۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۲۱۸۴۱۱
معاون فرهنگی جامعة المصطفی العالمیة:

حوزه های علمیه از رسانه به عنوان یک منبر دیجیتال نهایت بهره را ببرند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام صالح گفت: حوزه های علمیه و مراکز حوزوی از رسانه به عنوان یک منبر دیجیتال نهایت بهره را ببرند.
رسانه ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد صالح، معاون فرهنگی جامعة المصطفی العالمیه، در مراسم آغاز به کار مرکز تخصصی آموزش های فرهنگی- تبلیغی بیان که عصر روز گذشته در مجتمع آموزش عالی مشهد  برگزارشد، به تبیین چرایی تأسیس این مرکز پرداخت.

 

وی افزود: معاونت فرهنگی به دلیل عزم  و اراده خوب، بلوغ و قابلیت و استعداد انجام کار، نگاه ویژه ای به مشهد داشته است.

 

وی با اشاره به اهمیت تعلیم صنعت در قرآن کریم، اظهار کرد: خداوند به حضرت داوود(ع) صنعت ساخت زره را آموخت تا از خود در برابر مشکلات دفاع کند؛ امروز هم ما وظیفه داریم از امکانات موجود در برابر تهاجم فرهنگی استفاده کنیم از جمله رسانه که یکی از ابزارهای پیروزی در جنگ نرم است.

 

حجت الاسلام صالح، هدف از راه اندازی مرکز تخصصی بیان را تجهیز طلاب برای مواجهه شایسته و مقتدرانه در جنگ با دشمن دانست و گفت: بخشی از فارغ التحصیلان موفق ما کسانی بودند که توانستند دوربین در دست بگیرند.

 

وی در ادامه گفت: مشهد مانند قم آمادگی دارد که افزون بر دوره های متناسب ورود طلاب، به مهارت های کاربردی برای آنان نیز بپردازد. تشکل های فرهنگی خواهران و برادران باید تابع مدیریت واحد باشد و مهارت هایی به تناسب محل تبلیغ ارائه شود.

 

معاون فرهنگی جامعة المصطفی العالمیة تصریح کرد: دوره رسانه از سال 1388 شروع شده و امسال طلاب توانستند یک تلویزیون خصوصی را در افغانستان متناسب با اهداف خود فتح کنند.

 

مجتمع بیان فراتر از حوزه برای دانشگاه نیز برنامه ریزی کند

وی اضافه کرد: این مجتمع آمادگی دارد فضاهایی را متناسب با توانایی و نیاز طلاب که در 14 گروه تخصصی تشکیل می شود در اختیار آنان قرار دهد؛ این مجتمع باید از فضای طلبگی فراتر رود و برای محیط های دانشجویی نیز برنامه ریزی کند.

 

حجت الاسلام صالح با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که از جامعة المصطفی العالمیة به حوزه علمیه تعبیر کرده اند، افزود: جامعة المصطفی نهادی حوزوی است و تلویزیون و رسانه، منبر دیجیتال است که در مجتمع «بیان» در پی استفاده هر چه بیشتر از آن هستیم.

 

وی یادآور شد: باتوجه به این که حوزه تبلیغی طلاب جامعة المصطفی متفاوت است، می بایست آموزش رشته های رسمی در بسته بندی جدید و متناسب با ادبیات روز و زبان جدید بیان شود.

 

معاون فرهنگی جامعة المصطفی العالمیة با اشاره به سیاست های این مجتمع، افزود: دوره های آموزشی باید در حوزه تبلیغ با رسالت های طلاب، مرتبط  و دارای صبغه دینی – فرهنگی، نیازمحور و زمینه ساز برای تربیت مربی باشد.

 

وی با بیان این که، بخش مهمی از آموزش طلاب به منظور تولید محصولات فرهنگی است، تشریح کرد: افزون بر آموزش باید فضا برای تشکل ها و انجمن های مردمی نیز فراهم شود تا در کنار تربیت متخصص، تولید محصولات نیز مورد توجه قرار گیرد./930/پ202/ب

ارسال نظرات