۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۲۱۳۴۳۹
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

نخستین عامل بروز گناه در سطح جامعه از میان رفتن قبح معصیت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در نجف آباد با ابراز نگرانی از شیوع برخی منکرات در سطح جامعه، گفت: استفاده از منکری چون شراب در مجالس عروسی یکی دیگر از حربه های دشمن برای ضربه زدن به ریشه های اصیل فرهنگی این کشور است.
حجت الاسلام حسناتي امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد عصر امروز در مسجد جامع نجف آباد در اهمیت شب های قدر و توجه به شب نوزدهم به عنوان اولین شب قدر گفت: هر یک از سه شب قدر اهمیت خاص خود را دارد با این که شب بیست و سوم دارای اهمیت بیشتری است ولی این بدان معنا نیست که باید از شب نوزدهم غفلت کرد.

 

وی اصل توجه و رعایت ادب را مهمترین وظیفه هر فرد در این شب ها عنوان کرد و افزود: این که هر کس در این شب ها چه اعمالی را انجام دهد، بستگی به توان و ظرفیت روحی آن شخص دارد ولی اصل مهم توجه عمیق به این شب ها است.  

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه با بیان حدیثی از امام صادق(ع) درباره اهمیت شب نوزدهم بیان داشت: آن حضرت در حدیثی در اهمیت شب نوزدهم این گونه بیان کرده اند که مقدرات هر شخص در شب نوزدهم مشخص می شود و در شب بیست و یکم محکم شده و در شب بیست و سوم به امضاء امام زمان می رسد.

 

وی عامل مهم در درک شب بیست و سوم را درک دو شب گذشته عنوان کرد که اگر کسی به این دو شب اهمیت ندهد، هیچ گاه فضیلت این شب قدر را درک نخواهد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در روایتی دیگر به نقل از عبدالله سنان که از امام صادق سوال کرد که آیا نیمه شعبان چقدر مهم است، بیان داشت: حضرت در پاسخ این شخص این گونه فرمودند که شب نیمه شعبان شب قدر نیست و لکن در اولین شب قدر یعنی شب نوزدهم ماه رمضان رزق های هر فرد در این شب مشخص می شود.

 

وی نوشته شدن میزان عمر هر فرد، امضا شدن جواز مکه و داشتن نظر لطف خداوند به پرونده های بندگان و بخشش گناهان آن را از دیگر مواردی عنوان کرد که حضرت در ذیل حدیث به عنوان برکات این شب ها به آن اشاره کرده اند.

 

امام جمعه نجف آباد با توجه به حدیث امام صادق(ع) تنها کسانی که در این شب مورد بخشش خداوند قرار نمی گیرند را شاربان خمر بر شمرد و گفت: کسانی که دچار این گناه نابخشودنی هستند به جنگ اشرف مخلوقات خداوند یعنی عقل رفته اند.

 

وی در ادامه بیان داشت: جای بسی تأسف است که گاهاً مشاهده می شود در مجالس عروسی از این منکر الهی استفاده می شود و این یکی دیگر از حربه های دشمن برای ضربه زدن به ریشه های اصیل فرهنگی این کشور است که ابتدا با ریخته شدن قبح گناه و به مرور با گسترش آن به میدان آمده اند.

 

حجت الاسلام حسناتی از دیگر برکات این شب ها را تقدیر شدن برنامه های نظام عالم عنوان کرد و افزود:‌ در آخرین شب قدر یا همان شب بیست و سوم بر تقدیرات نظام عالم به صورت قضای حتمی الهی در می آید و به امضای صاحب عصر و زمان می رسد.

 

وی در ادامه بیان  داشت: سوره قدر از جمله سوره هایی است که تأکید به قرائت آن در نماز شده است و این نشان از دو نکته مهم دارد در درجه اول توجه به قرآن و در درجه دوم توجه به عترت و اهل بیت(ع) است و دلیل قطعی برای زنده بودن امام زمان دارد.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد سوره قدر را از جمله دلایل قطعی و حتمی برای زنده بودن و حضور امام زمان دارد، بیان داشت: کسانی که مدعی به دنیا نیامدن و یا زنده نبودن امام زمان را دارند باید منکر این سوره از قرآن باشند تا بتوانند ادعای خود را به اثبات برسانند.

 

وی در پایان گفت: عفو و بخشش دیگران، طلب معرفت و عاقبت بخیری از جمله دعاهایی است که در این شب ها بسیار بر آن تأکید شده است./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات