۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۲۲۱۰۹۵
با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی؛

اختتامیه جشنواره ملی محراب در مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با بیان این که جشنواره ملی محراب در سه بخش الگویی، تولیدی و پژوهشی است، گفت: اختتامیه این جشنواره 29 شهریور با حضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور در مشهد برگزار می‌شود.
جشنواره محراب

محمد حسین عبداللهی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: اختتامیه جشنواره ملی محراب از سری برنامه های دوازدهمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) 29 شهریور با حضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور در مشهد برگزار می شود.

 

وی با بیان این که این جشنواره در سه بخش الگویی، تولیدی و پژوهشی است، تصریح کرد: تا کنون بیش از یک هزار و 200 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در ادامه با اشاره به نقش تأثیرگذار مساجد در فرهنگی عمومی گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج معارف رضوی است که با محوریت تشکل های فرهنگی مسجد برگزار می شود.

 

وی با بیان این که فیلم کوتاه، مستند، پویا نمایی، داستان کوتاه، شعر، نشریه، نشریه دیواری، پوستر و بروشور از جمله سرفصل های بخش برنامه های تولیدی جشنواره ملی محراب است، تصریح کرد: مسجد و جوانان و نوجوانان و آموزه های رضوی، نقش مسجد در ترویج سبک زندگی رضوی، مسجد و ترویج خوبی ها و مهربانی ها و آموزه های رضوی و تشکل های فرهنگی و معارف رضوی از جمله محورهای مورد بررسی در بخش پژوهشی این جشنواره ملی است.

 

عبداللهی در ادامه از برگزاری کنگره نخبگان روستایی خبرداد و اظهار داشت: کنگره نخبگان روستایی از جمله سلسله برنامه های هفتمین دوره همایش اندیشه های آسمانی است که 26 شهریور در دانشگاه تربیت معلم بهشتی مشهد با حضور نخبگان روستایی کانون های مساجد برگزار می شود.

 

گفتنی است، جشنواره ملی محراب از سری برنامه های دوازدهمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی برگزار می شود./934/ت303/ب4

ارسال نظرات