۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۱۵۱۸۵
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

مدارس آذربایجان‌شرقی با کمبود امام جماعت روحانی مواجه هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: فعالیت کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش اثربخش بوده اما هنوز با کمبود امام جماعت روحانی در مدارس مواجه هستیم.
نماز جماعت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با تأکید بر این‌که هیچگاه راضی به تبدیل نمازخانه‌ها به کلاس درسی نبوده ایم، اظهار داشت: در مواردی که نمازخانه ها تبدیل به کلاس درس شده اند، به علت کمبود فضای آموزشی چاره‌ای جز این مسأله نبوده است.

 


وی در پاسخ به سؤال خبرنگار رسا مبنی بر تشریح فعالیت یکساله کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در دولت تدبیر و امید، گفت: تا جایی که امکان دارد، سعی می شود از ظرفیت های فرهنگی، تبلیغی و تربیتی حوزه های علمیه در مدارس استان استفاده شود.

 


پاشایی با تأکید بر این‌که سطح کیفی آموزشی و ارتقای سطح معرفتی دانش‌آموزان جز با بهره‌مندی از نکته نظرات علما و فضلای حوزوی ممکن نخواهد بود، تصریح کرد: فعالیت کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش اثربخش بوده اما هنوز با کمبود امام جماعت روحانی در مدارس مواجه هستیم.

 


مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این‌که تعامل نزدیکی با مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و برادران همچنین حوزه علمیه تبریز وجود دارد، ادامه داد: حضور روحانیان و مبلغان حوزوی در مدارس نسبت به سال‌های گذشته پررنگ تر شده و هماهنگی های لازم برای اجرای مشترک برنامه های عقیدتی وجود دارد.

 


وی با اشاره به همایش سراسری و مشترک وزارت آموزش و پرورش و حوزه های علمیه کشور در شهر مقدس قم خاطرنشان کرد: متأسفانه کمبود روحانی در مدارس تنها منحصر به استان آذربایجان‌شرقی نیست، اغلب استان‌های کشور با این مشکل مواجه هستند.

 


پاشایی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از 650 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در استان آذربایجان شرقی تحصیل می کنند که جمعیت سه هزار نفری طلاب استان پاسخگوی نیاز معرفتی این خیل دانش‌آموز نیست و مجوریم در برخی مدارس نمازهای جماعت را به امامت دبیران و یا مدیران مدارس اقامه کنیم.

 


مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از حضور و رقابت 200 تیم دانش آموزی در سی و یکمین دوره مسابقات دانش آموزی در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این مسابقات میان دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه با حضور دو هزار و 400 دانش آموز و مربی از 15 مرداد در سالن ژیمنازیوم دانشگاه تبریز برگزار می شود.

 


وی همچنین از تشکیل کمیته ساماندهی، تعمیر و تجهیز، اطلاع رسانی، تعیین صلاحیت و نظارت خبر داد و افزود: هزار دانش آموز و یا به عبارتی بیش از 80 درصد دانش آموزان در مدارس نام‌نویسی کرده اند و توزیع به موقع کتب درسی از برنامه های جدی ادراه کل آموزش و پرورش استان است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات