۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۰۳۹۳۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام:

پیشرفت اقتصادی در سایه توجه به فرهنگ محقق می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام گفت: مسلماً با مصرف کالاهای مناسب و تولید داخل می‌توان تولید را ارتقا بخشید و سطح درآمد کارگران و تولیدکنندگان و همچنین بنیه درآمدی اقتصاد ملی را تقویت کرد.
حجت‌الاسلام شريفي‌راد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام، مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام با بیان اینکه فرهنگ، هویت یک ملت است، گفت: ارتقای اقتصادی و سیاسی بدون توجه به فرهنگ محقق نمی‌شود.


حجت‌الاسلام شریفی‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام درخصوص مصرف کالای ایرانی و حمایت از تولیدات داخلی گفت: باتوجه به نامگذاری سال، اظهار کرد: «اقتصاد و فرهنگ» چکیده نام‌گذاری 10 سال گذشته بوده که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است و این مهم به‌عنوان یک راهبرد اساسی، سمت و سوی حرکت‌ رو به تعالی را در جامعه نشان می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ، پایه، اساس، هویت، حیات و بالندگی یک ملت است و جامعه‌ای که در آن فرهنگ در حاشیه باشد در معرض نابودی و انفعال قرار دارد، گفت: ارتقای اقتصادی و سیاسی بدون توجه به فرهنگ محقق نمی‌شود.


حجت‌الاسلام شریفی‌راد با بیان اینکه ثروت بدون داشتن فرهنگ قوی برای جامعه زیان‌بار است، افزود: امروزه لازم است به فرهنگ کار و تلاش جهادگرانه، قانون‌مداری، تفکر، وجدان کاری، انضباط اجتماعی و نظم در امور محوله برای پیشبرد اهداف، توجه جدی شود.


مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام با بیان اینکه هر جامعه‌ای که پیشرفت آن بر پایه فرهنگ صحیح استوار باشد در اهداف خود موفق است، گفت: با توجه به اینکه کارگران و کشاورزان، جهادگران عرصه تولید هستند و امسال هم به‌عنوان اقتصاد و فرهنگ نام‌گذاری شده باید به‌صورت ویژه این قشر از جامعه مورد احترام و حمایت قرار گیرند.


وی قوام یک نظام و جامعه را در گروی رشد اقتصاد و فرهنگ دانست و گفت: باید از هرگونه اسراف و تبذیر خودداری و به صرفه‌جویی و قناعت به‌عنوان یک آموزه مهم دینی و عقلانی توجه کرد.


این مقام مسؤول ادامه داد: برای حمایت از سرمایه، کار و تولید داخلی همه آحاد جامعه، دولت و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی باید مصرف کالاهای مرغوب تولید داخل را به‌عنوان یک فریضه واجب و ملی در اولویت کار خود قرار دهند.


حجت‌الاسلام شریفی‌راد گفت: مسلماً با مصرف کالاهای مناسب و تولید داخل می‌توان تولید را ارتقا بخشید و سطح درآمد کارگران و تولیدکنندگان و همچنین بنیه درآمدی اقتصاد ملی را تقویت کرد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام ارتقای بهره‌وری و بالا بردن کیفیت تولیدات داخلی را از وظایف و رسالت‌های مهم صاحبان واحد‌های تولیدی و دولت دانست و اظهار کرد: حذف وابستگی به صادرات نفت از جمله مسائل مهمی است که در تحقق اقتصاد مقاومتی تأثیر کلیدی و راهبردی دارد./978/د102/ب

ارسال نظرات