۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۲۱۵۳۸۴
مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد آذربایجان غربی خبر داد؛

راه اندازی 530 کانون فرهنگی و هنری در استان آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی، گفت: بیش از 530 کانون فرهنگی و هنری در راستای توسعه کمی و کیفی فعالیت های کانون ها در استان راه اندازی شده است.
مسؤول دبيرخانه کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد آذربايجان غربي

حجت الاسلام اباذر بیگی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه،  اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با ارائه الگوهای شاخص و فاخر می توانند نقش بسزایی در هدایت افکار و اندیشه های جوانان داشته و به سدی محکم در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان تبدیل شوند.

 

وی افزود: استکبار جهانی باورهای دینی مردم به ویژه جوانان را نشانه رفته و در صدد جایگزینی ارزش های پوچ و دروغین خود به جای ارزش های اسلامی و قرآنی در ایران اسلامی است.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی ادامه داد: تبیین ارزش های اسلامی و قرآنی مهم ترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است و ما باید تمام توان خود را در این راستا بکار گیریم.

 

وی با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در راستای توسعه کمی و کیفی فعالیت این کانون ها در استان گفت: راه اندازی 530 باب کانون فرهنگی هنری، ایجاد 100 کتابخانه روباز و 40 کتابخانه مخزن دار مسجدی، راه اندازی 20 باب کانون تخصصی، اجرای طرح تلاوت نور در 386 مسجد، برگزاری طرح تفسیر نور در150 مسجد، وجود 100 بیمه شده فرهنگی، راه اندازی سه باب مرکز فرهنگی دیجیتال و یک کتابخانه دیجیتال از جمله اقدامات انجام شده در سال های گذشته در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوده است.

 

حجت الاسلام بیگی با بیان این که 286 کانون مساجد روستایی و 244 کانون مساجد شهری است، اضافه کرد: تلاش می کنیم در تمامی مساجد استان کانون های فرهنگی هنری مساجد را راه اندازی و از لحاظ کیفی و کمی کانون ها را افزایش دهیم.

 

کانون های فرهنگی و هنری مساجد مهد پرورش نیروهای متدین و انقلابی است

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی با اشاره به این که مساجد در طول تاریخ و به ویژه در دوران انقلاب نقش اساسی و تعیین کننده ای در پیش برد اهداف داشتند، افزود: باید تلاش کنیم تا جوانان امروز را با استفاده از صلاح علم و معرفت در فضای مساجد به جایگاهی برسانیم تا همه نشان دهیم که کانون های مساجد به عنوان مهد پرورش نیرو های توانمند بوده است.

 

وی در ادامه با بیان این که مساجد تجلی گاه وحدت و جهاد ملتی دلاور است، ادامه داد: این مساجد همان مکان ارزشمند و والایی است که امام صادق(ع) توانست چهار هزار شاگرد را در آن پرورش دهد.

 

حجت الاسلام بیگی تصریح کرد: مساجد سنگر دفاع از دین و ارزش های دینی، ترویج فرهنگ دین بوده و در تاریخ اسلام مساجد در پیشبرد اسلام و اهداف عالیه آن نقش ممتاز و برجسته ای داشته است.

 

وی همچنین با بیان این که انقلاب اسلامی ملت ایران نماد قدرت عظیم مسجد در ساماندهی به جریانات سیاسی و اجتماعی است، اظهارداشت: مسجد پایگاهی دینی است که هر جوان و نوجوانی که امروز جذب مساجد شود در برابر تهاجم فرهنگی مصون می ماند./1302/ت302/ب4

ارسال نظرات