۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۲۱۲۳۴۳
استاد حوزه علمیه قم:

ولایت شاهرگ حیاتی دین است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: کسی که به اندازه همه خلق عبادت کند اما از فرمان حجت خدا نافرمانی کند تمام عبادت وی باطل است.
حجت الاسلام ميرشفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام سیدصادق میرشفیعی، کارشناس مسائل دینی در دهمین مراسم سحرگاهی قرائت دعای ابوحمزه ثمالی در مسجد قائم کرمان، گفت: در قرآن هرجا بحث از عذاب الهی است بی شک قبل از آن نافرمانی از انبیای الهی صورت گرفته و حجت خدا به وسیله آن جامعه مورد اذیت قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به درجه فرمانبری از انبیا، در ادامه افزود: خداوند متعال غیر از امر کردن به درود فرستادن به انبیا ما را امر می کند که تسلیم کامل آن ها باشیم.

 

حجت الاسلام میرشفیعی عنوان کرد: کسی که به اندازه همه خلق عبادت کند اما از فرمان حجت خدا نافرمانی کند تمام عبادت وی باطل است.

 

این کارشناس مسائل دینی با بیان این که عبادت تنها در نماز و روزه نیست، افزود: ابلیس از خداوند متعال درخواست کرد که سجده بر آدم را از گردن وی بردارد و به جای آن تمام عمر خود را به عبادت بپردازد، اما خداوند در جواب ابلیس عرض کرد عبادت آن است که من برای تو تعیین کنم.

 

وی احترام به حجت خدا را از واجبات اصلی برشمرد و ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید: اگر کسی صدای خود را از صدای انبیا بالاتر ببرد تمام اعمال نیکش از بین می رود.

 

حجت الاسلام میرشفیعی در بیان ولایت اظهار داشت: ولایت شاهرگ دین است و اگر کسی هرچند تمام اصول و فروع دین را رعایت می کند اما ولایت را قبول نداشته باشد از درگاه خداوند دور است.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی های حضرت خدیجه(س)، تصریح کرد: حضرت خدیجه(س) قبل از اسلام آوردن از شرافت و شهرت خاصی برخوردار بود و در میان مردم به طاهره لقب گرفته بود همچنین پس از مسلمان شدن هم به ام المؤمنین و سیده قریش نامیده شد.

 

وی بیان داشت: حضرت خدیجه(س) خواستگارهای بسیاری داشتند اما ایشان جواب هیچکس را ندادند و خود از پیامبراکرم(ص) خواستگاری کردند و به حضرت رسول فرمود که من به شما میل و رغبت دارم؛ چراکه شما از نظر شرافت در قوم زبان زد همه هستید و همه شما را با امین و راستگو بودن می شناسند.

 

کارشناس مسائل دینی یادآور شد: حضرت زهرا(س)، خدیجه(س)، مریم(س) و آسیه همسر فرعون بهترین زنان در بهشت هستند همچنین بهشت مشتاق چدین نفر است که نام حضرت خدیجه(س) در میان آن ها دیده می شود.

 

حجت الاسلام میرشفیعی، خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) تا زمانی که حضرت خدیجه(س) در قید حیات بودند با هیچ کس دیگری ازدواج نکردند و درباره ایشان می فرمایند: حضرت خدیجه(س) گوی سبقت را در ایمان به من و خدا از زنان عالم ربود.

 

وی در پایان گفت: وقتی پیامبر اسلام(ص) مکه را فتح کردند، مردم دعوت های زیادی از ایشان کردند که به خانه های آن ها بروند اما حضرت در کنار قبر حضرت خدیجه(س) خیمه ای را برپا کردند و در آن جا به استراحت پرداختند./9706/پ202/ب

ارسال نظرات