۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۲۲۶۳۰۳
کارشناس مذهبی:

سبقت در کار خیر مورد تأکید اسلام است

خبرگزاری رساـ کارشناس مذهبی آموزش و پرورش کاشان گفت: در مسیر سرعت و سبقت باید به دنبال دستگیری و هدایت کردن و راهنمایی کردن دیگران بود.
سيد رضا واجدي كارشناس مذهبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سید رضا واجدی کارشناس مذهبی آموزش و پرورش کاشان  بعد از ظهر امروز در مسجد الرضا (ع) کاشان در جمع اعضای کانون های فرهنگی مساجد این شهرستان گفت: دانش آموزان و اعضای کانون های فرهنگی مساجد کاشان باید هم با سرعت حرکت کنند و هم از کسانی که با سرعت در حرکت هستند سبقت بگیرند.

 

وی با اشاره به این که سرعت و سبقت در قانون راهنمایی و رانندگی مستلزم جریمه است گفت: سرعت و سبقت در کار خیر نه تنها مستلزم جریمه نیست بلکه در قرآن نیز به آن تأکید شده است که در کار خیر آهسته حرکت نکنیم بلکه با سرعت از کسانی که در کار خیر هستند سبقت بگیریم.  

 

این کارشناس مذهبی با بیان که برخی افراد متوهم هستند و تصور می کنند از همه سبقت گرفته اند در حالی که ازخودروهای متوقف شده سبقت گرفته اند یاد آورشد: این افراد کسانی هستند که نماز خواندن آنها مشکل دارد اما تصورآنان این است که از کسانی که نماز نمی خوانند جلوتر هستند.

 

واجدی گفت: ما باید از کسانی سبقت بگیریم که با سرعت در حرکت هستند، سبقت گرفتن از افرادی که متوقف هستند هنر نیست، هنر این است که بتوانی در ماراتن سرعت از همه سبقت بگیری و خود را به مقصد برسانی.

 

این کارشناس مذهبی یاد آورشد: انسان باید از خوش اخلاق ترین افراد، خوش اخلاق تر باشد نه این که بخواهد خودش را با افراد بد اخلاق مقایسه کند و بگوید من از بد اخلاق ها خوش اخلاق ترهستم این هنر نیست.

 

به گفته وی هنر این است که از کسی که با سرعت در حرکت است سبقت بگیری، سرعت داشتن و سبقت نگرفتن و همراه با دیگران حرکت کردن نیز پذیرفته نیست بلکه سرعت همراه با سبقت پذیرفتنی است به این معنا که سرعت بگیرید از کسی که با سرعت در حرکت است.      

 

واجدی گفت: در سرعت و سبقت باید از از شجاعان، شجاع تر شد و از با تقوا ها، با تقواتر شد و از خیرین، خیرتر شد و از همه آنهایی در کارخیر و تقوا هستند سبقت گرفت لذا ما باید جلو بزنیم از افراد جلو نه این که بخواهیم جلو بزنیم از افرادی که عقب هستند.    

 

به گفته وی ما نباید خود را با افراد جزء و یا افراد شکست خورده مقایسه کنیم بلکه ما باید زیباتر شویم از هر زیبارویی و از هر فرد با گذشت و فداکاری باید با گذشت تر و فداکار تر شویم و از خدا بخواهیم ما را فردی متّقین قراربدهد.  

 

کارشناس مذهبی آموزش و پرورش کاشان در ادامه با اشاره به سلسله مراتب حجرت، سرعت، سبقت و امامت در قرآن گفت: بعد از سرعت و سبقت و اول شدن و بهتر از دیگران شدن و رشد و نمو کردن باید امام و پیشوای دیگران شد و دست بقیه را هم گرفت نه این که بخواهیم به دیگران فخرفروشی کنیم و خود برتر بین باشیم.

 

واجدی گفت: اگر حافظ قرآن شدی و در بین حافظان خوش صدای قرآن رتبه گرفتی باید آنچه را فرا گرفته ای به دیگران نیز آموزش بدهی و امام و پیشوای دیگران باشی نه این که وقتی حافظ قرآن و تلاوت خوش قرآن شدی خود را برتر از دیگران بدانی و برای این که نمود بیشتری داشته باشی نخواهی دیگران حافظ قرآن  شوند./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات