه بزرگی برای جامعة­المصطفی است، اما این تعداد پایان­نامه نباید ما را از کیفیت آن‌ها باز دارد، باید کیفیت آن‌ها را ارتقا داد.

وی با تاکید بر آشنا سازی طلاب با آرمان­های انقلاب تصریح کرد: باید آشنا سازی طلاب با آرمان­های انقلاب و توجه به شرایط کنونی ایران در دنیا را نیز در کنار تربیت علمی و پژوهشی طلاب مدنظر داشت تا در عرصه­ اسلام سیاسی نیز پرورش مناسبی یابند.

رییس جامعة­المصطفی با اشاره به افتخارات مجتمع آموزش عالی فقه گفت:  انتشار مجلات علمی معتبر توسط طلاب، تربیت مبلغان موفق، ارتقای سطح علمی طلاب در سطح پایه و تربیت مدرس­ بومی در عرصه بین­الملل را از افتخارات مجتمع آموزش عالی فقه است که خلاقیت­های مجتمع غالباً به دست من می­رسد و خدا را بر این نعمت شاکریم.

حجت‌الاسلام  والمسلمین اعرافی در پایان سخنان خویش مجتمع آموزش عالی فقه را مجتمعی بزرگ از لحاظ کمی و کیفی دانست و بیان داشت: مجتمع آموزش عالی فقه کارهای درخور توجهی را در جامعة­ المصطفی به پیش برده است و امیدوارم در آینده شاهد پیشرفت­های بیشتر آن باشم./919/د102/ن

ارسال نظرات