۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۲۲۳۴۹۵
مدیرکل کمیته امداد:

جشن ملی عاطفه‏ها در سراسر کشور برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم به برگزاری جشن عاطفه‏ها در سراسر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: امسال نیز مانند سال‏های گذشته این مراسم با شعار مهر در انتظار مهر در سراسر کشور برگزار می‌شود.
عبدالله جلالي، مدير کل کميته امداد امام خميني(ره) استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا عبدالله جلالی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در نشست خبری که پیش از ظهر امروز برگزار شد، به کمک‏های ارسالی توسط مردم به این سازمان خبر داد و گفت: در سال گذشته مجموع 1 میلیارد و 779 هزار تومان توسط مردم به کمیته امداد امام خمینی(ره) ارسال شده است.

 

وی به کمک‏هایی که توسط سازمان‏ها و نهادها به مناسبت عید قربان صورت گرفته اشاره کرد و ابراز داشت: به مناسبت عید قربان امسال کمک‏های بسیاری توسط نهادها و سازمان‏ها به کمیته امداد ارسال شده است که می‏توان به کمک 18 میلیونی تولیت حرم حضرت معصومه(س) برای قربانی کردن به نفع ایتام اشاره کرد.

 

جلالی به برگزاری جشن عاطفه‏ها در سراسر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: امسال نیز مانند سال‏های گذشته این مراسم به مدت سه روز از 16 مهر با شعار مهر در انتظار مهر است در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در ادامه خاطرنشان کرد: جشن ملی عاطفه‏ها با حضور 800 آموزشگاه و ایجاد 60 پایگاه در سطح شهر و همچنین با همکاری اداره آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی(ره) آماده دریافت هدایای مردمی خواهد بود.

 

وی با بیان این‏که هدف از برگزاری جشن عاطفه‏ها ترویج فرهنگ ایثار و انفاق است، اظهار داشت: مردم در سال گذشته 4 میلیارد و 550 میلیون ریال به جشن عاطفه‏ها کمک کرده‏اند که یک سوم این کمک‏ها توسط دانش‏آموزان انجام شد و امسال نیز برای برگزاری این مراسم 100 مسجد در سطح استان آماده دریافت کمک‏های مردمی خواهد بود.

 

جلالی به ضرورت حمایت از دانش‏آموزان یتیم و نیازمند اشاره کرد و ابراز داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم تا کنون 20 هزار دانش‏آموز یتیم و نیازمند را شناسایی کرده است که از این تعداد 4500 نفر زیر چتر حمایتی کمیته امداد قرار گرفته‏اند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در ادامه تصریح کرد: مردم در 6 ماهه نخست سال جاری 42 میلیارد و 514 میلیون ریال از طریق صندوق‏های صدقه به کمیته امداد امام خمینی(ره) کمک کرده‏اند که نسبت به سال گذشته 22 درصد رشد داشته است.

 

وی افزود: در طرح اکران و ذکات کمک‌های کالایی در این 6 ماهه نخست به کمیته امداد امام خمینی(ره) صورت گرفته است که مجموعا 68 میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در پایان با اشاره به رتبه استان قم در رسیدگی به ایتام، تصریح کرد: استان قم رتبه اول رسیدگی به ایتام را در کل کشور کسب کرده است که این موضوع مهم به برکت حضور مراجع و علما و کمک‌های خوب مردم قم است./922/پ202/ی

ارسال نظرات