۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۲۲۱۳۵۹
در مشهد؛

آغاز به کار کنگره نخبگان روستایی کانون های مساجد سراسر کشور

خبرگزاری رسا ـ کنگره سه روزه نخبگان روستایی کانون های مساجد سراسر کشور با حضور معاون اول رییس جمهور در مشهد آغاز به کار کرد.
مسجد و کانون ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، کنگره سه روزه نخبگان روستایی کانون های مساجد سراسر کشور از سری برنامه های هفتمین دوره همایش اندیشه های آسمانی عصر امروز 26 شهریور در تربیت معلم شهید بهشتی مشهد آغاز کار کرد.

 

سید ابوالفضل رضوی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور در این مراسم به فعالیت های این معاونت در حوزه روستاها در کشور پرداخت و اظهار کرد:  از عمده ترین دلایل مهاجرت روستائیان به سمت شهرها ضعف بنیه مالی و زندگی معیشتی روستائیان، تبعیض در خدمت رسانی به مردم شهر و روستا و نیاز به حمایت های مالی و معنوی روستائیان از ناحیه مقامات عالی و محلی کشور سبب این مهاجرت ها شده است.

 

وی با بیان این که برای رفع مشکل حاشیه نشینی در شهر مشهد بایستی مهاجرت به شکل معکوس صورت گیرد، تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف بایستی امکانات و تسهیلات به صورت یکسان و مساوی در بین شهر ها و روستاها تقسیم شود.

 

معاون اول رییس جمهور در ادامه به تشریح برنامه های 15 مهر« روز روستا» پرداخت و گفت: همایشی متشکل از اعضای شوراهای شهر و روستا با حضور رییس جمهور و معاونان در تهران به مناسبت روز روستا برگزار می شود.

 

وی در ادامه از تدوین بسته توسعه روستاها در کشور خبرداد و اظهار کرد: از آنجا که استقلال کشور از روستاها می گذرد حمایت مالی و معنوی از توسعه روستاها در دستور کار دولت قرار گرفته است.

 

 بنا براین گزارش، هفتمین دوره همایش اندیشه های آسمانی با حضور 3 هزار و 500 نفر از مدیران کانون های فرهنگی هنری جدیدالتاسیس با سابقه فعالیت پنج ساله و فعالین فرهنگی روستایی از هفتم تا 29 شهریور در تربیت معلم شهید بهشتی برگزار می شود.

 

 سرفصل های های کارگاه های آموزشی این دوره ها شامل انقلابی بودن، معنای انقلابی بودن، ویژگی های فرد انقلابی، شخصیت انقلابی و اسلام های متضاد با آن، فرهنگ و کار فرهنگی، دغدغه های فرهنگی، آرایش فرهنگی، جبهه فرهنگی، توقع از جبهه فرهنگی، تشکیلات انقلابی، معنای تشکیلات، ویژگی های یک تشکیلات کارآمد، راز ماندگاری تشکیلات، تشکیلات انقلابی  است.

 

این گزارش حاکیست عقل معاش با سبک زندگی، معنای عقل معاش، جایگاه عقل معاش در مراحل تحقق اهداف انقلاب، عقل معاش انقلابی برگرفته از سیره اهل بیت (ع)، الگوها، آشنایی با سیره شهدا به عنوان مصادیق رهیافتگان به عقل معاش حسینی، آشنایی با اندیشه های رهبر معظم انقلاب، شهید بهشتی و امام موسی صدر از جمله دیگر سرفصل ها است.

 

گفتنی است، کنگره نخبگان روستایی کانون های مساجد سراسر کشور با حضور 700 نفر شامل 350 نفر خواهر و 350 برادر از 29 تا 29 شهریور در تربیت معلم شهید بهشتی در حال برگزاری است./934/پ202/ب5

 

ارسال نظرات