۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۷
کد خبر: ۲۰۵۴۶۴
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(8)؛

آیت الله موسوی جزایری: انسان مؤمن باید حلم و بردباری را در کنار دانش بکار گیرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری خوزستان با بیان این‎که علما باید حلم و بردباری را در کنار دانش بکار گیرند، گفت: انسان مؤمن و عالم باید اخلاق و سیره اهل بیت(ع) را الگوی زندگی خود قرار دهد.
آيت الله موسوي جزايري ، نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شامگاه گذشته بیستم اردیبهشت ماه، در هفتمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که به زبان عربی در دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز برگزار شد، با تبیین عبارت شریفه «منتهی الحلم»گفت: ائمه اطهار(ع) در اوج قله حلم و بردباری هستند.

 

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان با اشاره به آیه شریفه «ان الله علیم الحلیم» خاطرنشان کرد: صفات الهی تنها از آن خداوند متعال است، اما ائمه اطهار با عبادت بسیار به درگاه عزوجل به این موهبات الهی نایل شدند.

 

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با بیان این‎که علمای اخلاق واژه «حلم» را به قدرت تهذیب نفس در برابر خشم و غضب تفسیر کرده اند، بیان داشت: انسان مؤمن در برابر غضب و هواهای نفسانی خود بردبار و دارای اراده قوی است.

 

آیت الله موسوی جزایری خاطرنشان کرد: اگر انسان می خواهد رفتار و کردار او سالم باشد باید وجود خود را با صفات الهی آراسته سازد تا این‎که خداوند عزوجل او را در زندگیش موفق و یاری کند.

 

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان نائل شدن انسان مؤمن به صفات اجمالی الهی از جمله حلیم، علیم و  رحیم را از راه اکتسابی دانست و اظهار داشت: نخستین کسانی که به صفات باری تعالی نایل شدند پیامبران الهی و ائمه اطهار هستند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر این‎که علما و دیگر انسان های مؤمن حلم و بردباری را در کنار دانش بکار گیرند، گفت: انسان مؤمن و عالم باید اخلاق و سیره اهل بیت(ع) را الگوی زندگی خود قرار دهد./9456/پ202/غ

ارسال نظرات