۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۲۲۳۰۸۴
استاد حوزه و دانشگاه:

حجت‌الاسلام والمسلمین جباری مردم‌دار و مدافع ارزش‌ها بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، گفت: حمایت از امام و رهبری، صبوری، تواضع، مردمداری و دفاع از ارزش ها از ویژگی های مهم حجت‌الاسلام والمسلمین جباری بود.
آيت الله جباري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید محمد حیدری، استاد حوزه و دانشگاه، امشب در مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین جباری که به همت اداره تبلیغات اسلامی بهشهر و حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) در مسجد ملاصفر علی برگزار شد، افزود: اکنون در زمانی قرار داریم که روحانیت باید با حوصله و دقت بیشتری نسبت به رفع مشکلات تلاش کرده و در جهت رفع شبهات در جامعه بکوشند.


مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علم و فناوری مازندران، تصریح کرد: اکنون در شرایط فعلی جامعه که سایت ها و ماهواره ها و فضاهای مجازی زندگی جوانان را اشتغال کرده است روحانیت باید با دغدغه بیشتری نسبت به رفع شبهات اقدام کرده و در جهت بالندگی اسلام و مسلمانان و عزتمندی اسلام تلاش کنند.


استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین جباری از جمله روحانیت و علمای فرهیخته ای بود که دغدغه جامعه و مردم و جوانان را داشت و بارها گفت اگر وقت داشتم بعضی از روزها را به دانشگاه ها می رفتم و به شبهات دانشجویان پاسخ می دادم که این مسأله بیانگر دقت ایشان در این مسأله و سعه صدر است.


حجت الاسلام حیدری گفت: از نظر پیامبر چهار ستون دین و دنیا شامل برکت علم و دانشمندان دین، عدل اغنیا، سخاوت سخاوتمندان و دعای فقیران است.


وی، افزود: حجت الاسلام والمسلمین جباری حامی و مدافع راستین ولایت بوده و از سال 41 که وارد برنامه های انقلاب و حرکت های انقلابی شدند تا زمان رحلتشان گوش به فرمان  رهبری و در خط ولایت بوده و عالمی بودند که با عمل صالح خود، زندگی جاودانه اخروی را برای خود بنا نهادند و عالم به عمل بودند و در دلها ماندگار شدند.


استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روایتی،افزود: عمل عالمانه در بین فقها و علما و مجتهدان بسیار فراوان است که عمل عالمانه علامه مجلسی در برابر ازذل و اوباش اصفهان نمونه بارز است که نقل شده  شخصی نزد علامه محمد تقی مجلسی آمدند و عرض کردند شکوه دارم از همسایه ای که هر جمعه عده ای از اراذل و اوباش را جمع کرده و از وجودشان امان نداریم که در پاسخ علامه فرمودن وقتی جمع شدند خبرم کنید که روز موعد فرا رسید و علامه مجلسی عصا به دست به درب منزل رسید و درب را اهالی منزل باز کردند و با دیدن علامه مجلسی همه مودب و دو زانو نشستند که ایشان گفت با همه بدهی هایی که انسان دارد نقطه قوتی هم در زندگی اش وجود دارد و به من بگویید نقطه قوت زندگی شما چیست که بزرگ آن ها در پاسخ گفت ما هر کجا نمک خوردیم نمکدان نمی‌شکنیم که علامه مدتی سکوت کرد و گفت شما دروغ می گویید چرا که عمری نمک خدا را خورده اید و نمکدان شکسته اید و این جمله آقا بر اشرار اثر گذاشت و آنان را متحول کرد و کسانی که دنبال شراب و گناه و معصیت بودند از نمازگزاران پشت سر علامه مجلسی شدند.


مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علم و فناوری مازندران افزود: علما و روحانیت با عملشان به زندگی ما برکت دادند و حجت الاسلام والمسلمین جباری نیز با عمل صالح الگوی مردم بود و فقدان این عزیز بزرگوار ثلمه ای بسیار بزرگ برای جامعه و مسلمانان بوده است.


وی، ادامه داد: باید بدانیم که همه ما در برابر مردم مدیریت داریم و امام جماعت مسجد شدن هم دارای تکالیفی است که باید به درستی ادا شود.


وی، بیان داشت: حجت الاسلام والمسلمین جباری صاحب نفس بودند که حضور در جبهه های جنگ، حضور مداوم در یادواره ها، حضور مستمر در نماز جمعه، مدافع امام و رهبری، صبوری، تواضع، مردمداری و مدافع بودن ارزش ها از ویژگی های مهم ایشان بود.


حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که حجت الاسلام والمسلمین جباری مدافع امام و رهبری و شهدا بودند، خاطر نشان کرد: در طول دوران قبل و بعد از انقلاب لحظه ای از مواضع انقلابی و ولایی خود خارج نشدند و با خطبه های آتشین خود مدافع انقلاب و رهبری بوده و مخالفت جدید و شدید با گروهک های مختلف داشتند که باید الگو و نمونه ما در زندگی باشند.


گفتنی است؛ حجت الاسلام والمسلمین سید صابر جباری ، نماینده فقید مردم مازندران در خبرگان رهبری متولد 1317 در روستای «متکازین» بهشهر بود که در سال 1359 با حکم امام راحل به امامت جمعه شهرستان بهشهر منصوب و روز دوشنبه دهم شهریور ماه بر اثر عارضه قلبی در  بهشهر به لقاء الله پیوست و پیکر پاکش روز چهارشنبه دوازدهم شهریور ماه در جوارپنج شهید گمنام در مصلی بهشهر به خاک سپرده شد./1317/پ202/ب4

ارسال نظرات