۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۲۲۱۳۶۹
با سخنرانی آیت‌‌الله مقتدایی:

نخستین جلسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین جلسه مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در سال تحصیلی جدید با حضور اعضا در مجتمع آفتاب جمکران برگزار شد.
نمايندگان دوره هفتم مجمع نمايندگان طلاب حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین جلسه مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در سال تحصیلی جدید با حضور اعضا در مجتمع شهر آفتاب جمکران برگزار شد.

 

در این مراسم آیت‌الله مرتضی مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام حسینی نژاد رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم و جمعی از اعضا به ایراد سخن پرداختند.

 

حجت‌الاسلام همتیان، نماینده طلاب شهرکرد در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در سخنانی مشروعیت داشتن، ارتباط با جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه، نمایندگان و عملکردشان را از مهم‌ترین ویژگی‌های این مجمع دانست.

 

وی افزود: مجمع نمایندگان طلاب و فضلا مشروعیت خود را از نامه امام راحل و سخنان مقام معظم رهبری گرفته است؛ همچنین ارتباط داشتن با جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه بر اعتبار مجمع افزوده است.

 

نماینده طلاب شهرکرد در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تصریح کرد: تلاش تمام اعضا بر پویایی و بالندگی مجمع کمک کند؛ همچنین به هر میزان عملکرد مجمع بیشتر شود بر اعتبار آن افزوده می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: ارتباط با بدنه حوزه از ویژگی‌های بارز مجمع نمایندگان طلاب و فضلا است که باید این ویژیگی را به صورت کامل بیان کنیم.

 

حجت‌الاسلام همتیان برگزاری کلاس‌های متعدد درباره فرقه‌های مختلف، هماهنگی با شهرستان‌ها در امر تبلیغ، آسیب شناسی و تشویق طلاب به تحصیل، هدایت طلاب برای انتخاب رشته‌های مختلف و رسیدگی به معیشت آنها و انتقال سخنان بزرگان به بدنه حوزه از جمله عملکردهای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم است.

 

وی عنوان کرد: متأسفانه برخی خروجی مجمع را بسیار کم می‌دانند در حالی که جلسات مجمع محدود بوده در تابستان نیز تعطیل است؛ از این‌رو خروجی آن نیز محدود است توقع ما باید متناسب زمانی که صرف می‌کنیم باشد.

 

نماینده طلاب شهرکرد در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ادامه داد: باید تلاش کرد که نماینده طلاب در مجمع در شهرستانها مدیر باشند، یعنی بتواند کارهای اجرایی را مدیریت کند، مهم انجام کار است؛ حوزه امروز با حوزه دیروز فرق می‌کند چرا که جامعه امروز با جامعه دیروز فرق دارد.

 

وی در پایان سخنان خود تعداد طلاب شهرکرد در حوزه علمیه قم را نیز 500 نفر عنوان کرد./993/پ202/ی

ارسال نظرات